Beantwoord

avs zap en stb storing en storing itv diensten

  • 5 November 2020
  • 14 reacties
  • 73 keer bekeken

Ik heb (nog) steeds zeer vaak de bekende STB AVS en ZAP foutmeldingen. De gids is erg traag of start helemaal niet. Terugkijken is vaak niet mogelijk en opnames kunnen vaak niet terug gekeken worden.

Hoe wordt dit opgelost.

TV kijken is nu een loterij

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 12 November 2020, 13:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Hoi @Robertouno . Welkom op het forum. 

Helaas herken ik de door jou genoemde storingen. Wat het terugkijken en de opnames betreft hebben we een aantal storingen achter de rug. Die zouden  nu verholpen moeten zijn.

Het issue van het trage menu proberen we te verhelpen en de vorderingen daarvan kun je in dit topic volgen.

Werkt bij jou het terugkijken (en de opnames) weer? Zo niet, heb je ook al geprobeerd om jouw tuner te resetten?

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust. 

Dag Erwin, 

Ik heb enige tijd afgewacht of er nog storingen plaatsvinden.

Helaas is dit nog steeds zo. Ik merk wel enige verbetering maar er nog steeds krijg ik STB storing in beeld. De tuner start onverwacht op, de gids is traag en bij het terug kijken is vooruit spoelen en stoppen met kijken ook een probleem. Het laatste beeld staat dan stil. Kortom ..ik ben nog steeds niet blij.

@Robertouno : Kun jij je profiel aanvullen en mij een seintje geven als je dat gedaan hebt?

aangevuld voor zover ik de info heb

Dank, @Robertouno . Mijn meting laat zien dat er (vermoedelijk) twee tuners in huis zijn. Heb je dit issue ook met de andere tuner? Is het anders mogelijk om ze onderling om te ruilen?

Ik heb de andere tuner nog niet uitgeprobeerd. Ik ga dit doen en meldt me dan weer

Super! Ik lees het wel.

Beste Erwin

Zoals besproken heb ik de andere tuner uitgeprobeerd. Ofschoon ik nog steeds diverse storingen in beeld krijg werkt deze tuner 75% beter.

Ik ga er van uit dat de meest gebruikte (onbruikbare) tuner defect is en moet worden vervangen.

Graag een bericht hoe jullie dit gaan oplossen

We hebben die defecte omgeruild. Ik verwacht dat er vrijdag een nieuwe voor jou klaar ligt. (PostNL heeft vandaag storing waardoor orders een dag vertraging oplopen)

@Robertouno : Werkt de nieuwe tuner naar tevredenheid?

Beste Erwin,

abonnementsnummer 20000002289537

Hierbij een opsomming van de al reeds lange tijd aanblijvende storingen mbt de interaktieve TV zoals: de gids laad niet, de gids kan niet worden bekeken, de opnames laden niet, de opnames kunnen niet worden bekeken, doorspoelen van opnames gaat niet, opnames pauzeren gaat niet, bij het doorspoelen van een film of opname kan niet worden gestopt. Voortdurend meldingen in beeld zappen gaat erg traag en ga zo maar door. Een geleverde nieuwe ontvanger heeft zoals later is gebleken te weinig storing opgelost.

Ik kom tot de conclusie dat KPN t.a.v. de verplichting om een goed produkt te leveren een wanprestatie levert. Echter wordt de factuur wel gewoon zonder storingen verzonden.

Ik verwacht binnen 14 dagen aanmerkelijke verbetering.

Mocht dit niet het geval zijn zie ik mij genoodzaakt de betaalde factuur te storneren dan wel een deel van de factuur te betalen.

Wat een narigheid. Momenteel is er één generiek storing gemeld. In het kort: De menu's reageren traag en de interface voelt heel traag. 

Dat verklaart niet jouw andere issues. Ze zijn rechtstreeks op de exeperiabox aangesloten toch? Heb je die experiabox recentelijk nog gereset? 

Storneren moet ik je afraden. Dan komt je automatisch in het aanmaning traject waar ik geen invloed op heb. We kunnen beter samen zoeken naar een oplossing. 

Beste Erwin,

Ik heb de Experia box gereset en de storingen zijn nagenoeg verdwenen.

Er is nog wel wat vertraging, maar daar kan ik mee leven.

Bedankt voor de support.

Â