Beantwoord

Adapter tv ontvanger en andere ontvanger stuk

  • 20 October 2020
  • 20 reacties
  • 142 keer bekeken

Ook de voeding van mijn TV ontvanger is stuk. Het betreft de adapter voor de Motorola VIP 1963.

Daarnaast is ook reeds langere tijd de 2e TV ontvanger stuk (Arcadyan HMB2260). Omdat ik hier weinig gebruik van maak heb ik hier nog niet eerder melding van gemaakt. Maar omdat beide ontvangers nu niet meer werken kan ik op dit moment helemaal geen TV meer kijken. Daarom wil ik graag dat beide (adapter voor Motorola en 2e ontvanger) zsm worden vervangen.

 

Hoe kan ik dit regelen? (Dit kan ik niet terugvinden op de website)

Dank voor uw reactie

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

icon

Beste antwoord door RBertens 22 October 2020, 18:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 7

Hoi @RBertens, welkom op het forum! Je geeft aan dat van de 1963 de adapter stuk is. Deze tv ontvanger is te oud, dus die moet in z'n geheel vervangen worden. Vul daarvoor je gegevens in op je forumprofiel en reageer hier als je dit gedaan hebt. 

Wat betreft de 2260, wat ervaar je daar precies mee? Want dan gaan we eens kijken wat er aan de hand. Wellicht kan het op afstand verholpen worden. En als dat niet kan, dan gaan we die ook vervangen. 

Beste Erik, Bedankt voor je reactie. Ik heb eergisteren al contact gehad met een van je collega’s en een van de 2 tv ontvangers is inmiddels ontvangen. De 2260 gaf als melding dat hij geen verbinding kon maken met het netwerk. Ik heb de modem herstart en de ontvanger herstart, maar zonder resultaat. Ligt niet aan netwerk, want op aansluitpunt Motorola kreeg ik dezelfde foutmelding. Je collega heeft toegezegd dat ook deze zal worden vervangen. Ik krijg bericht zodra ik deze kan ophalen op het afhaalpunt. Maar ik heb inmiddels een werkende ontvanger in huis en kan dus weer tv kijken :)

Reputatie 7

Ah, kijk dat is goed om te horen, Rbertens :thumbsup_tone1:

Laat je nog even weten als ook de tweede omgeruild is? Mocht je maandag nog geen sms/e-mail hebt gekregen over de omruil, meldt het hier (en vul dan je forumprofiel ook in) dan kijk ik daar nog even naar.

Beste Erik, Zal ik doen.

Bedankt voor je bericht!

 

Beste Erik, Ik heb idd nog geen bericht ontvangen m.b.t. de 2e ontvanger.

Adapter heeft los contact naar aris kastje.

Hoe los ik dit op?

Een nieuwe Adapter?

Een nieuwe ontvanger?

Of beide vernieuwen?

Reputatie 7

@RBertens: ik zie hier dat de 2952 netjes aangemeld is en goed lijkt te werken. De 2260 die nog omgeruild moet worden zie ik niet actief staan in je abonnement. Was het eerder al wel gelukt om deze aan te melden, of dat in z'n geheel niet? Omdat hij niet in het systeem staat, kan ik niet direct zelf een ruiling plannen. Ik denk dat de collega daar ook tegenaan is gelopen. Ik wil dan ook eerst even met je kijken naar wat deze ontvanger wel en niet doet. Je gaf aan dat hij een foutmelding geeft over niet kunnen verbinden met het netwerk. Hoe is deze ontvanger aangesloten op de Experia Box? Rechtstreeks met een kabel, of zit er iets tussen (switch, draadloze verbindingsset)?

 

@Pieter peters:  welkom! Wil je jouw forumprofiel invullen en hier reageren als je dit gedaan hebt? Geef ook even het serienummer van de ontvanger, deze staat onderop.

Ontvanger,2952, is rechtstreeks aangesloten op de tv met hdmi kabel. Storing zit volgens mij in de adapter,  breukje in de kabel of los contact in de aansluiting met de 2952. Waarschijnlijk is een nieuwe adapter de oplossing. Als ik het kabeltje beweeg springt hij aan en uit. Probeer hem soms in een bepaalde hoek vast te zetten als hij contact maakt maar bij de minste of geringste trilling/beweging valt het contact weer uit en gaan het weer opnieuw opstarten etc etc.

Reputatie 7

Dank je, @Pieter peters. Omdat de ontvvanger wel af en toe werkt doet mijn systeem een beetje moeilijk over het verzenden van een nieuwe adapter. Ik heb dus een handmatig verzoek ingediend voor een nieuwe stroomadapter. Als dit wordt ingewilligd (ga ik wel vanuit) krijg je vandaag of morgen per mail/sms een bevestiging dat hij onderweg is. 

Dank je Erik voor je antwoord en snelle actie hierin.

Ik wacht het af en kijk positief vooruit.

 

Met vriendelijke groet,

Pieter Peters.

Beste Erik, Bedankt voor je reactie. De nieuwe ontvanger werkt inderdaad perfect. M.b.t. de oude ontvanger: Omdat de oude 2260 helemaal niet meer werkte en bij de Motorola alleen de adapter defect was, heb ik bij de vorige omruil de 2260 retour gestuurd. De Motorola staat nog hier. De 2260 was direct aangesloten op de Experia. Ik heb twee aansluitpunten in huis en op beide gaf hij dezelfde melding: fout bij verbinding maken met netwerk. Fout zit ‘m echt in het apparaat, want op zelfde aansluitpunt werkt de nieuwe ontvanger perfect. Ik hoop dat je ook de motorola voor ke kunt vervangen. Of een nieuwe adapter sturen. Dan stuur ik de oude adapter retour.

Reputatie 7

Duidelijk, @RBertens. Probleem is dus alleen dat die Motorola nu al ontkoppeld is in ons systeem. Waardoor die alleen maar de nieuwe ontvanger ziet. Voor de Motorola kunnen we geen losse adapter opsturen. Dus dat apparaat moet in z'n geheel vervangen worden. Alleen, als hij niet geregistreerd staat, dan lukt dat niet. Zou je de Motorola eens willen aansluiten met de stroomadapter van de nieuwe? Dat zou moeten werken. Je kunt hem dan opnieuw aanmelden door je abonnementsnummer en pincode in te voeren. Daarna hem graag weer uitzetetn en van het stroom halen. Beter niet aan laten op een adapter die er niet bij hoort. Laat even weten als je dat gedaan hebt. Dan regel ik vervolgens de vervanging hiervan. 

 

@Pieter peters, ik heb nog geen terugkoppeling ontvangen van de logistieke afdeling. Ik hoop dat ze er vandaag nog aan toekomen om dit te behandelen. Mocht het echter druk zijn bij hun wellicht dat het dan morgen pas wordt.  

Edit: ik heb inmiddels terugkoppeling ontvangen. Nieuwe adapter is onderweg :)

Beste Erik, Dat zal ik doen. Kan ik hiervoor dezelfde abonnementsnummer en pincode voor gebruiken?

Reputatie 7

Ja, @RBertens, dat moet ook, anders werkt het niet :)

OK, dit ga ik meteen doen.

 

De ontvanger is geactiveerd.

@Erik_ vandaag nieuwe adapter ontvangen en meteen vervangen. De instructies opgevolgd, update gedaan en modem opnieuw gestart. 

Alles werkt weer perfect. 

Bedankt voor jou acties hierin. 

Met vriendelijke groet, 

Pieter Peters 

Beste Erik, Is er al iets meer bekend m.b.t. de tweede ontvanger?

 

Reputatie 7

Goed om te horen @Pieter peters!

 

@RBertens, sorry voor mijn late reactie! Ik heb zojuist een nieuwe ontvanger voor je aangevraagd. Deze wordt morgen bezorgd op het servicepunt in de Read Shop aan de Biezenkamp in jouw woonplaats. Je krijgt een sms als hij daar is, en hij blijft dan een week liggen. Je kunt daar dan de Motorola inleveren. Verpak die daarvoor, met stroomadapter, in een doosje met het ordernummer (4252201) erop en onderstaande adres. Vergeet ook je ID niet, daar wordt om gevraagd. De nieuwe ontvanger kun je dan weer aanmelden net zoals je vorige week met de Motorola hebt gedaan. 

 

KPN
Antwoordnummer 10119
2400 VB Alphen aan den Rijn

 

Beste Erik, Bedankt voor je reactie en het in gang zetten van de omruil van de tv ontvanger. Ik zal de oude Motorola incl. adapter goed inpakken en wacht op het SMS bericht dat de nwe ontvanger gereed ligt bij de Read shop.

 

Hartelijke groet, Rogier