Beantwoord

Spotify premium uitzetten lukt niet via de app

  • 22 December 2022
  • 11 reacties
  • 225 keer bekeken

Hallo, 

ik heb bij mijn mobiel abonnement en KPN spotify premium, nu hebben we thuis het een en ander verandert en zijn we gegaan voor spotify family. Nu wil ik mijn spotify premium opzeggen, maar kan ik dit nergens meer vinden (een week voor dat mijn nieuwe abonnement in ging nog wel). Ik kan nu niet in spotify family komen omdat, ze zeggen dat ik nog een abonnement spotify premium heb bij KPN. ik ben al de hele dag bezig om van alles te proberen wat er in andere topic’s beschreven staat, maar niks werkt, of bestaat niet in mijn KPN. zouden jullie mij kunnen helpen? ik zit er namelijk niet op te wachten om dubbel te betalen. 

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 25 December 2022, 19:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Mdj20! Inderdaad niet de bedoeling dat je dubbel betaalt dus ik kijk met je mee. Opzeggen van Spotify gaat als volgt: 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

Zie ook 

Zie je Spotify nog wel in je producten staan bij je mobiele abonnement? Zo ja, dan zou je het daar ook op moeten kunnen zeggen. Mocht dat niet lukken, wat gebeurt er dan precies wanneer je dit probeert? 

Hi @Mdj20! Inderdaad niet de bedoeling dat je dubbel betaalt dus ik kijk met je mee. Opzeggen van Spotify gaat als volgt: 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

Zie ook 

Zie je Spotify nog wel in je producten staan bij je mobiele abonnement? Zo ja, dan zou je het daar ook op moeten kunnen zeggen. Mocht dat niet lukken, wat gebeurt er dan precies wanneer je dit probeert? 

Ik zie spotify niet meer tussen mijn producten staan? Vandaar dat het ook niet lukt om hem uittezetten via de app, wat ik eerder wel kon. 

Reputatie 7
Badge +17

Hmm, dan lijkt hij al opgezegd te zijn. Heb je wel een bevestiging per mail ontvangen dat Spotify is opgezegd bij je mobiele abonnement, of is dit niet gebeurd? 

Nee ik heb geen mail ontvangen van spotify.

Reputatie 7
Badge +17

Ook niet van ons? Zou je ook je forumprofiel zo volledig mogelijk aan willen vullen en hier een seintje willen geven wanneer je dit gedaan hebt? Dan kan ik je abonnement doornemen om te zien of Spotify daar uit staat of niet. 

Nee heb ik niet gekregen. Ik heb de gegevens aangevuld voor zo ver ik weer. 

Reputatie 7
Badge +17

Bedankt! Ik heb gekeken, en zie dat er op 25 november een mail is verstuurd met de volgende informatie: 

Uw Spotify abonnement wordt Spotify Family bij KPN
We zetten uw Spotify abonnement om in Spotify Family. De ingangsdatum vindt u op spotify.kpn.com. U kunt daarna maximaal 5 gezinsleden of huisgenoten uitnodigen voor Spotify Premium. Ga hiervoor naar spotify.com en log in.

Spotify Premium staat dus uit, en Family is actief bij de thuisdiensten. Kijk bij de ingangsdatum op spotify.kpn.com of het al actief is. Zo ja, en staat je eigen account nog op Premium, dan is het even afwachten tot deze afgemeld wordt. 
Dat kan uiterlijk een maand duren vanaf het moment dat Family in is gegaan, dus hopelijk kom je er zo uit! Zo niet, laat het weten! 😄

Oke, de spotify family staat inderdaad op die van mijn vader. Dus het is gewoon afwachten tot spotify mijn primium ontkoppeld? 

Reputatie 7
Badge +17

Klopt! Voor de zekerheid nog wel, was het Premium abonnement ook via het abonnement van je vader? Ik heb het abonnement van het 06-nummer uit je profiel doorgenomen en daar was Spotify Premium niet (meer) op actief, dus als het eerder op één van die twee abonnementen stond dan is het dus stopgezet. 🙂

Nee ik had een primium account, hij ook en mijn zusje ook allemaal apart, daarom zijn we naar family gegaan omdat dat voor ons allemaal scheelde. 

Reputatie 7
Badge +17

Snap ik, dan moet het dus goedkomen. Wacht het uiterlijk een maand na het ingaan van Spotify Family af, en dan moet het allemaal werken! Veel luisterplezier en alvast een fijne jaarwisseling gewenst. ✨🙂