Beantwoord

Nieuw nummer aan KPN ID koppelen lukt niet, doordat ik niet meer kan inloggen

  • 15 November 2023
  • 11 reacties
  • 198 keer bekeken

Ik heb al wel 5 keer gebeld over het feit dat ik een ander 06-nummer gekoppeld wil hebben aan mijn KPN ID. Ik heb sinds begin dit jaar een nieuw nummer en kan sindsdien mijn KPN ID niet meer gebruiken. 

Advies: Maak maar gewoon een nieuw account aan met een ander e-mailadres. Er wordt niet geluisterd als ik zeg dat ik dat niet wil aangezien ik niet overal zomaar e-mailadressen en extra accounts wil aanmaken. Iets met online veiligheid, wat KPN toch zeker zou moeten begrijpen lijkt me… 

Daarnaast na lang aandringen ook al gehoord dat dit doorgestuurd en geregeld zou worden. Maar tot op heden nog steeds niks… 

Heeft iemand tips hoe ik dit kan oplossen? Of kan ik maar beter vertrekken bij KPN zodat al onze gegevens verwijderd worden? 

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 27 November 2023, 15:13

Bekijk origineel

11 reacties

Je bent in een echte Catch 22 situatie beland.

Om een nieuw e-mailadres te maken in je abonnement, voor een nieuw ID, moet je inloggen in het ID waar dat abonnement in staat. En dat kan weer niet, reden bekend. 

Behalve een eventueel tijdelijk Gmail of ander adres zou ik ook even niks anders kunnen verzinnen. 

Ik heb een oproep gedaan binnen de veel gebruikers van het forum wat er nog mogelijk is.

 

En tja. Vertrekken bij kpn.... als dit een 2 jarig abonnement is kan dat ook niet.

Ik heb sinds begin dit jaar een nieuw nummer 

Reputatie 7

Klopt het dat je niet meer in kunt loggen omdat je tweestapsverificatie aan hebt staan?

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Panjer18, welkom op ons forum!
Ik zie dat de community al een goed eind meedenkt, waar loop je precies tegenaan?

@PeterG gmail is dan niet tijdelijk omdat ik dan alsnog niet terug kan naar mijn oude mailadres (al geprobeerd). Hij zegt dan namelijk dit mailadres is al in gebruik dus ik kom er nog niet in. En vertrekken is wel mogelijk want mijn nieuwe nummer is zakelijk, ons contract is gewoon op te zeggen. 
 

@wjb Dat is inderdaad het probleem. 
 

@Thomas ik kan niet meer in mijn KPN ID omdat ik geen toegang meer heb tot het nummer wat daar staat ingesteld voor tweestapsverificatie. En KPN kan na herhaaldelijk de klantenservice bellen blijkbaar niet dat nummer wijzigen in mijn huidige nummer… Zelfs terwijl dit wel is toegezegd. 

gmail is dan niet tijdelijk omdat ik dan alsnog niet terug kan naar mijn oude mailadres (al geprobeerd). Hij zegt dan namelijk dit mailadres is al in gebruik dus ik kom er nog niet in. En vertrekken is wel mogelijk want mijn nieuwe nummer is zakelijk, ons contract is gewoon op te zeggen.

Maar… je kunt ze wel opnieuw koppelen dan. Dan verdwijnen ze vanzelf uit het oude MijnKPN. Vervolgens kun je een ander e-mail adres als alias onder je huidige kpn adres maken.

En de gmail van je nieuwe mijnkpn wijzig je dan in dat alias.

Of je nou pietjepuk@kpnmail.nl of pietjepuk2@kpnmail.nl voor je MijnKPN gebruikt (als gebruikersnaam!) is alleen maar veiliger. Zeker ook niet hetzelfde wachtwoord gebruiken als van het e-mailadres zelf bij het KPN ID voor het inloggen op MijnKPN natuurlijk.

Reputatie 7

Het zou toch wel van de zotte zijn dat je een nieuwe KPN ID aan zou moeten maken omdat je niet meer kunt inloggen met jouw huidige KPN ID omdat je een nieuw telefoonnummer hebt en vergeten was om 2FA uit te zetten. Ik neem aan dat KPN wel een procedure heeft om 2FA uit te zetten voor een KPN ID na verificatie via email.

Reputatie 7
Badge +20

Wij kunnen deze sms-verificatie ook niet wijzigen.
De enige optie die wij hiervoor hebben is het verwijderen van het hele MijnKPN account waarna jij een nieuwe aan kunt maken, dit gebeurt automatisch als je hier 6 maanden niet ingelogd hebt.

We kunnen het verzoek indienen een MijnKPN account eerder te laten verwijderen, zou je me daarvoor een privébericht willen sturen @Panjer18?

Reputatie 7

En wanneer gaat KPN dan eindelijk eens 2FA via authenticator apps zoals Microsoft Authenticator ondersteunen. Ook daarvan is lang geleden al eens gezegd dat hier aan gewerkt wordt maar tot op heden hebben we daar nog niets van gezien.

Reputatie 7
Badge +20

Heb ik nog geen nieuws over @wjb 

Reputatie 7
Badge +20

@Panjer18/@Panjer ik heb je accounts laten verwijderen op jouw verzoek. Je kunt ze opnieuw aanmaken en instellen

HULDE voor Thomas! Hij heeft voor elkaar gekregen wat KPN het afgelopen half jaar zelfs met herhaaldelijk bellen niet voor elkaar kreeg… Heel fijn!

Reageer