Beantwoord

afstandsbediening koppelen

  • 2 June 2020
  • 6 reacties
  • 563 keer bekeken

Ik ben al een tijdje bezig mijn telefunken afstandsbediening te koppelen aan witte platte kpn afstandsbediening, met zwarte zijkant. Het duizelt mij van de codes, manieren hoe de knopjes ingedrukt moeten worden. En welke knopjes. En moet de tv aan of uit? Twee foto's van beide afstandsbedieningen.

 

icon

Beste antwoord door Chrizziey 2 June 2020, 16:14

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Machie, 
Het even een werkje om de afstandsbediening te koppelen. 
Op deze pagina staat precies de stappen die moet volgen. Het zijn een hoop codes die je kunt proberen inderdaad, maar ik raad het tegen even aan om hier even de tijd voor te nemen.

Je laat de tv aan, volgt de stappen. Druk Source in tot het lampje gaat branden, voer gelijktijdig de code in (houd source ingedrukt) vergeet niet na het intoetsen van de code '’»'’ in te drukken, en test of je het volume kan bedienen en of de tv in standby komt, zoja dan druk je op '’OK'’ en knippert het rode lampje ter bevestiging. 

008
030
136
158
170
219
239
328
419
603

Bedankt voor deze reactie! Helaas lukt het nog niet... Moet je 'forward' ook tegelijkertijd indrukken met 'source'? Als ik 'source' overigens indruk blijft het rode lampje niet branden, als ik hem loslaat.

@ChrisWissink heb je enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Machie,

Je drukt 5 seconden de source knop in tot het rode lampje brand, je houdt de source knop vast en toetst de code in en bevestigd dit met eenmaal drukken op de fastforward knop ». Daarna test je of je volumeknop en standby werkt. Daarna druk op je OK.  Werkt het niet, dan volg je net zolang deze stappen totdat een code werkt. Werken alle codes niet, dan gaat het voor nu niet lukken om dit voor elkaar te krijgen. 

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @Machie en welkom op het forum!

 

Ik zie dat @ChrisWissink je al van de nodige tips & trucs heeft voorzien en ik ben heel benieuwd of het hiermee uiteindelijk is gelukt! Hopelijk wel :)

Badge

Vooropgesteld ik ben een leek in deze dingen en nog super onhandig ook……

Maar is Machie niet bezig om de afstandsbediening van haar TV te laten werken op de KPN decoder?

Jullie hierboven praten over het koppelen van de KPN afstandsbediening aan de TV.

Of is het precies hetzelfde : De afstandsbediening vd decoder werkt op de TV en de afstandsbediening van de TV werkt op de Decoder ….

Reageer