Beantwoord

KPN Unlimited buitenlandbundel geeft nog 25 GB aan

  • 13 July 2022
  • 14 reacties
  • 209 keer bekeken

Ik heb sinds een tijdje Unlimitted. Ik geef 50 Gb aan mijn partner uit dit abonnement. Momenteel ben ik in het buitenland. In de MijnKPN app zie ik dat mijn partner 50 Gb in het buitenland heeft en ikzelf maar 25 Gb. Dit bevreemd mij daar de abonnementen 50 Gb zijn in het buitenland. Uiteraard wil ik dit nu ook op dit moment. Hoe kan dit direct worden aangepast?

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 14 July 2022, 16:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @MrHarm69 

 

De 50GB EU-maandbundel zal vanaf het begin van de eerstvolgende factuurperiode na 4 juli worden toegepast.

De maandbundel wordt 1 keer per maand verstrekt, tussentijds kan het KPN systeem helaas geen wijziging toepassen.

 

Als jouw huidige factuurperiode b.v. van 25 juni t/m 24 juli loopt dan krijg je dus op 25 juli de 50GB in de EU.

In de MijnKPN app kan je precies zien wanneer jouw volgende factuurperiode ingaat.

 

Goedendag,

dat is dan toch vreemd. Mijn abonnement is op 4 juli voor de nieuwe maand ingegaan en op hetzelfde moment heb ik automatisch 50 Gb gedeeld met m’n partner. Zij heeft 50 Gb en ik volgens de app 25 Gb. Ik ben nog niet overtuigd. Een belletje met KPN duurde meer dan 30 minuten en aan het eind van de zoveelste sessie wachten had ik ineens een andere medewerker aan de telefoon. Al met al niet erg overtuigend en verder geholpen. 

Reputatie 7
Badge +18

Dan heb je toch wel heel erg pech, het gaat pas in de eerstvolgende periode na 4 juli en jouw factuurperiode begint op 4 juli, dus net 1 dag te vroeg.

Blijft daarnaast dan wel vreemd dat m’n partner wel de 50 Gb heeft in het buitenland. Zelfs hierover bellen zet niets recht. Beetje jammer KPN voor een klant met meerdere abonnementen. 

Dan heb je toch wel heel erg pech, het gaat pas in de eerstvolgende periode na 4 juli en jouw factuurperiode begint op 4 juli, dus net 1 dag te vroeg.

@GeSp, volgens mij is dit niet na 4 juli maar per 4 juli. Als @MrHarm69 een factuurperiode heeft die op de 4e begint zou hij dus 50 gb moeten hebben. Zie tekst hieronder…

Verruiming dagbundel en EU bundel

Per 4 juli 2022 kan je de volgende verbeteringen verwachten:

  • De dagbundel wordt verhoogd van 8 GB naar 10 GB.
  • Dagbundel op? De extra bundel die je kunt activeren blijft 2 GB. Je kunt een extra bundel bestellen via je MijnKPN account of door NL2000 AAN te sms’en naar naar 1266. 
  • De EU bundel gaat van 25 naar 50 GB.

@MrHarm69, je moet wel even goed controleren of je factuurperiode ook daadwerkelijk de 4e begint in mijnkpn. Zo is het abonnement van mijn vrouw per 11 juni verlengd maar heeft KPN dit gewijzigd naar de 3e (??) waardoor ze de extra 25gb EU bundel misloopt. In ons geval geen probleem maar wel een beetje vreemd.

De factuur gaat over 04-07 tot 03-08. De daglimiet is vreemdgenoeg wel verhoogd van 8 naar 10 Gb. Blijft toch vreemd. Misschien een tip hoe dit verder aan te vliegen?

@MrHarm69 , die 10gb dagbundel heeft mijn vrouw ook inderdaad. Die is blijkbaar wel per direct ingegaan onafhankelijk van de factuurperiode. Waarom dit voor de EU bundel niet geldt en zeker voor jou met een ingangsdatum van 4 juli die is beloofd, is mij een raadsel. Ik heb dus helaas geen tips. Volgende maand zal dit probleem vanzelf opgelost zijn hoop ik.

Ik geloof graag dat het volgende maand is opgelost. Op dit moment zit ik in het buitenland en kan het nu dus goed gebruiken 😂

Ja dan heb je inderdaad pech deze maand! Als je partner genoeg heeft kan hij/zij misschien nog wat terugdelen met je? Of dat kan weet ik eigenlijk niet. Heb er nog geen ervaring mee. Maar blijft erg vreemd dat jij geen 50gb hebt omdat jouw factuurperiode per de 4e ingaat. Misschien kan een KPN moderator er iets over zeggen…

Is het mogelijk een KPN moderator hierin te taggen?

Het kan een paar dagen duren voordat een moderator zich hier meldt.

Reputatie 7
Badge +21

Is het mogelijk een KPN moderator hierin te taggen?

Nee, daar wordt niet op gereageerd. Je moet wachten op je beurt, een moderator reageert meestal binnen een paar dagen.

De wijziging is niet precies op 4 juli actief geworden. De eerste wijziging (10GB dagbundel) zag ik pas op 6 juli verschijnen. Als je de nieuwe 50GB maandbundel (EU) nog niet hebt, dan zal je echt moeten wachten tot het begin van de nieuwe factuurperiode. Daar kan een moderator niets aan veranderen. Dat is een technische beperking van het KPN systeem. De maandbundel wordt één keer per maand uitgedeeld, tussentijds aanpassen kan niet.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @MrHarm69,

Balen zeg dat de bundel voor jou nog niet verdubbeld is, zeker omdat je juist nu in het buitenland aanwezig bent 🙁

Aangezien jouw factuurdatum de 4e is, ben ik bang dat dit elkaar net heeft gekruist, er is helaas niemand binnen KPN die de bundel nu alsnog op kan hogen aangezien dit allemaal volautomatisch gaat. Je zult vanaf 4 augustus dus wél 50Gb kunnen gebruiken binnen de EU.

Dat je wel 50Gb kunt delen met een ander abonnement uit je huishouden klopt overigens als een bus, dit was voor deze wijziging in het Unlimited abonnement ook al zo.

Ook klopt het dat de dagbundel wel al verhoogd is naar 10Gb. De dagbundel wordt elke dag opnieuw toegekend, waardoor een wijziging per de volgende dag uitgevoerd kan worden 🙂

Ondanks dit, wel een heel fijn verblijf in het buitenland gewenst!