Beantwoord

Produkten koppelen

  • 14 July 2020
  • 8 reacties
  • 124 keer bekeken

Sinds enkele dagen ben ik klant van KPN. Een heel moeizame start, veel telefoontjes gepleegd, sms'jes (met abonneenummer en pincode) niet ontvangen, order niet afgemeld, waardoor ik niet kon inloggen. Er lijkt nu enige beweging te komen.

Nu het volgende probleem: ik heb mijn internet en tv gekoppeld aan mijn KPNID maar als ik dan wil inloggen zegt KPN:

“Fout: Voeg eerst uw (actieve) KPN internet abonnement toe aan uw KPN ID via MijnKPN op mijn.kpn.com. Een dag na activatie kunt u inloggen voor "KPN Mail" met uw KPN ID."

Wat ik ook doe en wat ik probeer: steeds dezelfde mededeling. Wat moet ik doen?

icon

Beste antwoord door JanHen 17 July 2020, 10:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi Jan, welkom op het forum. 

Ik moet eerlijk toegeven dat dit mij ook gek in de oren klinkt, of is het in dit geval gek in de ogen leest? Hoe dan ook, ik kijk dit voor je na. 

Zou je hier een screenshot willen plaatsen van wat je precies ziet als je inlogt? Zou je ook je profiel willen aanvullen met je gegevens? Dan kan ik nakijken of alles aan onze kant goed staat. 

Ik hoor graag van je. 

Het duurde even, maar nu begrijp ik waar het probleem in zit. Bij KPN waren 2 ID’s aangemaakt, ééntje met als gebruikersnaam mijn “oude” ziggo-e-mailadres, en ééntje met mijn nieuwe Kpnmail-e-mailadres. In dat eerste ID was alles gekoppeld, hoewel niet compleet. In het tweede ID was niets gekoppeld.

Na 4 dagen bellen en chatten is dit duidelijk geworden. Hoe het kan gebeuren is me niet helemaal duidelijk geworden overigens. Eerst was er voortdurend een KPN-antwoord in de zin van “laat zo maar, komt wel goed!”, maar dat zinde me niet. Voortaan inloggen bij KPN met mijn ziggo-e-mailadres, dat kan toch niet! 

Gisteravond weer gechat en nu kreeg ik het advies om het tweede ID toch maar compleet te maken met koppelingen. Als het eerste ID een tijdje niet gebruikt zou worden, zou het vanzelf verdwijnen. Dat hoop ik nou maar, want mijn “oude” e-mailadres wil ik wel overal kunnen verwijderen.

De koppelingen in het tweede ID (dus met mijn KPNmail-adres als gebruikersnaam) zijn nu helemaal goed. En nu maar hopen dat het eerste ID verdwijnt!

Reputatie 7
Badge +24

Hi Jan, dan is het mij nu ook duidelijk. Een KPN ID kan aan elk willekeurig adres worden gekoppeld, KPN, Ziggo, Gmail etc. Dit had echter wel sneller opgemerkt moeten worden, we kunnen namelijk zien aan welk adres een bepaald product is gekoppeld. Mijn excuses voor de omslachtigheid. 

Fijn om te lezen dat alles nu goed is gekoppeld. Ik sta hier voor je klaar mocht je mij nodig hebben in de toekomst. :relaxed:

Ik moest in eerste instantie een ID aanmaken met mijn emailadres. Dat was natuurlijk het oude emailadres van Ziggo.

 Later, toen ik mijn KPN emailadres kreeg probeerde ik dat als inlog te gebruiken omdat mijn ziggo-adres binnenkort verdwijnt. Daar begon dus het probleem.

Ik denk dat ik het ziggo-adres gebruikte, niet als emailadres maar als gewoon een combinatie van letters en cijfers. Maar dat kun je niet zien en dat gebruik van twee emailadressen, waarvan er eentje binnenkort gaat verdwijnen is wel heel verwarrend. Gaat dat altijd zo?

Reputatie 7
Badge +24

Nee, dat hoeft zeker niet zo te zijn. Het advies had simpel moeten zijn: maak een nieuw ID aan met het juiste e-mailadres en koppel dan alle producten.

Het gebruik van 2 adressen met verschillende producten kun jij niet zien, maar dat hadden wij makkelijk moet zien in onze systemen. 

Het heeft me uiteindelijk een stuk of 10 telefoontjes gekost in de loop van 4 dagen. Diverse medewerkers van de klantenservice wisten er geen raad mee, maar maakten uiteindelijk en “ticket” aan en ik zou worden teruggebeld. Uiteindelijk gaf iemand via een chat me de juiste suggestie, precies zoals je hierboven egt: maak een nieuwe ID aan met het juiste e-mail adres en koppel dan. Dat hele idee van “koppelen” trouwens is voor jullie die hier dagelijks mee omgaan gesneden koek, maar een nieuwe klant die hier voor het eerst mee te maken heeft, zoals ik, weet niet wat er precies mee bedoeld wordt. Koppelen? Producten? Het is lastig om in die materie wegwijs te worden.

Dank voor het meekijken!

Reputatie 7
Badge +24

Daar kan ik me iets bij voorstellen, dit had veel soepeler moeten gaan. 

Uiteraard graag gedaan, en spreek mij hier vooral aan mocht je nog ergens tegenaan lopen in de toekomst.

Doe ik. Dank!