Beantwoord

Slechte vindbaarheid telefoonnr KPN

  • 19 April 2021
  • 1 reactie
  • 100 keer bekeken

Wanneer je echt een persoon van KPN moet spreken omdat de voorgestelde automatische vragen en oplossingen online niet helpen, vind je vergeefs zowel online als in de kpn app een nummer waarop je iemand kunt spreken. Net als vele anderen zoek je via Google een nummer. Je hebt al een tijdje geklooid en al licht geïrriteerd geraakt en belt het eerst getoonde nummer dat het scherm toont. Misleidend is dat op het scherm de vraag “u wilt kpn bellen?” Verschijnt met ook het nummer waarop gebeld kan worden. Natuurlijk staat er met kleine letters wel dat het €1/min kost, en dat lijkt achteraf al verdacht, maar je wilt eindelijk  gewoon iemand spreken. Na ongeveer 18 minuten in de wacht te hebben gehangen (en dat is bij iedereen het geval en dus gewoon het verdien model) vertelt de persoon in ongeveer vijf seconden het gratis kpn nummer 08000402. Krijg ik eind van de maand de rekening en zie €18 in rekening gebracht.. Ofschoon kpn in juridische zin niet aansprakelijk is voor die belkosten, is ze dat wel in morele zin. KPN geef in de app en op de Google zoekfunctie niet aan welk nummer echt het gratis kpn nummer is. Ik zie op internet en op de tros-radar site dat veel klanten zich op dezelfde manier opgelicht voelen. KPN doe hier iets aan. 

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid van je topic

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 21 April 2021, 12:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Hoi @Voelmegenaaid . Welkom op het forum.

Ik snap het gevoel maar het staat die bedrijven vrij om dit soort nummers aan te bieden. Het internet kan een behoorlijk doolhof zijn maar de verantwoordelijkheid ligt nog wel bij de gebruiker wat je met de informatie doet.  

Wat ons nummer betreft ben ik met je eens dat die niet direct pontificaal in beeld komt als je onze pagina's bezoekt. Dat heeft er mee te maken dat we klanten zo zelfredzaam mogelijk willen maken en onderzoek wijst uit dat veel problemen zonder tussenkomst van een telefonische medewerker zijn op te lossen. Hiermee voorkomen we dat onze telefonische ingangen helemaal dichtslibben en er lange wachtrijen ontstaan. 

Als je toch telefonische hulp wilt kun  je op deze pagina helemaal naar beneden scrollen: 

Daar staat ‘regel het telefonisch’ waarbij je op de button moet drukken. Dan verschijnt 0800 0402.