Beantwoord

Nieuwe mobiele abonnement (met nummerbehoud) toevoegen aan MijnKPN lukt niet

  • 4 April 2023
  • 9 reacties
  • 126 keer bekeken

Ik krijg mijn nieuwe mobiele abonnement dat gisteren icm 03-04 nummerbehoud begonnen is NIET in Mijn KPN, dus kan ook geen esim aanmaken.

 

Ik heb precies deze stappen gevolgd allen krijg de melding dat dit mijn door mijzelf ingevoerde gegevens niet kloppen.

 

Dit is trouwens zowel in de mijnkpn app maar ook op https://mijn.kpn.com

 

Normaal zou dit 2 werkdagen duren begreep ik, dus morgen zou dit wel kunnen?

 

icon

Beste antwoord door janwilnl 5 April 2023, 17:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @janwilnl, daar kan even overheen gaan inderdaad, is het inmiddels nog gelukt?

Hallo thomas,

 

Helaas niet, ik vrees dat mijn klantnr of cijfers bankrek niet goed staan bij KPN zelf.

 

Ik krijg telkens deze melding

Je hebt niet de juiste gegevens ingevuld. Controleer je gegevens en probeer het opnieuw.

 

Laten we hopen dat de KPN medewerkers snel reageren, nummer is al op 03-04 overgezet

Reputatie 7
Badge +20

Daar spreek je mee 😅, ik zie geen rare dingen aan onze kant. Welke stappen doorloop je precies? Kun je dat eventueel met screenshots (zonder privégegevens) toelichten?

Ik heb eigenlijk gewoon de standaard stappen gevolgd, zowel op mijnkpn als de website krijg ik de melding dat de gegevens niet kloppen. (Zie mijn profiel voor de gegevens)

 

 

Ik check net mijn forumprofiel. Wacht… Er is een klantnummer mobiel abonnement? Wat niet hetzelfde is als mijn normale KPN thuis abonnement? Die weet ik dan niet, ik probeer nu mijn kpn klnr dat begint met 9

Ok, het is gelukt. Dat hadden die prutsers die ik dan maandag aan de lijn had wel eens mogen vertellen. Dat ik niet het klnr met 9 moet gebruiken maar speciaal klnr mobiel heb!

 

Dit staat nergens in de documentatie maar als je https://mijnbestelling.kpn.com/inloggen/ gebruikt icm bestelnummer (begint vaak met armor) staat na het downloaden van de aankoopbon ergens klantnummer mobiel (dit staat NERGENS! in de bevestigingsmailtjes van de normale bestelling in de KPN winkel!)

Reputatie 7
Badge +20

Ah top! Dat klopt inderdaad, beide abonnementen hebben een eigen klantnummer! (hoewel hij hier niet altijd om vraagt geloof ik) Bedankt voor je terugkoppeling in ieder geval en fijn dat je het werkend hebt gekregen @janwilnl!

Mocht je verder nog vragen hebben dan weet je ons te vinden!

Blijkbaar is dat intern bij KPN niet altijd bekend. Dat je dat op deze manier krijg ipv sms is vanwege de esim maar eigenlijk hadden de developers beter de mobiel klantnummer kunnen geven bij invoerveld ipv klantnummer. Maar ook had dit in de vele mails na aanvraag moeten staan ipv ver weggestopt na download van kassabon (die er anders uitziet dan de pdfs in alle mails) op de orderstatuscheck website.

Reputatie 7
Badge +20

ohh, ja dat is ook wel logisch. Om eerlijk te zijn was dit bij mij ook niet bekend. Weer iets nieuws geleerd! Bedankt!