Vraag

Amazon Prime veroorzaakt "hang" van 5202

  • 9 October 2020
  • 7 reacties
  • 97 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Gisteren, toen ik een Prime serie gekeken had wilde ik weer terug naar “normale” TV en drukte op de AB van de 5202 maar kreeg geen enkele reactie uit de ab.

Even de 5202 met de knop bovenop uit/aan gezet, maar dat hielp ook niet, hij bleef op het Amazon Splash screen staan en verder was er niets mee te doen.

Toen de 5202 even een minuutje zonder spanning gezet en na opstarten (wat goed verliep) van de 5202 kreeg ik toch weer het Amazon Prime splash screen :japanese_ogre: .

De TV maar uitgezet en de 5202 van de slaapkamer aangesloten op de TV beneden, waarna alles uiteraard werkte.

Vanmorgen de ‘oude’ 5202 weer op de TV in de huiskamer gezet en alles werkte weer zoals het hoorde, geen idee wat er gebeurt is.

Situatie:

Amazon Prime kijken via kanaal 203 (niet via de app).

Arris 5202 4k ontvanger KPN

Iemand ook al zoiets meegemaakt of weet een oplossing hiervoor?

Valt me ook op dat Prime een beetje schokkerig is, vergeleken met Netflix, die perfect werkt op kanaal 201.


7 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @mhans, de app op de ontvanger wil nog wel eens moeilijk doen. 
De ontvanger even stroomloos maken wil nog wel helpen. In het uiterste geval kun je de ontvanger een frisse start geven = fabrieksreset
 

Als je een vrij nieuwe smartTV hebt, zou je prime ook via de TV kunnen kijken. 
Chromecast werkt ook super en stabiel met veel apps. 

Reputatie 3
Badge +1

Ontvanger stroomloos maken werkte niet.

Fabriek reset doe ik liever niet, maar staat inderdaad op het lijstje als niks anders meer helpt.

Ik zal eens zien of ik Prime via de app op de TV kan kijken; Chromecast is ingebouwd in mijn Sony 4K TV, wie weet is dat een optie.

Het kwam voornamelijk omdat Netflix nooit echte problemen geeft en Prime er toch een beetje “onafgemaakt” uitziet en werkt.

Ik zal ermee moeten leven denk ik, dank je voor je snelle reactie. 

Reputatie 7
Badge +10

Graag gedaan, hopelijk werkt de app beter via de tv. 

Een fabrieksreset (frisse start) kun je veilig uitvoeren. Dan staat alles weer ‘lekker fris’ op de ontvanger. Ik doe het regelmatig. Het is niet vergelijkbaar met een format op een computer waar je alles opnieuw moet installeren. 

Wel dien je dan opnieuw in te loggen bij Netflix en PrimeVideo. 

Reputatie 1

bij mij is deze app ook een drama op de arris VIP5202. Geeft iedere keer dat ik hem open en wat probeer te kijken een foutmelding. 

Ga de reset maar eens proberen. Eens kijken of het daarna beter gaat. Het is duidelijk dat de app nog een flink stuk stabieler gemaakt kan worden.

Reputatie 1

software opnieuw installeren werkt in ieder geval al niet. Nu nog even de 'frisse start' proberen

Reputatie 7
Badge +20

Dag @mhans Raar verhaal en flink irritant. Ik sluit me bij Anneke-Anna aan: ik ben benieuwd welk effect die fabrieksreset heeft. 

Reputatie 1

de fabrieksreset heeft mij niets opgeleverd. de app crashed na een paar minuten.

De melding 'Er is een storing opgetreden in de AmazonPrime app. Start de app opnieuw op. Lukt dit niet, herstart dan uw tv-ontvanger' verschijnt in beeld. 

Deze melding verschijnt in beeld na opnieuw installeren software, na een fabrieksreset, na opnieuw opstarten en nadat de stroom van de ontvanger is afgeweest. Het resultaat blijft altijd dat de app aflsuit met bovenstaande melding. Dat is inderdaad vrij vervelend. Ik heb een workaround, maar de app zit er natuurlijk niet op om via een workaround te gaan werken

Reageer