Beantwoord

Meerdere KPN ID's mogelijk voor hetzelfde contract?

  • 22 November 2022
  • 8 reacties
  • 99 keer bekeken

  • Deelnemer
  • 4 reacties

ik wil graag de kinderen de mogelijkheid te geven om via tablet gebruik te maken van de iTV app. Standaard log je daar mee in met de hoofdaccount en daarmee dus met de gegevens die ook andere rechten met zich mee brengen. Dat is echter onwenselijk. Op welke wijze kan ik ervoor zorgen dat ik zonder de logingegevens van de KPN id te delen toch op andere devices de mogelijkheid geef om televisie te kijken via KPN iTV?

icon

Beste antwoord door Noordzee 22 November 2022, 16:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @zip ,

Dat kan niet. Per abonnement heb je maar één KPN-ID. Voeg je een abonnement toe aan en ander KPN-ID, dan verdwijnt het automatisch bij de andere. 

Er is wel een andere mogelijkheid. Je kunt wel voor vijf euro per maand (een) extra ontvanger(s) huren. En dat kan ook een Digitenne-ontvanger zijn. 

Reputatie 7

ik wil graag de kinderen de mogelijkheid te geven om via tablet gebruik te maken van de iTV app. Standaard log je daar mee in met de hoofdaccount en daarmee dus met de gegevens die ook andere rechten met zich mee brengen. Dat is echter onwenselijk. Op welke wijze kan ik ervoor zorgen dat ik zonder de logingegevens van de KPN id te delen toch op andere devices de mogelijkheid geef om televisie te kijken via KPN iTV?

Deze vraag heb ik al jaren uit staan bij KPN want ook ik vind het zeer vreemd dat je gegevens met je kinderen moet delen waarmee ze veel meer kunnen dan dat wat ze zouden moeten kunnen.

Helaas heeft KPN nog altijd niet de mogelijkheid gemaakt om een KPN ID per lid van het huishouden te maken en daar rechten aan te koppelen die je met het hoofdaccount kan beheren.

Momenteel is de enige manier om het "risico" nog een beetje te beperken door ze in te laten loggen met het abonnementsnummer en pincode.

dank @Noordzee en @wjb . het is inderdaad kiezen tussen ‘slechten’… ook pincode is eigenlijk onwenselijk omdat daarmee op de tv weer extra rechten te gebruiken zijn… @Kpn is er echt geen andere, veilige mogelijkheid? zou wel passend zijn en ook heel gangbaar als je kijkt naar andere leveranciers
Reputatie 7
Badge +28

Graag gedaan @zip ,

Maar de enigste mogelijkheid zonder het delen van het account is : 

 

Er is wel een andere mogelijkheid. Je kunt wel voor vijf euro per maand (een) extra ontvanger(s) huren. En dat kan ook een Digitenne-ontvanger zijn. 

 

 

Reputatie 7

Maar de enigste mogelijkheid zonder het delen van het account is : 

Er is wel een andere mogelijkheid. Je kunt wel voor vijf euro per maand (een) extra ontvanger(s) huren. En dat kan ook een Digitenne-ontvanger zijn. 

 

Maar met een extra ontvanger kijken op een tablet wordt volgens mij best wel lastig.

Reputatie 7
Badge +28

Klopt, dat gaat niet lukken. Maar ik probeer nog een alternatief te geven zodat de kinderen in hun eigen kamer naar hun eigen TV-programma's kunnen kijken.

Ik snap dat het niet de ideale oplossing is. 

 

@Noordzee dank, zeker waar. tegelijkertijd helpt dat niet bij de oorspronkelijke behoefte om het op telefoon/tablet te gebruiken :-(

Reputatie 7

@zip, Zolang jouw kinderen niet zelf uitloggen of de telefoon helemaal uitzetten blijft de iTV app ingelogd en kunnen ze dus televisie kijken via de iTV app.

Je zou voorlopig dus ook kunnen kiezen om zelf even in te loggen in de iTV app op de telefoons van jouw kinderen in de hoop dat je er dan maandenlang geen omkijken meer naar hebt.