Vraag

Beeld tv valt regelmatig weg

  • 23 April 2024
  • 8 reacties
  • 40 keer bekeken

Hallo, wij kijken tv via de experia box v10 en regelmatig valt ons beeld en geluid even weg waarna kort ,, Dolby vision’’  verschijnt in beeld. wat kan ik daaraan doen?


8 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hallo @snoepman , ik denk dat je experiabox daar niet zoveel mee te doen heeft.

Als je tv Dolby Vision content herkent (is vaak 10 bits HDR), moet deze naar die modus overschakelen. Dan valt meestal eventjes het beeld weg.

Wanneer zie je dit gebeuren? Bij bepaalde tv-zenders of via een streaming dienst?

Reputatie 7
Badge +20

Hallo, wij kijken tv via de experia box v10 en regelmatig valt ons beeld en geluid even weg waarna kort ,, Dolby vision’’  verschijnt in beeld. wat kan ik daaraan doen?

 

De Experiabox V10 is de KPN modem / router.

Daar kijk je geen tv mee.

 

  1. kijk je via de iTV app op de Smart tv?
  2. kijk je via een KPN tv ontvanger? zo ja, welke KPN tv ontvanger heb je? 
  3. Krijg je deze melding bij tv kijken of als via een app kijkt (Smart tv of KPN tv ontvanger)?

Het gebeurt regelmatig volgens mij bij alle programma ‘s

Is er verschil ,bijvoorbeeld talk shows of bij films. Daar heb ik eigenlijk nog niet op gelet. 

Komende dagen ga ik daar ff op letten.

Ik hoor ook wel eens dat de oorzaak zou kunnen zijn, dat de internet kabel tussen mijn router en kpn ontvangst kastje niet zwaar/dik genoeg is.   Kan het dat ook zijn?

 

Reputatie 7
Badge +9

Ik denk eerder dat het dan om de HDMI-kabel gaat. De internetkabel zal niet zomaar voor uitval zorgen. Je kan op/in je router zien met welke snelheid deze verbonden is.

Dank je voor je antwoord.

Ik ben een leek hierin, maar dat bedoel ik ook .Zou het aan de dikte / kwaliteit van mijn HDMI kabel kunnen liggen?

Reputatie 7
Badge +9

Dat zou kunnen @snoepman. Niet elke HDMI kabel is van even goede kwaliteit, en bij 4k HDR content maakt dat meer uit dan een standaard HD signaal.

Ok, dan nog even dit.  Sommige programma’s worden 4 k uitgezonden of geproduceerd.  Ik heb wel een 4K tv maar ik heb geen 4k abonnement . Kan t daar misschien in zitten?

Reputatie 7
Badge +9

Niet waarschijnlijk. Probeer de HDMI-kabel er aan beide kanten eens uit te trekken en goed opnieuw erin te drukken.

Reageer