Beantwoord

L8 afstandsbediening aan ontvanger koppelen lukt niet

  • 25 April 2024
  • 6 reacties
  • 66 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Ik heb een L8 afstandsbediening die ik wil koppelen aan ITV box. Normaal ga je naar menu en kies je koppelen afstandsbediening bediening, maar ik kom niet naar dat menu omdat mijn afstands bediening niet werkt op deze ITV box. Hoe kan ik het een en ander resetten om opnieuw te koppelenĀ 

icon

Beste antwoord door bb1969 29 April 2024, 12:22

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +18

In het gelinkte kennisbank artikel kan je verschillende manier vinden zoals de koppeling herstellen of de afstandsbediening resetten, op 1 van die manieren zou het normaal moeten lukken @bb1969Ā 

Ā 

Reputatie 1
Badge

In het gelinkte kennisbank artikel kan je verschillende manier vinden zoals de koppeling herstellen of de afstandsbediening resetten, op 1 van die manieren zou het normaal moeten lukkenĀ @bb1969Ā 

Die heb ik dus allemaal al gehad en werkt niet,

anders zou ik het hier niet vragenĀ 

Ā 

Reputatie 1
Badge

In het gelinkte kennisbank artikel kan je verschillende manier vinden zoals de koppeling herstellen of de afstandsbediening resetten, op 1 van die manieren zou het normaal moeten lukkenĀ @bb1969Ā 

Die heb ik dus allemaal al gehad en werkt niet,

anders zou ik het hier niet vragen.

met 1 kanttekening kan 7 seconde op de stand-by knop drukken wat de oplossing zou moeten zijn, maar dan gebeurd er ook niks

Het allerraarste is dat ik wel

met de afstandsbediening mā€™n tv kan aanzetten en/of het geluid harder, maar dus niet de iTV box bedienen

Ā 

Reputatie 7
Badge +12

GoedemorgenĀ @bb1969Ā en bedankt voor jouw bericht :)

Zou je het volgende eens willen proberen;

Ā 

  1. Druk 5 seconden tegelijk op deĀ šŸ”“ en šŸ”µ knop bovenaan de afstandsbediening.
  2. Het LED-lampje brandt nu rood. Druk vervolgens op de OKĀ knop.
  3. De rode en groene lampjes knipperen 2 keer. De afstandsbediening is gereset.
  4. Doorloop de instructies op het beeldscherm.

Deze reset zet de afstandsbediening terug naar de fabrieksinstelling. Je moet hem daarnaĀ opnieuw koppelen met de TV+ Box Ć©n opnieuw afstemmen op je tv. Hopelijk is dit in jouw geval de truc en zie je bevindingen dan ook graag tegemoet!Ā 

Reputatie 1
Badge

GoedemorgenĀ @bb1969Ā en bedankt voor jouw bericht :)

Zou je het volgende eens willen proberen;

Ā 

  1. Druk 5 seconden tegelijk op deĀ šŸ”“ en šŸ”µ knop bovenaan de afstandsbediening.
  2. Het LED-lampje brandt nu rood. Druk vervolgens op de OKĀ knop.
  3. De rode en groene lampjes knipperen 2 keer. De afstandsbediening is gereset.
  4. Doorloop de instructies op het beeldscherm.

Deze reset zet de afstandsbediening terug naar de fabrieksinstelling. Je moet hem daarnaĀ opnieuw koppelen met de TV+ Box Ć©n opnieuw afstemmen op je tv. Hopelijk is dit in jouw geval de truc en zie je bevindingen dan ook graag tegemoet!Ā 

Ā 

Dank Jan, ik heb intussen contact gehad met een KPN medewerker, het bovenstaande was idd nodig om de afstandsbediening te resetten. Helaas was daarmee het probleem nog niet verholpen. De medewerker heeft op afstand de software gewist.Ā  Toen de software weer gedownload was kon ik het volledige installatie proces weer doorlopen en de afstandsbediening koppelen.

Er waren nog twee onverklaarbare dingen, die verholpen zijn door het wissen van de software ;

1 - de standby knop bovenop reageerde niet

2 - De reset functie achterop deed ook niets, hiermee was de software dus ook niet te wissen.

Ā 

De enige oplossing was remote de software te wissen met behulp van een medewerker. Nog een belangrijk detail. Nadat deze medewerker de opdracht had gegeven om de software te wissen heeft het zeker nog 15 minuten geduurd voor deze ook daadwerkelijk werd gewist, waarom dat gebeurde is niet duidelijk, maar mijn probleem was opgelostĀ 

Reputatie 7
Badge +12

GoedemorgenĀ @bb1969Ā en bedankt voor jouw bericht :)

Zou je het volgende eens willen proberen;

Ā 

  1. Druk 5 seconden tegelijk op deĀ šŸ”“ en šŸ”µ knop bovenaan de afstandsbediening.
  2. Het LED-lampje brandt nu rood. Druk vervolgens op de OKĀ knop.
  3. De rode en groene lampjes knipperen 2 keer. De afstandsbediening is gereset.
  4. Doorloop de instructies op het beeldscherm.

Deze reset zet de afstandsbediening terug naar de fabrieksinstelling. Je moet hem daarnaĀ opnieuw koppelen met de TV+ Box Ć©n opnieuw afstemmen op je tv. Hopelijk is dit in jouw geval de truc en zie je bevindingen dan ook graag tegemoet!Ā 

Ā 

Dank Jan, ik heb intussen contact gehad met een KPN medewerker, het bovenstaande was idd nodig om de afstandsbediening te resetten. Helaas was daarmee het probleem nog niet verholpen. De medewerker heeft op afstand de software gewist.Ā  Toen de software weer gedownload was kon ik het volledige installatie proces weer doorlopen en de afstandsbediening koppelen.

Er waren nog twee onverklaarbare dingen, die verholpen zijn door het wissen van de software ;

1 - de standby knop bovenop reageerde niet

2 - De reset functie achterop deed ook niets, hiermee was de software dus ook niet te wissen.

Ā 

De enige oplossing was remote de software te wissen met behulp van een medewerker. Nog een belangrijk detail. Nadat deze medewerker de opdracht had gegeven om de software te wissen heeft het zeker nog 15 minuten geduurd voor deze ook daadwerkelijk werd gewist, waarom dat gebeurde is niet duidelijk, maar mijn probleem was opgelostĀ 

Fijn om te lezen dat het probleem inmiddels is opgelost en jij ook heel erg bedankt dat je deze oplossing hier nog hebt gedeeld @bb1969! Voor eventuele meelezers die een soortgelijk probleem ervaren, kan deze informatie heel erg nuttig zijn dus super dat je de moeite hebt genomen om dat hier ook te delen!Ā 

Reageer