Beantwoord

Afstandsbediening koppelen aan televisie merk Dual lukt niet

  • 19 September 2023
  • 12 reacties
  • 316 keer bekeken

Ik heb hetzelfde probleem.. Werkte bij de oude afstandsbediening wel…

Zijn er nog meer opties?

 

Admin: reactie afgesplitst en nieuw topic voor je aangemaakt.  
 

icon

Beste antwoord door Thijs1963 20 September 2023, 08:53

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +7

goedemorgen

Probeert uw deze link even te volgen met de juiste instructie

KPN afstandsbediening koppelen of resetten | KPN Community

suc6

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Hannn, is het  met de link die Thijs plaatste wel gelukt om het voor elkaar te krijgen? Of kan je hier nog verdere hulp bij gebruiken? Zo ja, zou je dan precies willen uitleggen hoe ver je komt en waar het mis gaat?

Dag Maja,

Nee helaas. Zoals iemand anders op het forum met dezelfde problemen heb ik alle Dual codes geprobeerd en zit er geen werkende bij. 

Vervelend genoeg had de oude afstandsbediening wel een werkende code, maar daar hebben we  iets aan.

 

Groet, Han 

Reputatie 7
Badge +20

Wat enorm flauw zeg @Hannn 🙁

Werkt het wellicht met de snelcode?

Afstandsbediening koppelen lukt niet

Als het met de driecijferige codes niet lukt, dan kun je ook snelcode 20 proberen. Dit werkt als volgt:

  1. Druk 5 seconden op menu totdat het rode lampje op de afstandsbediening 2 keer knippert.
  2. Voer de snelcode in
  3. Het rode lampje knippert 2x en blijft dan branden
  4. Richt de afstandsbediening op de tv en druk op de knop tv (linksboven) totdat de tv uitgaat. Dit kan 5 tot 40 seconden duren.
  5. Zodra de tv uitgaat, laat de knop direct los! De code is dan gevonden en de tv wordt gekoppeld.
  6. Test de afstandsbediening of alle knoppen (tv, volume, mute en source (vierkant met pijl)) werken

Is er inmiddels al een oplossing voor Dual te koppelen, alle codes werken idd niet.

Is toch gek dat hij het met oude afstandbediening wel deed.. en nu opeens niet meer.

Reputatie 7
Badge +20

Heb jij de snelcode 20 ook al geprobeerd @Essy1981?

Ik zou niet weten hoe. Ze zeggen druk op menu, maar ik heb op deze nieuwe afstandbediening  geen knopje menu meer staan. 

Reputatie 7
Badge +20

Het werkt tegenwoordig niet bij alle soorten afstandsbedieningen hetzelfde @Essy1981, zou je de stappen willen volgen op deze pagina? https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm

je kunt daar eerst de afstandsbediening die je nu hebt aanklikken, en daarna wordt het stap voor stap uitgelegd!

Ja dat heb ik al wel geprobeerd met  alle 3 cijferige codes allemaal, maar geen werkt. Maar hoe probeer ik de snelcode als ik geen knopje menu heb? Heb de nieuwste afstandsbediening gekregen, met zwarte achterkant.  

Reputatie 7
Badge +20

Je kunt de snelcode gebruiken op precies dezelfde manier als je de andere codes geprobeerd hebt, hopelijk lukt het zo!

Helaas, ook dit werkt niet. Wel gek dat het met oude afstandsbediening van kpn wel kon en werkte, maar nu niet meer. Nu moet ik dus verplicht 2 afstandsbedieningen erbij houden... hmmm niet echt een vooruitgang.

Mocht er ooit een oplossing komen, hoor ik het graag.

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb er ook niet echt een verklaring voor @Essy1981 🤔

Zou je nog eens goed het volgende artikel willen bekijken? 

Misschien staat hier nog iets tussen dat een verschil gaat maken! 

Reageer