Beantwoord

Mogelijkheid om 2FA in te schakelen voor MijnKPN

  • 4 November 2020
  • 9 reacties
  • 983 keer bekeken

Ik zou graag mijn MijnKPN account beter beveiligen en een extra beveiligslaag als tweestapsverificatie willen inschakelen. Dit lijkt op dit moment niet te worden aangeboden en ik vroeg me af of dit op termijn wel mogelijk wordt?

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 14 November 2020, 09:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Dag @Nesterion, bedankt voor je bericht.

Dat is een hele goede vraag. Ik ga dit gelijk intern voor je navragen. Zodra ik meer weet, kom ik bij je terug.

Ik heb in een poging tot het liken van je bericht, je bericht aangemerkt als antwoord. Ik ben benieuwd naar de navraag! 

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb terugkoppeling van mijn collega mogen ontvangen. Mijn collega geeft aan dat KPN tweestapsverificatie zeker mogelijk gaat maken in de toekomst. We kunnen op dit moment echter nog geen datum geven waarop dit beschikbaar komt.

Reputatie 1

Ik hoop toch dat KPN dit meer prio gaat geven, zodat het niet slechts blijft bij “in de toekomst”.

Het is van belang voor de veiligheid van uw klanten om dit z.s.m. te implementeren. En dan graag tweestapsverificatie met behulp van een app (van Google, Microsoft of welke dan ook) en juist niet via SMS.

Er moet toch een manier zijn om voor deze functieontwikkeling van MijnKPN meer aandacht te krijgen? Is er niet een product manager van MijnKPN bijvoorbeeld die dit kan bespoedigen?

Dan zijn ze mij kwijt, geen Google Microsoft of welke app ook om mijn ID te bevestigen.

Reputatie 1

Dan zijn ze mij kwijt, geen Google Microsoft of welke app ook om mijn ID te bevestigen.

...En security keys (bijv Yubikey) ondersteuning voor klanten zoals Doornekamp33, alstublieft :grin:

We zouden hem natuurlijk niet kwijt willen raken.

Geen denken aan, geen vreemde meuk in mijn huis omdat anderen met hun gegevens spelen op het net.

Waarom zou ik iets moeten omdat een ander het wil, laat de keuze dan aan mijzelf.

Als je nu DigiD zou noemen.

Zie ook opgelicht van 23 maart. Recente simswapfraude is volgens heb deels met 2FA te voorkomen. Lijkt me dat KPN hier ook adequaat op moet reageren. 

De kennis en techniek is in huis zie de zakelijke blog. De toekomst lijkt mij NU.
https://www.kpn.com/zakelijk/blog/wat-is-tweefactorauthenticatie-en-waarom-is-het-nodig.htm