Beantwoord

4k ontvanger geen geluid

  • 14 June 2020
  • 3 reacties
  • 78 keer bekeken

Het geluid van mijn 4k ontvanger is steeds weg. Door de ontvanger uit en aan te zetten start hij opnieuw en is het weer terug. Weet iemand wat hiermee aan de hand is?

icon

Beste antwoord door Paul van KPN 6 July 2020, 13:59

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Henk_1962 en welkom op het forum! Gek dat het geluid steeds wegvalt. 😕 Heb je de TV-ontvanger al een reset gegeven? Onder stap 2 vind je hoe je dit doet. Mocht dit niet werken, kun je dan een andere HDMI kabel testen tussen de ontvanger en je TV? Zo hebben we meteen een aantal dingen uitgesloten. Ik hoor je bevindingen graag!

Met een reset is het opgelost. Nu is het ook zo dat ik soms helemaal geen beeld heb. Als ik het kastje reset is het weer terug. Dit gebeurd de laatste tijd steeds vaker. Of geen geluid of helemaal niks. Tussen het kastje en de tv heb ik een Hue syncbox aangesloten zitten. Maar dat heeft een hele tijd geen probleem gegeven, dus daaraan kan het niet liggen.

Reputatie 7
Badge +25

Met een reset is het opgelost. Nu is het ook zo dat ik soms helemaal geen beeld heb. Als ik het kastje reset is het weer terug. Dit gebeurd de laatste tijd steeds vaker. Of geen geluid of helemaal niks. Tussen het kastje en de tv heb ik een Hue syncbox aangesloten zitten. Maar dat heeft een hele tijd geen probleem gegeven, dus daaraan kan het niet liggen.

Fijn dat een reset hielp in ieder geval. Mijn advies zou toch zijn om die Hue syncbox er tijdelijk tussenuit te halen. Lijkt me sowieso goed om het uit te sluiten...

Reageer