Vraag

Beeld TV+ hapert afhankelijk van gekozen beeldresolutie. Per app verschilt dit

  • 25 May 2024
  • 7 reacties
  • 88 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +3

Goedemorgen,

Ik heb sinds een aantal dagen KPN TV+.
Nu viel mij op dat het beeld van de videoland app steeds een beetje schokt.

Vanmorgen ben ik aan het spelen geweest met de instellingen.
Ik had hem staan op beeldresolutie: 4k2k-59hz.
Deze heb ik veranderd naar beeldresolutie: 4k2k-50hz.

Daarmee loopt videoland helemaal goed.
Maar bij de YouTube app is het precies andersom.
Daarbij hapert het beeld op beeldresolutie: 4k2k-50hz en moet ik hem weer zetten op beeldresolutie: 4k2k-59hz.

Het is vervelend als ik dit steeds moet wijzigen in de instellingen.

Herkend iemand dit en weet iemand hoe ik dit kan veranderen zodat het in beide apps goed is?
Ik heb een Samsung QLED 4K tv. Alles is bekabeld aangesloten.
Ik heb ook al met allerlei beeldinstellingen getest maar ik krijg of de ene app goed of de andere.
Eigenlijk zou je het per app moeten kunnen instellen.

Hopelijk heeft iemand een oplossing hiervoor want het zou zo ideaal zijn dat je nu nog maar 1 afstandsbediening nodig hebt.


7 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Zowel bij de beeld- als de geluidsinstellingen beginnen met alles zoveel mogelijk op AUTO, standaard of default te zetten, zowel bij de smart-tv als bij de tv-decoder en van daaruit, waar nodig, aanpassingen te doen, maar als alles gewoon goed is alle standaard waarden laten staan.

Ben je op een gegeven moment dat je met allerlei instellingen de boel weer ‘verprutst’ hebt, gewoon alles weer terug naar standaard en opnieuw beginnen @knorde 

Reputatie 4
Badge +3

Zowel bij de beeld- als de geluidsinstellingen beginnen met alles zoveel mogelijk op AUTO, standaard of default te zetten, zowel bij de smart-tv als bij de tv-decoder en van daaruit, waar nodig, aanpassingen te doen, maar als alles gewoon goed is alle standaard waarden laten staan.

Ben je op een gegeven moment dat je met allerlei instellingen de boel weer ‘verprutst’ hebt, gewoon alles weer terug naar standaard en opnieuw beginnen @knorde 

Ik heb de box al gereset en alle instellingen op AUTO gehad.
Helaas geeft dit niet het gewenste resultaat.

De ene app vereist blijkbaar 50hz en de andere 60hz.
Ik heb al meerdere topics gevonden inmiddels op dit forum waar mensen ook problemen ervaren met dit. Dit lijkt dus niet door de klant opgelost te kunnen worden.

Ik denk alleen dat te weinig klanten zich eraan storen waardoor er niet heel veel meldingen worden gedaan (maar dit is mijn idee hierover, ik heb daar geen harde cijfers van uiteraard).

Overigens werkt het wel perfect vanuit de apps van de TV zelf (het is een smart TV). Ik had juist gehoopt dat ik nu alles vanuit 1 afstandsbediening kon doen (dus alles via de KPN ontvanger).

Reputatie 6
Badge +6

Zowel bij de beeld- als de geluidsinstellingen beginnen met alles zoveel mogelijk op AUTO, standaard of default te zetten

Ter info: met “standaard” heb je bij de TV+ Box voor het geluid dan wel altijd stereo. (Zoals dus inderdaad standaard ingesteld bij nieuwe installaties, en bij resets sinds KPN TV+ app 1.118.2 van september 2023.)

Reputatie 7
Badge +30

Ha @knorde, interessant! Dit is inderdaad een bekend iets en heeft waarschijnlijk met de FPS te maken. De meeste inhoud van bijvoorbeeld Netflix draait op 24 FPS en dat gaat nou dan weer niet ideaal met een verversingsfrequentie van 50 of 60Hz. Waar jouw TV waarschijnlijk automatisch de verversingsfrequentie aanpast, kan de KPN TV+ Box dit (nog) niet. Daarom heb je er op jouw TV geen last van, maar op de tv-ontvanger wel. Voor nu is dan inderdaad toch de tip om het aan te passen, al kan ik me voorstellen dat je daar niet op zit te wachten. 

Reputatie 4
Badge +3

Ha @knorde, interessant! Dit is inderdaad een bekend iets en heeft waarschijnlijk met de FPS te maken. De meeste inhoud van bijvoorbeeld Netflix draait op 24 FPS en dat gaat nou dan weer niet ideaal met een verversingsfrequentie van 50 of 60Hz. Waar jouw TV waarschijnlijk automatisch de verversingsfrequentie aanpast, kan de KPN TV+ Box dit (nog) niet. Daarom heb je er op jouw TV geen last van, maar op de tv-ontvanger wel. Voor nu is dan inderdaad toch de tip om het aan te passen, al kan ik me voorstellen dat je daar niet op zit te wachten. 

Bedankt voor je reactie @Marcia van KPN 

Wordt hier nog vanuit KPN aan gewerkt en is het de bedoeling dat dit binnenkort wel goed gaat werken?

Reputatie 7
Badge +30

Het is doorgegeven, maar ik weet niet of (en dan ook wanneer) het wordt aangepast. Hierin ook echt de tip om de Product Updates in de gaten te houden!

Reputatie 7

Zie punt 20 van de feature requests TV+ Box.

Reageer