Beantwoord

Alleen NPO 1, 2 en 3 zichtbaar

  • 15 April 2020
  • 7 reacties
  • 6795 keer bekeken

@Marcia_  Ik heb de tv-ontvanger gereset mbv het tv-menu. En………. alle zenders weer te ontvangen!!! Dank voor alle tips ook PeterG en Noordzee!!!


Hallo,

Sinds vorige week heb ik ook last van dit probleem, en wel op beide TV ontvangers, dus alleen NPO1-2-3 en de regionale zenders. Geen van de andere kanalen (zowel Nederlandse commerciële zenders, als alle buitenlanders) doet iets, het TV menu kent ze en weet wat er zou moeten draaien, maar ik krijg alleen een zwart scherm, en geen geluid.

Ik heb dit forum doorzocht naar mogelijke oplossingen, en ongeveer alle voorgestelde methoden uitgetest, te beginnen bij het resetten van mijn Experia V10 box (incl. het glasvezelkastje...) en beide VIP2952 V2 TV ontvangers. Helaas, niets hielp.

Voor de volledigheid nog wat info over mijn configuratie:

De TV in de huiskamer is met de meegeleverde UTP kabel direkt aangesloten op de Experia; die in de slaapkamer op de verdieping via de DVS1200 draadloze verbindingsset; alles met de meegeleverde kabels. Mijn lokale netwerk zit op 192.168.1.255; dit alles heeft sinds de installatie twee jaar geleden probleemloos gewerkt.

Ik heb (dus) al meer dan een jaar niets gewijzigd in deze configuratie, en toch ging het vorige week plotseling (en voor mij onherstelbaar) mis. Kan iemand aan de KPN service kant hier een licht over laten schijnen?

Bedankt,

Hans.

 

P.S. En kom me niet aan met voorstellen om apparatuur te resetten e.d., dat heb ik al een week lang zitten proberen. Graag aktie van Uw kant!

H.J.

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 17 April 2020, 08:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Hans Jansen, welkom! Heel vreemd dit. Ik ga het toch even vragen: je hebt de tv-ontvangers echt via het menu gereset? Dus via de systeeminstellingen de software verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Wil je in dat geval je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en klantnummer(s)? Heb je daarnaast de mogelijkheid om één van de ontvangers zonder DVS, rechtstreeks op de Experia Box aan te sluiten en vervolgens via het menu de software te verwijderen? Ik ben erg benieuwd of het zonder de DVS wel lukt. In dat geval kan je proberen om deze opnieuw te koppelen

Hallo Marcia,

Bedankt voor je reaktie en suggesties. Ik weet heel zeker dat ik alles heb gedaan zoals je zegt; voor alle zekerheid heb ik de huiskamer TV ontvanger/decoder nog maar eens ge-reset, maar zonder resultaat. Die zit trouwens (zoals ik hierboven ook al aangaf) direkt via kabel aan de Experia; DVS heeft hier dus niets mee te maken.

Verder heeft niet alleen de decoder voor de slaapkamer (wel via DVS) last van dit probleem, maar de huiskamer decoder precies hetzelfde, vanaf ongeveer dezelfde dag dat ik het bij een van de twee merkte.

Ik zie werkelijk niet wat ik van mijn kant nog kan doen…

Ik stel zometeen mijn profiel even bij; misschien kun je daar wat mee.

Groet, Hans.

Reputatie 7
Badge +30

Zou je onderstaande eens willen proberen? Ik heb een stukje gekopieerd van het Telfort forum. Het gaat wellicht niet helemaal op voor jou, omdat jij een van de ontvangers al rechtstreeks aangesloten hebt, maar heb je wellicht ook nog een switch o.i.d. ertussen?

 

Met de Experia Box zijn er inderdaad geen analoge zenders, maar er zit wel een verschil in de NPO 1, 2 en 3 zenders en de rest van de zenders die worden aangeboden. Deze 3 worden namelijk niet versleuteld verzonden, de andere zenders wel. De tv-ontvanger meldt zich niet goed op het netwerk aan, vandaar ook de foutmelding 570 die je noemt en kan je alleen de NPO zenders zien. Vaak gebeurt dit als de tv-ontvanger niet rechtstreeks aangesloten is op de Experia Box, dus dat er andere apparatuur tussen zit. Kan dat kloppen? Of is er andere apparatuur aangesloten welke IP-adressen kan uitdelen/uitdeelt?

Je kunt deze stappen proberen om te kijken of dat verschil maakt:

  • Neem alle ethernetkabels los uit de Experia Box
  • Sluit alleen de tv-ontvanger aan
  • Kijk nu of het blijft werken

Sluit vervolgens 1 voor 1 de ethernetkabels weer aan op de Experia Box, maar test telkens met voldoende tijd om te testen of de televisie blijft werken. Op het moment dat het weer fout gaat, weet je welk apparaat je als laatste hebt aangesloten, dus dan weet je ook waar het mis is gegaan.

Ik hoor het resultaat graag van je.

OK, hier ga ik mee aan de slag. Dat duurt even, maar ik kom hier op terug.

Om alvast je vraag te beantwoorden: nee, er zit geen switch of zo tussen. Alleen de bekende gele kabel, rechtstreeks van Experia naar ontvanger.

Tot later...

Reputatie 7
Badge +30

Yes, ik ben er morgen (pas) weer. Dan weet je dat in ieder geval!

Zou je onderstaande eens willen proberen? Ik heb een stukje gekopieerd van het Telfort forum.

...

Je kunt deze stappen proberen om te kijken of dat verschil maakt:

  • Neem alle ethernetkabels los uit de Experia Box
  • Sluit alleen de tv-ontvanger aan
  • Kijk nu of het blijft werken

 

Dus nog maar snel even geprobeerd (ik begin er al wat handigheid in te krijgen!). En ziedaar: SUCCES! Alles werkt weer naar behoren.

Wellicht kan hierover een opmerking in een eventuele opsporingsprocedure worden opgenomen? Scheelt weer zoeken op andere fora…

Hoe dan ook, hartelijk dank!

Hans.

Reputatie 7
Badge +30

Wat fijn! Ik heb het daarom bewust volledig hier neer gezet. Daarnaast ga ik zeker kijken of we dit ergens anders nog kunnen verduidelijken. Bedankt dat je het nog even liet weten!