Vraag

Windows 11 en het inloggen met MijnKPN ID er op, wat gaat er mis?

  • 21 October 2021
  • 15 reacties
  • 508 keer bekeken

Een nieuwe computer met windows11 waar ik de normale KPN-beveiliging van F-security op wil zetten, wil niet inloggen op mijnKPN wat wel gevraagd wordt om de beveiliging te installeren.

Wat gaat er mis? Gaat F-secure met zijn tijd mee?

Tot nu toe werkte het allemaal maar windows11 is met zijn beveiliging toch wel iets nieuws.

Met de oude computer stel ik deze vragen uiteraard.

Groeten hvschalk


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Beste @HvSchalkwijk,

Wachten tot Windows 11 uit bèta test komt en ook KPN Veilig (F-secure) er klaar voor is. 😉

Reputatie 7
Badge +24

Windows 11 is inmiddels officieel uitgebracht @Dennis Schreve. Volgens mij 4 oktober al.

Reputatie 7
Badge +22

Windows 11 is inmiddels officieel uitgebracht @Dennis Schreve. Volgens mij 4 oktober al.

Aha! Dank voor jou terugkoppeling @Nick83, dat wist ik niet. 👍🏼

Mijn Windows 10 laptop heb ik opgewaardeerd naar Windows 11 en KPNVeilig is bij mij gewoon blijven werken.

Met het originele F-Secure heb ik geen ervaring.

 

Mijn Windows 10 laptop heb ik opgewaardeerd naar Windows 11 en KPNVeilig is bij mij gewoon blijven werken.

 

Ja JanD, dat is dus wel een andere situatie.

Het probleem zit dus met name bij dat website deel MijnKPN waar ik niet inkom vanuit Windows11 OEM versie.

Daar moet KPNVeilig nieuw op gezet worden.

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @HvSchalkwijk , wat gaat er precies fout als je MijnKPN niet inkomt?

Krijg je een foutmelding? Zo ja, welke?

Windows11 maar…….welke browser gebruik je?

Windows11 maar…….welke browser gebruik je?

Ik heb Edge geprobeerd net als Firefox.

Beide met het zelfde resultaat.  De Edge is met Windows 11 mee geleverd, dat moet toch zeker kloppen.

Ik gebruik een wachtwoorden lijst waarmee ik met kopiëren en plakken mijn KPN ID invul.

Zo kom ik ook met de oude computer dit forum in, dat gaat al jaren goed.

Ik maak er een schermafbeelding van. 

Die plaats ik bij een volgende reactie hier onder. 

Nog bedankt voor uw behulpzaamheid!

 

Hallo @HvSchalkwijk , wat gaat er precies fout als je MijnKPN niet inkomt?

Krijg je een foutmelding? Zo ja, welke?

Als antwoord laat ik plaatjes zien van wat er op mijn windows11 beeldscherm gebeurt.

Tot zover lijkt alles goed te gaan.

Op dit punt kan ik zoveel als maar kan,  klikken op ”Inloggen” maar het gebeurt niet in windows11.

Op deze oude computer kom ik er zo wel in.

Ja, zo geeft de website van KPN vervolgens zelf aan dat het niet goed zit!​​​​​

Zojuist zag ik dat op de achtergrond wel degelijk F-secure draait onder windows11.

Toen ik een usb-stick in de nieuwe computer stak, bood F-secure aan om die te scannen. 

Die F-secure  scanner kan alleen maar van de KPN afkomstig zijn.

Vreemd dat ik mijn nieuwe computer toch niet kan toevoegen aan mijn lijst van door KPNVeilig beschermde apparaten. 

Nog bedankt voor uw behulpzame belangstelling.

 

Hmm, raadselachtig hoor :thinking::confused: .

Reputatie 7
Badge +21

Geeft "Genegeerde taken weergeven (1)” op het laatste scherm nog wat meer informatie?

Wat je wel vaker ziet bij nieuwe versies van Windows is dat een toepassing een versie controle doet. Die is bedoeld om te oude versies van Windows uit te sluiten, maar vaak wordt daarmee ook een nieuwe versie (onterecht) uitgesloten. Dus i.p.v. dat wordt gecontroleerd op versie 7 en hoger wordt  - kortzichtig - expliciet getest op 7, 8 en 10 en dan valt 11 buiten de boot. Er zijn echter ook app/website bouwers die het wel goed doen.

Mijn noname desktop is niet geschikt (geen TPM 2.0 en te oude processor, wel i7 maar niet ondersteund). De Microsoft (!) Surface Laptop van m'n vrouw is ook ongeschikt. Beiden werken echter nog prima, dus vooralsnog laat ik W11 aan me voorbijgaan. En nee, ik gaan niet experimenteren door W11 geforceerd te installeren: dat wordt gedoogd maar niet ondersteund.

Reputatie 7
Badge +21

Mijn Windows 10 laptop heb ik opgewaardeerd naar Windows 11 en KPNVeilig is bij mij gewoon blijven werken.

Met het originele F-Secure heb ik geen ervaring.

 

Hoi @JanD 

Gezien de problemen van @HvSchalkwijk ben ik nieuwsgierig of je geen problemen ervaart met inloggen bij MijnKPN of op de beheerpagina van KPN Veilig: https://veilig.kpn.com 
Ik kan inmiddels met mijn PC ook overgaan naar Windows 11 en ik ben graag ‘voorbereid’.

Mijn Windows 10 laptop heb ik opgewaardeerd naar Windows 11 en KPNVeilig is bij mij gewoon blijven werken.

Met het originele F-Secure heb ik geen ervaring.

 

Hoi @JanD 

Gezien de problemen van @HvSchalkwijk ben ik nieuwsgierig of je geen problemen ervaart met inloggen bij MijnKPN of op de beheerpagina van KPN Veilig: https://veilig.kpn.com 
Ik kan inmiddels met mijn PC ook overgaan naar Windows 11 en ik ben graag ‘voorbereid’.

Hallo @RBxx ik heb tot nu toe geen problemen ervaren.

Ik moet alleen soms nog even naar bepaalde instellingen zoeken, die ik in W10 blind vond, nu ziet dat er anders uit of staat op een andere plek. Het is nog wel even wennen.

Mijn laptop ondersteunt officieel geenW11 i.v.m. Intel-processor (???).

Echter via een omweg, Tweakers en Microsoft zelf), wat aanpassingen in het register gedaan en kunnen bijwerken naar W11, ik ontvang ook gewoon updates van MS voor W11.

 

Geeft "Genegeerde taken weergeven (1)” op het laatste scherm nog wat meer informatie?

Nee, helaas niet, geen info over het soort fout dat het is.

Alleen dat het om het instellen van de beveiliging gaat.