Vraag

Arris VIP2952 (2x) geven problemen bij terugkijken en opnames terugkijken

  • 15 May 2023
  • 22 reacties
  • 130 keer bekeken

Ook na installatie van de nieuwe software blijven de 2 ontvangers (type Arris VIP2952) vastlopen en springen dan terug naar gewoon TV-kijken of reageren helemaal niet meer en moeten handmatig uitgezet en weer aangezet worden. Zijn die type Arris-ontvangers al niet al erg oud en dus te oud? Volgens mij hebben we ze al zo'n 8 jaar of zou en misschien nog wel langer.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Ook wij hebben een Arris (2x) met het vermelde probleem. Nieuwe software en 'frisse start’ geprobeerd, maar die helpen niet. Het probleem is ontstaan op of rond 10 mei. Erg irritant. Iemand een idee? Of zijn die Arris-kastjes rijp voor een oudheidkundig museum?

 

Admin: bericht naar eigen topic verplaatst

Zojuist (maandag 15 mei 2023) KPN telefonisch gesproken over de klacht. Na bijna 10 minuten in de wacht omdat de KPN-medewerkster overleg moest voeren met collega's, kreeg ik de mededeling dat ze de laatste tijd relatief veel gelijksoortige klachten hebben ontvangen en daarom vermoeden dat het een intern probleem is. De “oplossing” is dus nu even af te wachten. Dat kan natuurlijk, het is immers geen noodgeval, maar als het na een week niet is opgelost, dan ga ik 's kijken of glasvezel van een andere aanbieder een aantrekkelijke oplossing is . . . de kabels van die aanbieder liggen er al.

Reputatie 7
Badge +24

Welke Experiabox heeft u? Of heeft u de KPN Box? 

Hoe zijn de ontvangers aangesloten? Zijn ze met een utp-kabel rechtstreeks op de Experiabox of KPN Box aangesloten? Of zit er een kastje tussen? Switch? 

Beide Arris kastjes zijn op een Experia (ik dacht V10) aangesloten met een kabel. Geen tussenliggende kastjes of switches. Gisterenavond weer problemen; eerste 'stop’ is na 30 minuten; de 2e en volgende zijn met een kortere tussenpoos. Ik vond het antwoord van KPN ook zeer onbevredigend; zeker gezien de  recente gelijksoortige klachten op dit forum.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Guus S, welkom! Het zou natuurlijk gewoon moeten werken.. Goed dat je het rechtstreeks bekabeld op de V10 hebt aangesloten. Je ervaart dit bij zowel terugkijken als het kijken van opnames? Kan je eens concreet twee/drie voorbeelden geven van op welke datum/tijdstip het gebeurt en wat je dan precies aan het kijken was (terugkijken of opname, welke zender, welk programma, welk tijdstip)? En wil je je forumprofiel aanvullen met je adres en klantnummer? In principe is er niets met de Arris 2952 aan de hand: ik heb er zelf ook een in de woonkamer staan en kijk heel regelmatig naar opnames. Betekent natuurlijk niet dat er geen probleem is! We helpen je graag. 

Het maakt niet uit bij welke zender, bij terugkijken of welk opgenomen programma dan ook. Zojuist nog Voetbal Inside voor het laatste stukje terug gekeken (opname) en ook daar bleef Johan Derksen echt erg lang en stil in beeld (op zich wel een unicum :-) ; alleen live TV-kijken gaat goed. . .  ik kan de meeste reclames binnenkort woordelijk meezeggen.

Dat er in principe "niets aan de hand is met de kastjes” lijkt me een juiste conclusie gezien de gelijksoortige klachten op het forum. Blijft over dat het “KPN-intern” probleem is of een “KPN-intern” in combinatie met een andere oorzaak.

Reputatie 1

ik heb hetzelfde en ook vanaf 10 mei , wij hebben de androidtv+ box, en het gebeurde gisteravond vrij veel dat het beeld even stilstaat en na enkele seconden weer verder gaat.

het was tussen 21.00 en 21.45 op sbs6 met het vanaf het begin kijken van chateau meiland

 

Dank voor deze aanvulling en herkenning; ben al blij dat het niet aan de verbindingen in ons huis ligt.  Zojuist nog programma aan het terugkijken (geen opname) en toen sprong het terugkijken naar het programma dat daarna komt terwijl de aflevering die ik aan het kijken was, nog niet afgelopen was.

Reputatie 1

klopt precies Guus,heb ik ook,dus heel herkenbaar, toch duidelijk een probleem dat bij kpn ligt,

aangezien het op twee verschillende kastjes voorkomt, dus halverwege een terugkijk programma springt het zomaar over naar een heel ander programma

Ik stop met het posten van reacties in dit forum en wacht op KPN met de oplossing. Dank voor de support ‘viegje'. 

Reputatie 1

Graag gedaan Guus, we wachten maar af

Vanavond (18 mei) gekeken naar NPO1 opgenomen programma (Nick en Simon over The Beatles). Weer 3 haperingen. De eerste 2 konden nog met opname stoppen en weer starten worden opgelost, maar bij de 3e keer moest Arris-kastje uit gezet worden. Daarna gekeken naar Veronica Inside (ook opname) en ook daar weer hapering, Eerder in de middag ook Veronica Inside van gisterenavond teruggekeken via de iPad en ….. daar geen hapering!! Toeval? Of is het een kwestie van iOS versus Android?

Reputatie 7
Badge +30

Bedankt voor je uitvoerige toelichting! Ik heb een ticket voor je aangemaakt, @Guus S. Naar aanleiding daarvan wordt er binnen enkele werkdagen contact met je opgenomen. Laat je nog even weten wat eruit gekomen is?

 

Voor jou, @viegje, heb ik nog wel een vraag: hoe heb jij de TV+ boxen aangesloten op de Box 12? Is dat bekabeld of via de wifi? En heb je ook SuperWifi punten, draadloze verbindingssets of andere apparatuur aangesloten? Als jij je TV+ box rechtstreeks bekabeld op de Box 12 aansluit, zonder extra apparatuur erbij, loop je dan ook tegen deze haperingen aan?

Reputatie 1

Hoi Marcia, aangesloten op V12 via ethernet, verders helemaal niks ertussen, en ook superwifi in huis, maar nu komt het, zaterdagavond zitten kijken naar opgenomen programma van België één (met de wind mee) was hopeloos, 4 of 5x haperingen met serieuze stilstand en daarna vastlopers, hebben het maar afgezet, zondagochtend nog eens geprobeerd en toen heel het programma zonder haperingen gezien, en dit gebeurd vrij veel, ook hebben we dan geen andere bronnen die internet gebruiken dus zeg het maar…..

Vandaag ben ik inderdaad gebeld. Wel heel vreemd want dat was op mijn zakelijke mobiele nummer (ook KPN toevallig) maar dat nummer staat niet eens op mijn naam. . . .  maar goed. Geen echte oplossing aangereikt gekregen, maar wel de bevestiging gekregen dat alle verbindingen vanuit KPN naar ons huis goed zijn en dat de nieuwste software is geïnstalleerd.

Of het toeval is of niet lijken de storingen nu minder. Gisterenavond nog wel 1x maar vandaag niet meer voorgekomen; niet bij opgenomen programma (MOTD op BBC) en ook niet bij terugkijken (RTL7).

Kortom, het lijkt opgelost maar we juichen pas als het eind van de week nog steeds goed gaat.

Gisteren (=22 mei) 1x hapering gehad op de hele avond (ca. 20-23u). Niet bij live TV.  Het is dus nog niet helemaal opgelost . . .

Het lijkt overigens ook op het zogenaamde 'buffering’ wat je soms hebt bij het kijken van filmpjes op de computer. Bij een reset van de computer is de buffer weer leeg en dan gaat de film verder (of opnieuw beginnen). 

Reputatie 7
Badge +30

Als je het idee hebt dat het nog niet in orde is, bel dan gerust nog even weer met de collega @Guus S. Het ticket staat nog open. 

 

@viegje ik heb voor jou ook een ticket aangemaakt, er wordt binnen enkele werkdagen contact met je opgenomen. 

Goedemorgen. De klacht is er nog wel, maar minder. De frequentie is nu ongeveer 1x op 3 tot 4 uur. Het is nu voldoende om de opname (of het terugkijken) te stoppen, 10 sec. te wachten en dan weer aan te zetten. Het programma gaat dan verder op het stopmoment. Op beide Arris-kastjes is dit zo.

Wel gebeurde het ook nog dat bij terugkijken werd doorgeschakeld naar een volgend programma terwijl het terugkijkprogramma nog niet was afgelopen. 

Samenvattend: het is "te doen", maar tevreden? Mwah. Ik wacht tot ik een aanbieding krijg om over te stappen op glasvezel en de kabel van T-Mobile ligt al in de straat. Die van KPN nog niet . . . 

Probleem is er nog steeds . . . . nu 1x per avond. Niet dat we er op zitten te wachten, maar het zal toch verwondering wekken als er een avond zonder storing gaat komen.

Reputatie 7
Badge +30

Ik kan me voorstellen dat je daar niet mee tevreden bent. Heb je nog contact met mijn collega gehad? 

Dank voor het bericht, maar wat zou het nut kunnen zijn van opnieuw contact met een collega? Dat is er geweest (maar zonder concrete oplossing).

Ik constateer dat er (nog steeds) een probleem is. Dat probleem ligt buiten mijn macht gezien de eerdere soortgelijke klachten van andere mensen in het forum.

Maar als een KPN-collega mij wil bellen, dan mag dat wel. Wel op mijn privé telefoonnummer en niet op het zakelijke (ook KPN-) nummer.

Reputatie 7
Badge +30

Ik had een ticket voor je aangemaakt en naar aanleiding daarvan is er contact met je opgenomen. Dat ticket bleef openstaan en je kan aan de hand daarvan nog een aantal dagen terugbellen, zodat mijn collega's je direct verder kunnen helpen.