Beantwoord

Nieuw wachtwoord aanvragen voor KPN ID lukt niet

  • 10 May 2023
  • 14 reacties
  • 121 keer bekeken

Ik ben mijn wachtwoord van mijn KPN ID vergeten.

Ik kan nog wel op mijn mail inloggen. Op dit mail-adres ontvang ik ook de mail die naar mijn KPN ID mail adres gestuurd is.

Wanneer ik het wachtwoord van de KPN ID probeer te resetten krijg ik

of:

De melding dat dit tijdelijk niet mogelijk is (al verschillende dagen)

of:

Geen melding maar ook geen mail.

Is er iets mis?

 

Mvg, Mark

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 12 May 2023, 19:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7

Hoi @mnobelen, welkom bij ons op het forum. Wat gek dat je de melding krijgt dat het wachtwoord resetten niet mogelijk is! Ik heb het ook even geprobeerd en ik krijg wel een mailtje dat ik het kan wijzigen. 

In welke browser doe je dit? Speelt het ook als je een andere browser probeert?

Dag @Jasper Ik gebruik Safari op osx. 

Ik krijg nu geen foutmelding meer, maar geen mail in mijn mailbox om het wachtwoord te wijzigen.

 

Reputatie 7

Heb je het ook in een andere browser geprobeerd, of alleen in Safari? Chrome is ook beschikbaar voor OSX, mogelijk werkt het daarmee wel?

En heb je de spam/junk map van jouw e-mail ook bekeken om zeker te weten dat het daar niet binnen is gekomen?

Beste @Jasper 

Er staat geen mail in de spambox. 

Ik heb het nogmaals vanaf een windows machine geprobeerd.

Ik krijg geen link toegestuurd.

Ik ontvang wel e-mail op het betreffende e-mail adres.

Mijn uitgangspunt is dat ik i.v.m. diefstal van een telefoon, het wachtwoord moet wijzigen. 

Het wachtwoord van het e-mail adres wat ik normaal gebruik kan ik alleen wijzigen wanneer ik via mijn kpn-id inlog. Zijn hier ook andere oplossingen voor?

Reputatie 7

Ik snap dat je jouw e-mail wachtwoord dan wilt wijzigen @mnobelen! Het wijzigen van dat wachtwoord gaat via email.kpn.com, maar daar moet je alsnog wel inloggen met het KPN ID. Belangrijk is wel dat het Thuis abonnement waar het e-mailadres bij hoort gekoppeld is aan die KPN ID. Op je profiel staan gegevens van je, maar als ik het ID wat je voor het forum hebt gebruikt nakijk lijkt daar geen Thuis abonnement aan gekoppeld te zijn. Gaat het ook om dat ID, of om een ander ID?

Dag @Jasper dat klopt.

Het betreft het KPN-ID van mijn ouders. 

Ik gebruik nu mijn eigen (oude) KPN-ID om op het forum te komen.

Ik neem aan dat dit forum openbaar is en wellicht niet verstandig om het KPN-ID van mijn ouders te noemen? 

Reputatie 7

Klopt, in verband met privacy willen wij ook niet dat dat soort gegevens openbaar op internet staat. Op je forumprofiel kan je deze bij 'Persoonlijke Opmerkingen’ toevoegen, als je daarna een seintje geeft kan ik kijken of ik daar mogelijk meer over kan zien. 

@Jasper Ik heb het KPN-ID van mijn ouders in het veld “persoonlijke opmerkingen” van mijn profiel toegevoegd.

Reputatie 7

Klopt dat e-mailadres @mnobelen? Als ik kijk of er een KPN ID mee is aangemaakt lijkt dat überhaupt niet het geval te zijn. Als dat het geval is zou dat het kunnen verklaren dat je geen mailtje krijgt over een nieuw wachtwoord, want dan is er geen account om een nieuw wachtwoord voor aan te maken.

@Jasper : Dit zou de goede KPN-ID moeten zijn.

Wanneer ik inlog in de webmail, staat dit ook in het E-mail 1 veld.

Ik heb een copy-paste van de KPN-ID en ook het normaal gebruikte e-mail adres in het veld “persoonlijke operkingen” geplaatst.

Zijn er nog alternatieve manieren om het wachtwoord te wijzigen?

Reputatie 7

Aan het dat e-mailadres is echt geen Thuis abonnement gekoppeld. Dat het als een e-mailadres staat bij de webmail betekent niet dat dat ook het KPN ID is. Een KPN ID kan elk e-mailadres zijn, het hoeft geen KPN e-mailadres te zijn. Ik vermoed dat jouw ouders een ander KPN ID gebruiken dan dit, en dat dat is waarom het wijzigen van het wachtwoord daarvan niet lukt. Het wachtwoord van het e-mailadres en het KPN ID kunnen ook verschillen. Sterker nog, we adviseren om daar verschillende wachtwoorden voor te gebruiken.

@Jasper Ok, duidelijk. Wat zijn nu mijn opties om het wachtwoord te wijzigen? Moet ik een nieuw KPN-ID aanvragen, waaraan ik dan het e-mail adres kan koppelen?

Reputatie 7

Een nieuw KPN ID aanmaken lijkt mij ook het beste inderdaad, en dan het Thuis abonnement waar het e-mailadres bij hoort daar aan koppelen. Omdat het om de gegevens van je ouders gaat is het wel verstandig om dat ook even met hun kort te sluiten. Als zij ook een KPN ID gebruiken en de gegevens opeens niet meer kunnen zien is dat ook niet handig.

Oke @Jasper , dank voor de hulp