Vraag

Wifi netwerk niet zichtbaar

  • 23 January 2021
  • 4 reacties
  • 103 keer bekeken

Is er al meer bekend mbt dit probleem? Heb dit nu zelf ook voor de derde keer in een jaar, telkens alles naar fabrieksinstellingen gereset, dan nieuwe netwerknaam en alles werkt voor een paar maanden, maar dan opeens geen wifipunten meer oproepbaar, geven wel signaal af maar kan niet nagaan in de app of ze nog voldoende gekoppeld zijn, blijft vreemd, bij de helpdesk komen ze er ook niet uit.

in meterkast bekabeld, dan bekabeld naar 1ste verdieping en 1 draadloos in garage en 1 draadloos op zolder. Overigens voor 2020 nooit problemen mee gehad.

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +17

@kccees Je geeft aan dat het signaal blijft, maar dat de wifi-punten op een gegeven moment niet meer oproepbaar zijn via de app. Het signaal dat ze uitzenden, kun je hierop internetten? Of krijg je op de verbonden apparaten de melding 'wel verbonden, geen internet’. 

Op het signaal dat afgegeven wordt kan ik blijven internetten, echter dit signaal is soms zwak, middels speedtest test ik dit, daarnaast heb ik de verlichting uitstaan ( vanwege de locatie) dus als ik nu slechtere wifi constateer moet ik eerst weer de verlichting aanzetten om te kijken of deze op geel of oranje/rood staat, normaal kon je dit makkelijk in de “thuis app” zien.

Het meest vreemde hierin blijft dat ook de wifi op de V10 soms aanstaat terwijl dit niet mogelijk zou moeten zijn als er bekabeld een super wifi punt is aangesloten, toen ik iemand van afstand liet meekijken, stond daar ogenschijnlijk alles “normaal” dus wifi op V10 uit, maar ik zag dus iets anders, wifi an en het lampje brand dan ook op de V10 van wireless. 

 

Hallo @kccees je kunt de uitstand van de wifi in de V10 ook nog een keer extra forceren door de ECO-stand aan te zetten en de USB en WIFI alles rood te maken, dus uit te zetten.

Succes.

 

Dank je JanD, ga ik instellen