Beantwoord

Persoonsgegevens verwijderen: Ik wil geen aanbod op glasvezel meer

  • 12 January 2024
  • 5 reacties
  • 114 keer bekeken

Ik ben voormalig klant van KPN. Ik word de laatste tijd te vaak gebeld met aanbiedingen voor glasvezel. Ze zijn zelfs drie keer langs de deur geweest om me een abonnement te verkopen. Ik ben er intussen wel klaar mee.

Ik wil graag een verzoek indienen om al mijn persoongegevens te laten verwijderen, ook dit account wat ik speciaal heb aangemaakt om dit verzoek in te dienen.

Heeft u mijn persoonsgegevens het afgelopen jaar aan andere organisaties doorgegeven zoals de callcenters die mij een aantal keer hebben gebeld? Dan moet u de verwijdering(en) ook zo snel mogelijk aan deze organisaties doorgeven. Zij moeten iedere kopie van of koppeling naar mijn persoonsgegevens verwijderen.

Ik beroep me voor mijn verzoek op artikel 12 en 17 van de Algemene verordening gegevensbescherming.

 

Ik hoor graag uw reactie.

icon

Beste antwoord door Rutger van KPN 15 January 2024, 12:43

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@N.K. Welkom op het forum. 

Wat irritant dat je steeds gebeld wordt terwijl je hier niet op zit te wachten. 

Dit is inderdaad iets waar ik iets aan kan doen. 

Zou je je forumprofiel willen invullen met in ieder geval het telefoonnummer waarop je bent gebeld. En ook het nummer waardoor je bent gebeld. 

Ik kan dan doorgeven dat er telefonisch geen contact meer opgenomen wordt. 

Ook kan ik zorgen dat er geen collega's meer aan de deur komen. Zou je daarvoor je adres kunnen invullen in je profiel?

Zodra dit dan in orde is gemaakt kan je forumprofiel verwijderd worden. Reacties blijven dan wel staan maar worden geanonimiseerd. 

Bij deze. Ik kan je helaas niet met zekerheid zeggen door welke nummers exact met aanbiedingen voor KPN wordt gebeld, het gaat ook om andere partijen. Alles wordt automatisch geblokkeerd omdat ik wekelijks wel 4 keer wordt gebeld. Desondanks heb ik een aantal voorbeeldnummers voor je achtergelaten, misschien zit er iets tussen waar je iets aan hebt.

Waar het mij vooral om gaat is dat mijn gegevens vanuit jullie in ieder geval niet meer worden doorgestuurd voor marketing doeleinden en gewoon verwijderd worden.

 

Dank voor je hulp Rutger, wordt gewaardeerd.

Reputatie 7
Badge +15

@N.K. Bedankt voor het invullen van je profiel. 

Ik heb je gegevens doorgegeven aan mijn collega's, zodat er in ieder geval van KPN geen mensen meer aan de deur komen. 

Voor wat betreft de telefoonnummers zie ik dat de ingevulde nummers geen nummers zijn waarmee KPN klanten belt. 

Ik heb wel je informatie voor de zekerheid alsnog doorgegeven. Zodat je vanuit KPN sowieso niet meer gebeld wordt. 

Voor wat betreft het doorsturen van je gegevens, dit is niet iets wat KPN doet. 

Ik ben dan ook bang dat je telefoonnummer op een andere manier bij deze marketing bedrijven terecht gekomen is. Helaas heb ik geen mogelijkheden om hier iets aan te doen. 

Dag Rutger,

Ik ben wederom vandaag gebeld door een telemarketeer op basis van mijn kvk-registratie. Sinds 1-07-2023 mogen deze jongens mij niet bellen op basis van een kvk-nummer omdat ik een eenmanszaak ben, geen klant van kpn ben en niet expliciet toestemming heb gegeven om aanbiedingen te ontvangen van kpn. Zij handelen onrechtmatig.

https://www.acm.nl/nl/publicaties/acm-waarschuwt-telefonische-verkopers-moeten-expliciete-toestemming-kunnen-bewijzen

Het nummer waar het om gaat is +31332084998

Zoals ik zei Rutger, dit is niet de eerste keer dat ze mij hebben gebeld. Ik geef elke keer aan geen interesse te hebben en ze blijven terugkomen. Het mag niet. Kunt u mij uitleggen waarom dit dan toch gebeurt?

 

@Rutger van KPN 

Reageer