Vraag

4k itv ontvanger

  • 14 May 2020
  • 10 reacties
  • 129 keer bekeken

Kan iemand mij vertellen hoe ik een normaal beeld krijg met mijn 4K ontvanger.

het lijkt nu of iedereen op tv te lang onder de zonnebank heeft gelegen.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Hoi,

Dit kan een oorzaak hebben in het feit dat KPN enige tijd terug HDR constant aan heeft gezet. Oerstom natuurlijk want zo “denkt” jouw TV dat het signaal wat hij binnen krijgt HDR gegevens bevat, maar dat is niet zo. Daarnaast zorgt dit voor een hoger energieverbruik van jouw TV. 

Kijk in de instellingen van jouw TV of je HDR uit kunt zetten. Het meest ideaal zou zijn als je dat per HDMI aansluiting kunt doen, maar dat gaat veelal niet en dan kun je alleen HDR helemaal uit zetten voor alle HDMI aansluitingen.

Succes !

 

Peter

Ik heb zelf de kleuren/helderheid/contrast/etc. via de instellingen van de tv zelf aangepast. Daarna zagen alle zenders er weer piekfijn uit.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Emast, welkom! Ben je eruit gekomen met de hulp van de heren hierboven? Welke televisie heb je? 

Beste @Marcia_ ,

helaas ben ik niet verder gekomen. HDMI kabels vervangen, ontvanger omgeruild, nog steeds geen verbetering. Ben zelfs al bezig geweest om de vorige ( witte) 4K ontvanger te bemachtigen maar geen resultaat.

 

ik heb overigens een Samsung The Frame tv.

Reputatie 7
Badge +30

Wil je dan nog eens kijken of je via de instellingen van je tv ‘Auto motion plus’ uit kunt zetten? Mocht het daar niet beter van worden, dan ga ik een ticket aan laten maken zodat onze technische collega's er naar gaan kijken. 

@Marcia_ ik heb ‘auto Notion plus’ uit en weer aangezet maar geen verschil.

overigens heb ik in de ontvanger maar twee keuzes bij de ‘beeldscherm ‘ instellingen namelijk SD en HD. Wellicht de genoemde update voor deze ontvanger snel realiseren?

Reputatie 7
Badge +30

Die komt er in de aankomende maanden aan! We zijn bezig met de uitrol hiervan. Wil je dit afwachten of wil je dat ik inderdaad toch een ticket voor je aanmaak? 

Hoi @Marcia_ ,

ik zou zeggen hoe eerder hoe liever, maar wat bedoel je met een “ticket” aanmaken?

gaat het dan sneller of ……...

Reputatie 7
Badge +30

Ik weet het niet! Je wordt dan in ieder geval gebeld door een collega. De kans is zeker aanwezig dat je hierdoor sneller de nieuwe firmware krijgt, maar wellicht biedt de collega een andere oplossing. Ik ga een ticket aanmaken en je krijgt binnen drie werkdagen een reactie ;-).

Reputatie 7
Badge +30

Begrijp ik goed dat we er inmiddels mee bezig zijn?  Ik ‘sluit’ het topic dan aan mijn kant. Mocht ik toch nog iets voor je kunnen doen, geef hier gerust een gil. Dan help ik je verder :-).