Beantwoord

Afstandsbediening volume knop werkt andersom

  • 24 March 2024
  • 8 reacties
  • 83 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +1

KPN mederwerker vroeg om er een topic van te maken, Ze hadden geen oplossing. Sinds kort werkt de volume knop van de KPN afstandsbediening andersom. Volume laag gaat het geluid harder en volume hoog gaat het geluid zachter. KPN heeft nieuwe AB gestuurd, probleem niet opgelost, ook niet na reset TV+ boksje en controle naar firmware update, deze is recent.

icon

Beste antwoord door PeterG 24 March 2024, 13:36

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Je hebt de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) begrijp ik.

 

Ga naar instellingen en afstandsbediening en ontkoppel de afstandsbediening.

Ga daarna daar weer heen en koppel de ab.

Meestal is het probleem daarna opgelost. 

 

Vreemd dat klantenservice (KPN medewerker) dit niet weet. 

Had je el 0800-0402 (gratis) gebeld?

Reputatie 3
Badge +1

Je hebt de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) begrijp ik.

 

Ga naar instellingen en afstandsbediening en ontkoppel de afstandsbediening.

Ga daarna daar weer heen en koppel de ab.

Meestal is het probleem daarna opgelost. 

 

Vreemd dat klantenservice (KPN medewerker) dit niet weet. 

Had je el 0800-0402 (gratis) gebeld?

Dit heb ik al gedaan en KPN medewerker heeft dit ook aangegeven.

Reputatie 7
Badge +20

Doe dan een volledige reset van de DIW7022

Achterop zit een heel klein gaatje.

Zet hem aan en ga met een dun voorwerp in dat kleine gaatje en druk op de schakelaar.

Daarna wordt hij volledig opnieuw opgestart.

Helaas ben je wel alles kwijt en moet je hem volledig opnieuw instellen.

Reputatie 3
Badge +1

Doe dan een volledige reset van de DIW7022

Achterop zit een heel klein gaatje.

Zet hem aan en ga met een dun voorwerp in dat kleine gaatje en druk op de schakelaar.

Daarna wordt hij volledig opnieuw opgestart.

Helaas ben je wel alles kwijt en moet je hem volledig opnieuw instellen.

Ook dit is al gedaan. Vandaar dat medewerker aangaf het op het forum te zetten. Maar wanneer ik even tijd en geduld heb ga ik dit maar weer een keer proberen.

Reputatie 3
Badge +1

Alles voor het onzekere, even ervoor gaan zitten. Reset gedaan d.m.v. gaatje in achterkant TV+ Box in te drukken. Nadat alles hersteld was ging hij ook de laatste software updaten. Daar zag ik ineens rechts in beeld een plus en min logo voor volume. Wanneer harder word + rood, wanneer zachter word - rood. Ik blij, het werkt weer. Niet dus, na volledige installatie het volume loge weg en weer gewoon harder en zachter andersom. Het zal wel aan de combi versterker en plusbox liggen. Maar wanneer ik de AB gebruik van de Denon, of de Harmony AB om naar de Media player of Blu-ray speler te gebruiken werken daar de volume knoppen zoals het hoort, aan versterker ligt het dan niet. Sinds augustus toen mijn abonnement nog nooit zoveel bezig geweest om iets normaal te laten werken. Nog maand of 5 is het jaar abonnement voorbij. Als het dan nog niet goed werkt heb ik weer keuze mogelijk heden.

Je hebt de afstandsbediening van kpn ingeregeld om direct het volume van de DENON te regelen begrijp ik?

Er is een hele rij codes voor DENON dus probeer eens de andere.

http://kpn.com/hc 

Reputatie 3
Badge +1

Je hebt de afstandsbediening van kpn ingeregeld om direct het volume van de DENON te regelen begrijp ik?

Er is een hele rij codes voor DENON dus probeer eens de andere.

http://kpn.com/hc 

Dit ga ik proberen, reeds eerder gedaan, maar wie weet na update.

Reputatie 3
Badge +1

Hij doet het :-)  1 van de 10 codes werkt, eerder niet. Misschien door de nieuwe update, of door jouw reactie :-) Ik was er niet meer mee begonnen het weer te doen.

Nu hoop ik dat ik nu in het vervolg zonder problemen TV kan kijken, nog nooit zoveel op een forum gezeten, och het weet is ook niet top.

Reageer