Vraag

Af en toe valt de verbinding weg met de KPN TV+ box

  • 26 March 2023
  • 12 reacties
  • 399 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Sinds een week maken we gebruik van KPN TV+. Betreft beeld en mogelijkheden werkt dit echt super goed. Dit is de toekomst bij KPN tv. Klanten die samen met kpn dit de decoder van de eeuw kunnen maken. Nu hebben wij last van dat de kpn tv app soms uitvalt. Dit gebeurd met live tv en met terug kijken(vervelend wegens niet kunnen vooruitspoelen). De app laadt opnieuw in en druk je op OK dan heb je binnen 5 sec weer beeld. Geen groot drama dus. Ik heb getest met unicast of multicast ook bij deze twee opties behouden we de klacht.

 

Nu ben ik aan het testen met een statisch ip ipv dhcp. Want hij verliest af en toe dus gewoon internet. Net alsof de modem de nieuwe decoder niet wil voorzien van een compleet stabiele verbinding. Alles is bekabeld en ik heb zelfs de tv gekoppeld aan de decoder met audioquest 8k-10k hdmi kabel. Beeld is hierdoor net een fractie beter dan de meegeleverde kabel. Dat mag ook wel door de prijs van audioquest. Dit heb ik meer gedaan voor het geluidsprobleem. Die valt enigszins wel mee. De hierboven klacht is voor ons een vervelender probleem. 
 

Decoder is al een aantal keer gereset. Ik heb wifi uitgezet deze blijft aan de ethernet bekabeling toch aan staan. Alle Google diensten (privacy) heb ik uit staan. Niks helpt tot dusver, nu test ik nog met static verbinding. Evt kan je een dns toevoegen, die staat nu leeg dus standaard kpn dns. Maar daar kan je bijv de google dns nog in zetten. Ik denk zelf dat het aan het internet ligt. Maar ook na reset en herstart modem v12 is er niks verbeterd.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Gebruikt u een draadloze verbindingset? Zoiets? 

 

Reputatie 1
Badge

Gebruikt u een draadloze verbindingset? Zoiets? 

 

Ja. Alleen is het bij ons moeilijk uit te leggen dat het met de ariss wel werkte en nu ineens niet. Als het goed is gaat er over de powerline adapter behoorlijk wat dat.

Badge +19

Hier ziet u de mogelijkheden voor aansluiten.  De dvs staat daar niet bij.

 

Reputatie 7
Badge +20

@allard1992 

 

Haal die DVS’en er zo snel mogelijk tussenuit.

Ze vreten veel energie en er zit veel verstoring op het 230 volt netwerk.

 

De DIW7022 werkt ook perfect via WIFI.

Reputatie 1
Badge

Is het dan verstandig om extra wifi aan te maken speciaal voor de DIW7022?

Reputatie 1
Badge

Ik moet nog verder testen maar static ip werkt inmiddels beter dan dhcp.

Reputatie 7
Badge +20

Is het dan verstandig om extra wifi aan te maken speciaal voor de DIW7022?

 

Welke Experiabox of box12 heb je? 

Reputatie 1
Badge

Is het dan verstandig om extra wifi aan te maken speciaal voor de DIW7022?

 

Welke Experiabox of box12 heb je? 

Box 12

Reputatie 1
Badge

Sinds static ip heb ik nog steeds geen uitval gehad. Ik hoop dat dit de workaround is voor dit euvel. Mocht het toch nog een probleem geven, ga ik via wifi proberen.

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @allard1992 en bedankt voor je bericht!

Ik zie dat je al veel goede input hebt gekregen vanuit onze community, super!

 

Sinds static ip heb ik nog steeds geen uitval gehad. Ik hoop dat dit de workaround is voor dit euvel. Mocht het toch nog een probleem geven, ga ik via wifi proberen.

Hopelijk nog steeds geen last van uitval gehad?

Reputatie 1
Badge

Goedemorgen @allard1992 en bedankt voor je bericht!

Ik zie dat je al veel goede input hebt gekregen vanuit onze community, super!

 

Sinds static ip heb ik nog steeds geen uitval gehad. Ik hoop dat dit de workaround is voor dit euvel. Mocht het toch nog een probleem geven, ga ik via wifi proberen.

Hopelijk nog steeds geen last van uitval gehad?

Nog steeds geen last gehad. Ik heb ook unicast weer teruggezet naar multicast. En nog steeds geen uitval gehad.

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @allard1992 en bedankt voor je bericht!

Ik zie dat je al veel goede input hebt gekregen vanuit onze community, super!

 

Sinds static ip heb ik nog steeds geen uitval gehad. Ik hoop dat dit de workaround is voor dit euvel. Mocht het toch nog een probleem geven, ga ik via wifi proberen.

Hopelijk nog steeds geen last van uitval gehad?

Nog steeds geen last gehad. Ik heb ook unicast weer teruggezet naar multicast. En nog steeds geen uitval gehad.

Top en heel erg veel dank voor het delen hier van je bevindingen @allard1992 :)