Beantwoord

BBC first in brievenbusmodel.

  • 1 November 2020
  • 10 reacties
  • 123 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Waarom is het beeld van BBC first opeens in brievenbusmodel. Dus met een zwarte balk aan de boven en onderkant en met platgedrukte kopjes.

 

Ik heb dit alleen met deze zender dus het ligt niet aan de instellingen van mijn tv. 

icon

Beste antwoord door KeesYagi 6 November 2020, 17:49

Bekijk origineel

10 reacties

Hallo @SikkeHelder78 , net gecontroleerd, heb gewoon HD beeld 16:9, kan aan de soort uitzending liggen.

Reputatie 4
Badge +1

Wat vreemd , want zelfs de reclame is in brievenbus beeld. En alle andere zenders staan gewoon in 16:9. 

Reputatie 4
Badge +1

Nog vreemder. Terwijl ik het antwoord typ kijk ik nog even naar tv en zie dat het beeld nog steeds brievenbus is. Ik ben even van de tv weg en kom terug en nu is het opeens weer in 16:9. Ra ra hoe kan dit?

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @SikkeHelder78! Wat gek dat het beeld ineens aangepast was. 😕 Fijn dat het zich weer snel herstelde toen je even weg was, is het sindsdien stabiel gebleven? Het is mij ook een mysterie. Als het alleen bij BBC was zou ik zeggen dat het door de uitzending van het zender zelf komt, maar als het bij JanD wel goed gaat zal dat het hem ook niet zijn. Spoken in de TV wellicht? 👻

Reputatie 4
Badge +1

Blijkbaar wordt BBC first slecht bekeken want ik kan me niet voorstellen dat het alleen op mijn tv zo was.  

Ik heb nog wat opnames staan van vorige week en die van donderdag en vrijdag waren ook in het brievenbusmodel. Zaterdag heb ik nog naar de zender gekeken en toen was het ook nog zo en dus t/m het moment dat ik schreef dat het weer normaal was. Daarna is het beeld nog even heel tijdelijk terug gesprongen maar vanaf dat moment is het nu blijkbaar weer goed.

En ja het was alleen bij BBC first het geval. En eventueel kan ik als het moet nog bewijzen ook. 

In de overgangstijd van 4:3 naar 16:9 zag je veel verwarring over wie nu waar welk formaat ging gebruiken om een ander formaat zo juist mogelijk op het scherm te krijgen.

Hoe dat allemaal precies werkt en wie die keus cq instelling doet weet ik niet, ws op meerdere plaatsen (!)  maar dat er vaak ergens iets niet goed gaat dat is me wel duidelijk, de laatste tijd gaat het meestal wel goed overigens, blijkbaar is er overeenstemming bereikt ergens. Ik kan me nog wel eens storen aan 4:3 wat wordt uitgerekt in de breedte in de montage, vrougah dacht je dan dat de TV kapot was, tegenwoordig probeert er iemand het hele beeld te gebruiken, want ? ? ? ? geen idee.

Maar, wat ik zeggen wou, het kan in dit geval toch/ook een instelling in de tv zijn, icm met een fout, onvolkomenheid in het signaal, zoek de beeld formaat instelling eens op en zet die op een andere instelling om te zien wat er gebeurd. En, als je nog een 2e opstelling in huis hebt dan daar eens op zien hoe die opnames er uit zien.

Blijkbaar wordt BBC first slecht bekeken want ik kan me niet voorstellen dat het alleen op mijn tv zo was. 

Dit soort kleine dingen kunnen verbazend lang blijven bestaan.

 

Reputatie 4
Badge +1

Met alle respect voor je antwoord Kees maar ik weet niet wie dit aangeeft als het beste antwoord maar ik niet. Want ik heb niet het idee dat wat jij zegt , wat overigens nog helemaal geen gekke gedachtegang is , het antwoord is.

Ik heb vanmiddag het op een andere tv ook geprobeerd . En deze deed precies hetzelfde als de andere tv. Namelijk de opnames van BBC first van de donderdag en de vrijdag in brievenbusmodel en daarvoor en daarna weer gewoon in 16:9 . 

 

Wat de oorzaak ook geweest is ik denk niet dat het aan de tv gelegen heeft . 

Ik zag het ook maar ik denk daar verder maar niets meer bij, zeker de laatste tijd wordt er van alles op beantwoord gezet zonder dat er een duidelijke oplossing is cq zichtbaar is voor mij als meelezer.
Je moet mijn bijdrage in deze zien als hardop denken over wat het zou kunnen zijn, meer niet.
Het moet dus een kpn-er zijn geweest die het antwoord heeft geselecteerd, maar waarom ?

Dan moeten we bij deze een verzoek doen aan een kpn-er om de “juiste antwoord” markering weg te halen want nu staat het niet meer op het lijstje van onderwerpen die nog aandacht behoeven van kpn.

Zeg ik dat goed zo ? ( PeterG ?  )

Reputatie 4
Badge +1

Ik had er al een melding van gemaakt en het bleek inderdaad dat een moderator van KNP dit gedaan had. 

Dat ik dit niet het beste antwoord vind wil niet zeggen dat ik jouw bijdrage niet waardeer , integendeel. Maar ik zou het graag nog even open houden zodat er misschien toch nog iemand langs komt met de oplossing.

Reputatie 7
Badge +17

Als het lang stil is in een topic markeren we inderdaad een beste antwoord @SikkeHelder78. Dat betekent niet altijd dat dit hét antwoord is, maar het beste antwoord wat er nu gegeven is waar andere klanten die hetzelfde probleem hebben mee geholpen kunnen zijn of waarmee ze in elk geval meer informatie hebben. Daarom heb ik het antwoord van KeesYagi gemarkeerd. Deze gaf immers informatie over hoe het met formatting zit en wat het verschil zou kunnen veroorzaken. 

Als het bij jou echter bij opnames speelt van voor een bepaalde tijd zou het ook aan de doorgifte van BBC First kunnen liggen die het in dit formaat uit hebben gezonden. 

Samenvattend:

  • Sluit hierbij de TV instellingen uit door het op een andere testopstelling te testen of de beeldscherminstellingen van de TV aan te passen.
  • Als het hiermee niet opgelost is of het speelt (zoals bij @SikkeHelder78 ) bij opnames van voor een bepaalde datum en is sindsdien weer goed, dan is de kans groot dat het zo uitgezonden is door het zender zelf. Daar hebben we zelf geen invloed op (behalve dat we het kunnen melden bij het zender), we geven het signaal door zoals we het aangeleverd krijgen en vaak wordt het na een poos vanzelf hersteld. Zij het door de meldingen die het zender hierover ontvangt, of doordat ze zelf merken dat het niet klopt. Mocht dit bij toekomstige lezers spelen: Blijf het bij ons melden. Als dan blijkt dat het aan de doorgifte van het zender ligt kunnen wij de melding doorzetten. 

Dat zijn in elk geval mijn conclusies. Als het inderdaad door de doorgifte van het zender komt is dit door ons niet met terugwerkende kracht aan te passen. 

Reageer