Beantwoord

Advies om Bluetooth koppelingsverzoek TV+ aan te passen

  • 30 November 2023
  • 10 reacties
  • 332 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +6

Ik zou graag voor de TV+ een verzoek willen indienen om de bluetooth koppelingsverzoek anders te laten weergeven door middel van een kleine popup in het beeldĀ of een optie om deze verzoeken te blokkeren door middel van een keuze in het menu. En dat hetgene wat je aan het kijken bent blijft doorlopen.

Ā 

Het volgende:

Dit probleem is een aantal keer voorgekomen dat iemand in de buurt (en zelfs buren) via een telefoon/ tablet met bluetooth een koppelingsverzoek kan indienen op de TV+ box.

Dit is zeer hinderlijk, omdat (zie afbeelding onderaan) het volledige beeld bestrijkt en de opname die je aan het kijken bent wordt gestopt of tijdelijk wordt onderbroken.

Ā 

Je hoeft niet in hetzelfde Wi-Fi netwerk te zitten om een bluetooth verzoek te sturen naar de TV+ box. Als je maar binnen een aantal meter van de box bent.

Ā 

Als je als klant van KPN met een TV+ box in een appartement woont en je hebt wat minder leuk contact met de buren en ze komen achter deze manier van 'pesten' dan wordt je daar niet vrolijk van.

Ā 

Beelvullende melding aanpassen naar popup of bluetoothverzoeken blokkeren optie in het menu.

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 1 December 2023, 16:43

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7

Heel goed punt.

Ik heb hem onder punt 65 opgenomen in deĀ feature requests TV+.

Reputatie 7
Badge +30

We gaan met de leverancier van de Box in gesprek of we hier een oplossing voor kunnen vinden, @Sebas14!Ā 

Reputatie 6
Badge +6

Okee, ik ben benieuwd.

Reputatie 7

Het blijkt een issue dat op alle Android TV en Google TV apparaten optreedt.

Ik heb er dan ook een hard hoofd in dat dit op korte termijn verholpen zal worden.

Reputatie 6
Badge +6

Het blijkt een issue dat op alle Android TV en Google TV apparaten optreedt.

Ik heb er dan ook een hard hoofd in dat dit op korte termijn verholpen zal worden.

Niet op alle apparaten. Op de Sony TV hier kan de bluetooth uitgezet worden. Alleen de Google Assistent functie vervalt op de afstandsbediening. De rest gaat via infrarood. Hierbij schakel je dus ook de verzoeken uit.

Deze optie zit niet op de TV+ box, maar deĀ afstandsbediening van de TV+ box heeft voor alle functies op de box zelf de bluetooth verbinding nodig. Dat zou de reden kunnen zijn dat deze optie weg is gelaten. Anders krijg je veel problemen.Ā 

Ā 

Maar....

De fabrikant (Sagemcom) zou in hun eigen laag over Android een functie kunnen creƫren dat de bluetooth onzichtbaar wordt. Bijvoorbeeld na een aantal minuten. Dan blijft de afstandsbediening werken en zo worden de bluetooth verzoeken uitgeschakeld en voorkom je ongevraagde meldingen in beeld.

Reputatie 7

Het blijkt een issue dat op alle Android TV en Google TV apparaten optreedt.

Ik heb er dan ook een hard hoofd in dat dit op korte termijn verholpen zal worden.

Niet op alle apparaten. Op de Sony TV hier kan de bluetooth uitgezet worden.....

Bluetooth uit zetten is iets anders dan het apparaat onzichtbaar maken voor andere apparaten. Het laatste was waar ik met mijn opmerking op doelde.

Logisch overigens dat die optie op de TV+ Box niet aanwezig is immers daarmee zou de TV+ Box volledig onbruikbaar worden omdat de afstandbediening dan niet meer zou werken.

Ook op mijn Sony Android TV wil ik Bluetooth overigens niet uitzetten want dat zou betekenen dat mijn Bluetooth oortjes, toetsenbord en muis niet meer gebruikt kunnen worden.

Reputatie 6
Badge +6

Bluetooth uit zetten is iets anders dan het apparaat onzichtbaar maken voor andere apparaten. Het laatste was waar ik met mijn opmerking op doelde.
ā€‹ā€‹ā€‹ā€‹ā€‹ā€‹

Dat snap ik en had ik ook vermeld.
Daarom zei ik ook in mijn vorige bericht dat de onzichtbaarheidsfunctie de beste oplossing is hiervoor.

Op de TV hier gebruik ik alleen de afstandsbediening dus voor mij om de bluetooth-verzoeken te blokkeren is dit de beste optie. Bij jou dan helaas niet.

De zet is nu aan Sagemcom en KPN, en naar mijn weten is dit een goedeĀ optie om toe te voegen.Ā 

Reputatie 7

De zet is nu aan Sagemcom en KPN, en naar mijn weten is dit een goedeĀ optie om toe te voegen.Ā 

Ik denk zelf dat Google aan zet is om hiervoor met een oplossing te komen. Zij zullen de detecteerbaarheidsoptie op Android TV / Google TV moeten activeren.

Ā 

Reputatie 6
Badge +6

De zet is nu aan Sagemcom en KPN, en naar mijn weten is dit een goedeĀ optie om toe te voegen.Ā 

Ik denk zelf dat Google aan zet is om hiervoor met een oplossing te komen. Zij zullen de detecteerbaarheidsoptie op Android TV / Google TV moeten activeren.

Ā 

Zeker. EnĀ daarom kan Sagemcom er een harder zetje aan geven bij Google dan wij als eindgebruiker. ZijĀ zitten dichter op het vuur en wij zijn dan hopelijk sneller van het probleem af.

Hopelijk snel een oplossing. Ik heb dus een stom buurmeisje die het volgens mij expres doet.Ā 

Onzichtbaar zou prima zijn.

Reageer