Beantwoord

MijnKPN app geeft verkeerde bel- en bundelgegevens aan

  • 15 January 2022
  • 11 reacties
  • 139 keer bekeken

Mijn KPN app blijft volstrekt verkeerde gegevens over belverbruik en over bundel aangeven. Ook na herhaald opnieuw opstarten app en telefoon.
 

Vorige maand heeft dit me al meer dan 10 euro aan overschreden beltegoed gekost. 
ook nu blijft de app hangen op 1 min gebruikt en 499 min tegoed terwijl dat veel meer dan mijn contract van 150 min is

de klantenservice kan mij niet helpen daar heb ik al uren aan de lijn gehangen. Niet terug te vinden overigens!!!

ik heb scherm foto’s gemaakt. 
 

graag hulp, alvast dank

 

Andries 

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 24 January 2022, 11:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @Andries, ik kan me voorstellen dat 't verwarrend werkt als je niet het juiste bundeltegoed ziet in MijnKPN. Goed dat je aan de bel trekt. 

Je maakt gebruik van de MijnKPN app lees ik. Wat krijg je te zien als je inlogt in MijnKPN in een browser? Zie je dan wel het juiste verbruik en bundel? Zie je overigens wel de juiste, dus jouw eigen gegevens en het juiste abonnement staan zo gauw je ingelogd bent? En maakt het verschil als je de MijnKPN app eens helemaal van je telefoon verwijdert en opnieuw installeert?

Fijn dat je reageert Alexandra!

- ik heb diverse keren de app opnieuw geïnstalleerd en mijn telefoon opnieuw opgestart. Helpt niets.

- bij inloggen op de site zie ik hetzelfde ja, volkomen verkeerde beldata.

- abonnementsgegevens kloppen dacht ik ja, dwz er staat 150 min bellen. Het zou kunnen dat dit ooit is verdubbeld door jullie, dat gebeurt wel eens… Het is mij niet geheel en al duidelijk… In dat geval klopt het weer niet dat ik ben aangeslagen voor het buitenland bellen!
 

ik hoop dat je duidelijkheid kan geven, ook over het buitenland bellen en mijn gegevens op de correcte wijze kunt invoeren.

alvast dank, Hartelijke groet, Andries 

Reputatie 7
Badge +19

@Andries Goed om te weten dat je dat allemaal al geprobeerd hebt. Voor mijn duidelijkheid, wat voor bundel en verbruik verwacht je te zien als je in MijnKPN kijkt? Dus hoeveel belminuten en MB's? Vul je daarnaast ook meteen je forumprofiel in, inclusief je mobiele nummer? Dan kan ik je gegevens erbij pakken en even met je mee kijken.

Er staat toch duidelijk: VERMELD HIER GEEN PERSOONLIJKE GEGEVENS. DIT IS VOOR IEDEREEN ZICHTBAAR.

bij Telfort werd er in zulke gevallen een persoonlijk ‘privé bericht’ gestuurd waar ik op kon reageren. 
 

vertel s.v.p. hoe dat hier gaat. Dit lijkt mij niet de weg…

 

inmiddels heb ik mijn profiel gewijzigd

 

Ik heb inmiddels mijn telefoonnummer weer van mijn profiel verwijderd. Dat is namelijk ook weer voor iedereen zichtbaar.

wat een raar gedoe is dit zeg…

 

Reputatie 7
Badge +19

@Andries Ik heb, samen met verschillende collega's hier, jaren gewerkt op het Telfort Forum. Daar werkten we op dezelfde manier, ook via het forumprofiel. Achter verschillende velden in je profiel staat (Privé) aangegeven. Die velden zijn alleen zichtbaar voor jezelf en voor mij als moderator. Je kunt je mobiele nummer kwijt in het veld klantnummer, of in het veld Persoonlijke opmerkingen. Dus als je op die manier je gegevens volledig invult en mijn vragen over je bundel en verbruik beantwoordt, kan ik je verder helpen.

Hoi Alexandra 

  •  het gaat om 150 min. d.w.z. dat staat in mijn gegevens. Het zou kunnen zijn dat dit ooit is opgehoogd, maar dat is nergens te zien. In dat geval zou het buitenland bellen dus inderdaad niet berekend hebben mogen worden!!!
  • op onderstaande foto’s zie je dit rare verschil.
  • betreffend telefoon nummer nu op door jouw vermelde wijze op profiel gezet

     

Reputatie 7
Badge +19

@Andries Dankjewel voor de screenshots en je gegevens! Ik heb ze erbij gepakt en er voor je naar gekeken.

Wat jouw abonnement betreft klopt zoals wat jij zelf aangeeft, als de screenshots die je stuurt. Ik zal het uitleggen; je hebt nog een Telfort mobiel abonnement (uit 2018). De basisbundel bestaat uit 150 belminuten en 2000 MB. Daarbij krijg je elke maand gratis 25 belminuten en 700 MB extra, dat is een verlengvoordeel dat je er destijds bij gekregen hebt. Daarbij heb je CombiVoordeel waarmee de MB's van jouw basisbundel gratis verdubbeld worden. Dus dat betekent dat je onderaan de streep elke maand 175 belminuten hebt, en 5400 MB.

De reden dat jij hogere bundels ziet in de MijnKPN app, komt doordat jij nog een Telfort mobiel abonnement hebt met de bijbehorende voorwaarden. Een daarvan was dat je jouw bundel tot twee maanden later mee kan nemen, zo lang je ze nog niet opgemaakt hebt. Zodoende neem je dus belminuten en MB's tot twee maanden mee naar de volgende maand. Lang verhaal kort, dat klopt allemaal! Als je in de toekomst zou verlengen naar een KPN mobiel abonnement, dan vervalt het meenemen van belminuten en MB's. Dit was echt een Telfort voorwaarde.

Wat de extra kosten voor bellen naar het buitenland betreft, het klopt dat de kosten in rekening zijn gebracht. Ook dit heeft met de voorwaarden van jouw abonnement te maken. Ik heb de factuur even nagekeken: je hebt meerdere malen naar vaste telefoonnummers in Duitsland gebeld. Dit gaat niet vanuit de bundel, vandaar dat er extra kosten voor berekend zijn. Het werkt als volgt, je kunt het nog nalezen op de voorgaande link die ik stuurde:

Abonnement Budget of Basis afgesloten na 26 september 2016 t/m 3 februari 2019

• Let op als je in Nederland bent: bellen en sms’en vanuit Nederland naar een buitenlandsnummer in de EU zit niet in je abonnement. Je betaalt een hoger tarief per minuut en sms.
• Bel of sms je vaker naar een land in de EU vanuit Nederland? Met een Extra Bundel bel en sms je goedkoper naar een buitenlandsnummer in de EU dan als je los per minuut of sms betaalt.

Dank voor je uitgebreide en zorgvuldige uitleg Alexandra 

Helaas klopt het op een belangrijk punt niet:

Ik heb een TFT BELBUNDEL 2018. De voorwaarden hiervan zijn klip en klaar: bellen binnen EU is gratis binnen de bundel en is dus foutief berekend en geïnd door KPN.

Hieronder nogmaals een foto met mijn abonnement. Ook daar staat het overduidelijk te lezen!!!! Ik hoop dat mijn centjes nu snel en zonder verder gezeur teruggestort worden.

Je verhaal over budget en basis abonnementen begrijp ik niet en kan ik ook verder nergens terugvinden in de wirwar van abonnementen op de site. En al helemaal niet bij wat ik zelf heb. Wel weet ik dat ik heel goedkoop uit ben. Dat vind ik echt fijn. Maar het gaat nu om iets principieels.

 

met vriendelijke groet, 

Andries 

 

Reputatie 7
Badge +19

@Andries  Ja, daarmee wordt bedoelt dat je jouw bundel in de EU kunt gebruiken zoals je dat thuis ook gewend bent. Bellen vanuit Nederland naar het buitenland valt hier niet onder. Het klopt daarom wel dat de kosten in rekening zijn gebracht. Ik zie alleen dat ik niet het juiste stukje tekst van de website heb gebruikt in mijn vorige bericht, excuus voor de verwarring. Deze klopt wel, je kunt het op onze pagina met informatie en tarieven voor in de EU terugvinden:

Abonnement dat voor 26 januari 2020 Telfort was.
• Let op als je in Nederland bent: bellen en sms’en vanuit Nederland naar een buitenlandsnummer in de EU zit niet in je abonnement. Je betaalt een hoger tarief per minuut en sms.

Oké Alexandra 

dank voor de reacties 

ik leg me er bij neer

ik heb op zich een prima en schappelijk abonnement 

deze bijkomende kosten blijf ik onduidelijk vermeld en dus discutabel vinden

maar ik ga er niet failliet aan en inderdaad, je hebt gelijk, het staat er wel…

wat mij betreft kan dit item afgesloten worden

met vriendelijke groet 

Andries