Vraag

KPN Internet facturen 2021 niet te vinden

  • 23 November 2021
  • 17 reacties
  • 164 keer bekeken

Badge

Net het hele verhaal geschreven, maar  ineens was het weg. Dus kan weer opnieuw beginnen.

T/m de maand september ontving ik de Internet facturen elke maand via een mail met PDF bijlage. Ineens blijkt de bijlage sinds de maand oktober 2021 er niet meer bij te zitten. Dat mogen wij als cliënt nu zelf gaan doen. Dat zou nu via een App moeten. Jammer voor KPN maar ik werk met een Windows Desktop dus een App werkt daar niet. Ik ben ingelogd in mijn KPN maar ik kan ze nergens vinden. Misschien kan KPN mij een link doorsturen of mij vertellen waar ik deze facturen kan vinden en downloaden. Dat is toch wel het minste wat KPN zou kunnen doen lijkt me. En waarom moest dit nu weer veranderd worden?

Allemaal erg irritant!


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

MijnKPN kun je gemakkelijk de laatste 12 thuis facturen bekijken.
Kies in MijnKPN "thuis" en daarna "bekijk alle facturen".

https://inloggen.kpn.com/

Badge

Dank voor uw antwoord, maar het lukt niet. Ingelogd in Mijn KPN en geprobeerd "thuis” toe te voegen,

Dan wordt er gevraagd om mijn klantnummer en de laatste 3 cijfers van mijn bank.rek. in te vullen. Helaas worden die cijfers niet herkend. De Internet facturen worden automatisch afgeschreven, maar kan dat nergens invullen. Bij KPN kan niets simpel.

Reputatie 7
Badge +30

Ha @PgH, wat jammer om te lezen dat je dit zoveel tijd en moeite kost. Dat zou natuurlijk niet zo moeten zijn. Weet je zeker dat je de juiste cijfers invoert? Het gaat om het rekeningnummer waar van afgeschreven wordt. Wellicht ten overvloede, maar wilde dat toch even benoemen. Als je inlogt, kan je via ‘producten’ naar ‘product toevoegen’. Je moet dan wel verbonden zijn met de wifi thuis als je de laatste 3 cijfers van je rekeningnummer invoert. Dat is ook het geval? 

Badge

Beste Marcia, Dank voor je antwoord! Inderdaad heb ik de juiste laatste 3 cijfers ingevoerd. Ik heb het meerdere keren geprobeerd maar krijg steeds te lezen dat de cijfers niet kloppen. Heb ook nog de laatste 3 cijfers van mijn andere bank rekening ingevuld maar ook dat werkte niet. Is ook logisch want de maandelijkse incassering gebeurt vanaf mij ING rek.nr. Dat staat ook op de eerdere facturen te lezen die ik ontving via een mail met bijlage. (Helaas nu dus niet meer)

Inderdaad kreeg ik via een Blog het advies om mijn product “Thuis” toe te voegen. Dat heb ik dus gedaan en kom dan in een pagina waarin ik mijn klantnummer en de laatste 3 cijfers van het ING bank rek.nr. zou kunnen ingeven. En die 3 cijfers worden niet geaccepteerd. Uiteraard ben ik verbonden met internet via mijn draadloze netwerk hier.  Ik denk toch dat e.e.a. door KPN opgelost moet worden. Ik verneem graag de oplossing!

Reputatie 7
Badge +30

Dit is wel erg vreemd inderdaad. Zou je je forumprofiel aan willen vullen met je adres, klantnummer en de laatste 3 cijfers van het betreffende rekeningnummer? Als je dit doet in de vakjes waar ‘privé’ achter staat, is dit alleen inzichtelijk voor jou en KPN. Kan het zo zijn dat je het al eens gekoppeld hebt? Je hebt niet al je ‘thuis’ product erin staan? 

Badge

Beste Marcia, Ik ben nu ingelogd via Facebook, dus lijkt me niet handig om hieronder adres, klantnummer en 3 laatste cijfers bankrek.nr. in te geven. Ik zie ook geen vakje waar privé achter staat. Heb op de groene link forumprofiel gedrukt, maar kan daar ook nergens Privé vakjes vinden. Kan dan alleen weer inloggen via Facebook. Ben niet zo bekend met dit forum profiel. Misschien kun je mij vertellen waar ik deze gegevens kwijt kan en hoe ik naar de bewuste vakjes kom? Ik hoor het graag, Ik heb al getracht "thuis”te koppelen. Maar dat lukte dus niet omdat ik de laatste 3 cijfers van mijn bankrekening niet kon invullen omdat het niet geaccepteerd werd.

https://forum.kpn.com/settings/profile

Badge

Kreeg zojuist een formulier toe gestuurd waarin ik de door Marcia gevraagde gegevens heb ingevuld. Deze zijn nu opgeslagen

Reputatie 7
Badge +30

Bedankt! Ik zie dat vanuit ons systeem het abonnement al gekoppeld is aan dat betreffende KPN ID. Maar ik zie ook een KPN ID staan met een Telfort e-mailadres. Kan het zo zijn dat het daar nog aan gekoppeld is? Je kunt misschien beter even bellen met 0800-0402: mijn collega's kunnen dan even meekijken met je. Voor zover ik kan zien, zou het gewoon moeten werken namelijk!

Badge

Beste Marcia, Inderdaad heb ik een Telfort e-mail adres. Dat kon ik houden omdat Telfort door KPN is overgenomen. Alleen de serverinstellingen moest ik veranderen van Telfort naar KPN. Ik heb daar destijds over gebeld naar het nr. 0800-0402 en de medewerker die ik aan de lijn kreeg heeft dat voor mij hersteld. Er werd mij medegedeeld tijdens de overgang van Telfort naar KPN dat ik "niets hoefde te doen”. Maar dat bleek achteraf dus niet waar te zijn. Enfin het Telfort e-mail adres klopt dus. Dus als het niet werkt lijkt mij dit een probleem van KPN.

Reputatie 7
Badge +30

Nee, het gaat er niet om dat het niet werkt. Maar ik zie jouw vaste diensten gekoppeld aan hetzelfde e-mailadres als waar je hiermee op het forum inlogt en dat is dus geen Telfort e-mailadres. Vandaar de vraag welke van de twee het dan zou moeten zijn en of je misschien met de andere inlogt. Je kan ook altijd even opnieuw telefonisch contact opnemen via 0800-0402. Mijn collega's kunnen dan nog eens rustig doorlopen wat er nu precies mis gaat. 

Badge

Beste Marcia, Ik log hier op het Forum in via Facebook. Druk alleen maar op de blauwe facebook knop en zit in het Forum. Gebruikersnaam voor Facebook is het Telfort mailadres dat door mij is ingesteld op 1-3-2021

Voor Telefonie en mijn KPN logde ik altijd in met het cs.com adres (Dat is mijn oude e-mail adres.)

Omdat ik vanaf Nov. 2020 mijn nieuwe Telfort e-mail adres ook ben gaan gebruiken voor KPN, log ik voor e-mail en webmail in met het Telfort adres. Dit zou ook gecombineerd kunnen worden volgens KPN herinner ik me, maar wist niet hoe ik dat voor elkaar moest krijgen. Voor beide mail adressen gebruik ik een apart wachtwoord. Als u er ook niet uitkomt met deze gegevens, dan zal ik wel bellen met het 0800-nr want ik kom hier ook niet uit. 't was gemakkelijker geweest wanneer KPN de factuur zoals voorheen als PDF meestuurde.

Reputatie 7
Badge +30

Excuses, je benoemt inderdaad al eerder dat je hier via Facebook inlogt. Daar heb ik overheen gelezen, sorry. Er zijn twee manieren om te koppelen: als je ‘thuis’ bent of als je ‘niet thuis’ bent. Kan je eens aangeven dat je niet verbonden bent met de KPN wifi? Lukt het koppelen dan ook niet? Zo niet, bel dan inderdaad toch even met mijn collega's via 0800-0402.

Badge

Beste Marcia,

Ik was een week met vakantie, vandaar mijn late reactie. Ik reageerde hier inderdaad via Facebook omdat ik via messenger mijn klacht had ingediend. Ik krijg dan steeds te zien dat ik op 2 manieren kan reageren, waaronder via Facebook. Ik heb hier overigens WiFi via KPN (voorheen Telfort)  Het koppelen van het product Internet lukte mij niet. Uw mail kwam deze keer binnen via mijn oude e-mailadres:  *** Dit is de gebruikersnaam voor “Telefonie“ en “Mijn KPN” uiteraard met een bijpassend wachtwoord. Voor e-mail en webmail maakte ik sinds November 2020 gebruik van de volgende inlog gegevens: Gebruikersnaam:*****  (dit is mijn nieuwe e-mail adres) plus een nieuw wachtwoord. Hoe ik deze 2 inlog methodes moet combineren zou ik niet weten.’t zou veel gemakkelijker geweest zijn wanneer KPN mij de factuur voor internet zoals voorheen met een e-mail naar mij toestuurde. Dan had ik deze problemen nu niet en kon ik ze gewoon opslaan. KPN incasseert automatisch en dan zou er toch minstens een factuur voor de klant beschikbaar moeten zijn. Wanneer ik zoals nu niet reageer via Facebook, dan kan ik plotseling niet meer verder met mijn reactie, want dan verschijnt er een wit blok dat mijn net getikte tekst overlapt. Ik moet dan weer opnieuw reageren. U begrijpt dat ik hier niet blij van wordt. Dit is mijn laatste reactie hierover. Lukt het dan nog niet om mijn facturen te bekijken dan bel ik 0800-0402 wel. Ik ben niet enthousiast over KPN helaas.

De functie mobiel opwaarderen werkt ook nog steeds niet naar behoren. Vorige week nog met € 20, opgewaardeerd. Maar dan komt er ineens de volgende melding binnen: “beste klant, u kunt nu niet meer opwaarderen via SMS omdat u de limiet bereikt heeft. Probeer het op een later moment opnieuw of ga naar www.kpn.com/opwaarderen om op te waarderen. Groet, KPN. Pardon? Welke limiet? Het wordt toch automatisch van mijn bankrekening afgeschreven? En DAT terwijl er op hetzelfde moment een bericht binnenkwam dat mijn beltegoed succesvol was verhoogd met € 20,00 Tja, dan breekt mijn klomp hoor! Al sinds eind 2018 waren er enorme problemen mee. Eindeloos over gecorrespondeerd. Zelf nog coulance gehad. Maar het werkte dus nog steeds niet goed.  

 

Admin: e-mailadressen verwijderd i.v.m. privacy

 

Reputatie 7
Badge +30

Het lijkt me inderdaad verstandig dat je even belt. Om eerlijk te zijn, ben ik de weg nu een beetje kwijt. Wat bedoel je met ‘omdat ik via messenger mijn klacht had ingediend'? De daadwerkelijke communicatie met KPN via Facebook is wat anders dan de communicatie die je nu met het forum hebt. Als jij nu een MijnKPN met ***@ cs.com hebt en je wilt een MijnKPN met je Telfort mailadres, dan zou je een nieuw KPN ID aan moeten maken met je Telfort mailadres. Had je dat wel al gedaan? Daar zou je dan je vaste diensten aan moeten kunnen koppelen. 

 

Voor wat betreft mobiel opwaarderen: wat gek dat je die melding krijgt.. Ik begrijp dat het uiteindelijk wel gelukt was? Ik ga je melding in ieder geval doorgeven aan de betreffende collega's.

Badge

Beste Marcia, ik ben de weg bij KPN al een hele tijd kwijt. Zoals ik zei had ik inderdaad een Mijn KPN account met mijn oude mail adres eindigend op @cs.com En ik heb al een tijd geleden een nieuw account aangemaakt met mijn nieuwe e-mail adres eindigend op @telfort.nl Maar om die twee te koppelen krijg ik niet voor elkaar. Daar gaat dit hele verhaal over. En die vaste diensten, zoals mijn internet abonnemen, kan ik dus niet koppelen. En dat alleen maar om de Internet factuur te kunnen downloaden. Kpn heeft het zelf allemaal moeilijk gemaakt door de factuur niet meer via een mail toe te sturen. En ik heb hier zelf niet om gevraagd natuurlijk. KPN heeft het veranderd en stelt de klant weer voor een probleem. En voor wat het mobiel opwaarderen betreft: Dit is al jaren een probleem. Maar het wordt niet toegegeven. Ik stap binnenkort voor mijn mobiele abonnement over naar een andere provider want ik ben er echt klaar mee.

Reputatie 7
Badge +30

Kpn heeft het zelf allemaal moeilijk gemaakt door de factuur niet meer via een mail toe te sturen. 

Ik zou hiervoor dus even bellen met de collega's via 0800-0402.