Vraag

Als een programma te laat opgenomen wordt, is het niet mogelijk om terug te kijken van het gemiste deel

  • 16 March 2022
  • 11 reacties
  • 91 keer bekeken

Na te laat opnemen (in serie) wilde ik het deel dat ik gemist had  terugkijken. Helaas krijg ik enkel de optie om de opname te bekijken. Dat is dus helaas te laat opgenomen.  De vorige keer kon ik gelukkig nog het vorige programma terugkijken en in de overlap aan het eind, het begin van het gewenste programma bekijken. 

Deze keer lukte dat niet omdat er aan het einde veel reclame zat. Geen programma overlap dus. 

Ik zie niet in waarom ik niet "terugkijken" kan omdat als het opgenomen is.

Overigens lijkt het dat  terugkijken nog wel lukt als opname niet is afgerond.... 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Mexican! Begrijp ik goed dat je op de opname knop hebt gedrukt toen het programma al begonnen was? Dan wordt inderdaad niet het gedeelte opgenomen dat al voorbij is. Wel kan je vaak het programma terugkijken. Mits het niet te lang geleden is.

Bedoel je dat het dus niet lukt de terugkijken functie te gebruiken via de gids, als je dat programma hebt opgenomen?

Reputatie 7
Badge +24

Na te laat opnemen (in serie) wilde ik het deel dat ik gemist had  terugkijken. Helaas krijg ik enkel de optie om de opname te bekijken. Dat is dus helaas te laat opgenomen. 

Wat is daar vreemd aan? Dat was toch vroeger met een videorecorder ook zo? 

@Bram_ helemaal goed. Alle programma's ervoor of erna zijn terug te kijken. Bij het opgenomen programma krijg in gids niet de optie terugkijken maar opname bekijken.

@Nick83 waar maar flauw. Het gaat hier om terugkijken. Dat kon vroeger niet. 

Reputatie 7
Badge +24

Opnemen en terugkijken zijn 2 verschillende dingen. Die moet je niet met elkaar verwarren. 

Volgens mij heeft u dit topic geopend vanwege opnemen. Toch?

@Nick83 nee Nick, Bram heeft het goed begrepen. Mij gaat het om het feit dat als iets heb opgenomen. Inderdaad te laat, dat ik niet meer de optie heb om eerst het begin via terugkijken in te halen. En dan de rest via afspelen van de opname. 

Reputatie 7
Badge +24

@Nick83 nee Nick, Bram heeft het goed begrepen. Mij gaat het om het feit dat als iets heb opgenomen. Inderdaad te laat, dat ik niet meer de optie heb om eerst het begin via terugkijken in te halen. En dan de rest via afspelen van de opname. 

Dat begrijp ik heel goed. En ik zeg:

Wat is daar vreemd aan? Dat was toch vroeger met een videorecorder ook zo? 

Opnemen is zo in elkaar gezet dat het op dezelfde manier werkt als vroeger bij opnemen met de videorecorder. 

Reputatie 1

Klopt. In de Engelse app heb je in de gids:

  1. Live
  2. Catch-up
  3. Saved/My recordings

Bijvoorbeeld een film wil je opnemen omdat hij dan langer wordt bewaard en je kan doorspoelen, optie 3 dus. Als je het eerste deel niet hebt opgenomen dan zou je deze nog een paar dagen via optie 2 kunnen kijken, alleen haalt de gebruikersinterface deze weg. Je zou dan bijvoorbeeld bij de buren het eerste deel via optie 2 kunnen kijken.

Je opname wissen is ook nog een mogelijkheid, maar dan zit je weer met het wegvallen van de doorspoelmogelijkheid en het korte bewaren.

Reputatie 7
Badge +17

@Mexican ik heb hier even als test “How do they do it” van Discovery Channel opgenomen vanaf de helft. Daarna gewacht tot het programma een stuk verder was. En met de groene knop in de gids vanaf begin gespeeld. Dat ging gewoon goed.

Kan je voor de zekerheid de ontvanger een frisse start geven? En kan je bevestigen dat je een programma kiest in de gids en met de groene knop naar het begin gaat?

@Bram_ inderdaad, zolang de opname loopt kan je terugkijken. Overigens heb ik het vermoeden dat als je tijdens opname terug hebt gekeken dan blijft terugkijken een bepaalde tijd als optie aangeboden. Maar als je, wacht tot opname afgerond is en wat langere tijd wacht lukt terugkijken niet. Zelfs alle programma's daarvoor staan nog voor terugkijken beschikbaar. @Tiga90 geeft wel werkbare maar niet wenselijk oplossingen. Buren of opname deleten ;). #designflaw. 

Reputatie 7
Badge +24

@Mexican ik heb hier even als test “How do they do it” van Discovery Channel opgenomen vanaf de helft. Daarna gewacht tot het programma een stuk verder was. En met de groene knop in de gids vanaf begin gespeeld. Dat ging gewoon goed.

Ja. Maar dat heeft niks met opnemen te maken. Zonder dat je opneemt werkt dat ook. Ik zei al: opnemen en terugkijken niet met elkaar verwarren.

De groene knop is terugkijken. Daarvoor word niet de opname gebruikt. De groene knop werkt bij (bijna) elk programma. Zelfs bij mensen die helemaal geen opnemen in hun abonnement hebben zitten 🙃

Reputatie 7
Badge +17

@Mexican om te voorkomen dat we elkaar verkeerd begrijpen zou ik toch nog 1 keer willen samenvatten.

Wat je me aangeeft te ervaren is:

Je gaat naar de gids en je neemt een programma op dat al bezig is.

Je kan dus de opname alleen kijken vanaf het moment dat je de opname begonnen bent. Dit is zoals het hoort.

Je kan in de gids met de groene knop nu niet langer ditzelfde programma vanaf het begin kijken. Als je de functie “kijken vanaf begin” gebruikt, start het programma vanaf het punt dat je de opname begonnen bent. Dat is de storing die er zou zijn. 

Klopt dit?