Vraag

2 a 3 seconde zwart beeld.

  • 9 February 2019
  • 11 reacties
  • 191 keer bekeken

Sinds een paar weken heb ik last van het feit dat mijn beeld steeds 2 a 3 seconde op zwart gaat.

Ik heb een 4K ontvanger welke is aangesloten met draadloze kastjes.

Na het resetten van de 4K ontvanger is het probleem voor even verholpen. Na ongeveer 60 minuten herhaald het probleem zich weer.

Ik heb al van alles gedaan:

  • 4K ontvanger bedraad aangesloten op het netwerk. Resultaat nog steeds hetzelfde.
  • resolutie verlaagd
  • andere HDMI ingangen geprobeerd
  • monteur laten komen welke alles heeft doorgemeten
Is er iemand die bekend is hiermee?

Gr Jeroen

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Dat is merkwaardig, @JerCas . Ik lees dat er zelfs een monteur is geweest. Die moet toch iets gezegd hebben? Want was zijn/haar conclusie?
Ik snap dus dat we de devolo's sowieso als storingsbron kunnen uitsluiten omdat het bekabeld niet anders was?
Ja het zeer vreemd inderdaad. Monteur weet het ook niet. Mogelijk storing in het 4K kastje?
Zou je je profiel kunnen aanvullen met gegevens en mij een seintje geven? Dan kijk ik even in de ticket historie en ga ik zelf een paar metingen doen. We vinden vast een oplossing!
Dankjewel. Volgens de administratie heb jij 2 van die ontvangers? Is het op beide mis ?
Zou je, als één van die kastjes wél goed werkt, de tuners kunnen omwisselen? Zo kunnen we met zekerheid zeggen of het aan de tuner ligt ( en is dat het geval, krijg je uiteraard een nieuwe van mij! )
Helaas ook dit heeft het probleem niet opgelost.

Ook nieuwe snellere HDMI kabels gekocht. Ook nu is het probleem niet opgelost.

Ben bang dat het een blijvend probleem is!
Reputatie 7
Wat is het merk en type van de televisie?
Heeft die televisie recentelijk een firmware update gehad?
Ik heb een LG 55UB950V

Nee er is geen update uitgevoerd.
Reputatie 7
De laatste firmware update op die televisie is inderdaad van 10 mei 2018.
Aangezien beide TV ontvangers dit fenomeen vertonen is lijkt de hdmi kabel en/of de televisie een significante rol te spelen in het geheel.
Zou jij bij de volgende keer zwart beeld eens snel op de menu knop kunnen drukken?
Wordt het menu dan wel zichtbaar op dat verder zwarte beeld?
Heb ik ook al gedaan en het menu is dan niet zichtbaar
Hoi JerCas. Leuk je even gesproken te hebben! Ik heb opnieuw een ticket aangemaakt. Aangezien hier al meerdere tickets voor zijn geweest komt 'ie in een speciale bak. Je wordt door dat team teruggebeld (binnen 48 uren). Uiteraard ben ik ook heel benieuwd naar de uitkomst.
Is er ook een update te melden? Is dit uiteindelijk opgelost?