Beeldinstelling blijft niet op optical

  • 22 June 2020
  • 5 reacties
  • 115 keer bekeken

Reputatie 3

Mijn buren hebben sinds vandaag ook gelukkig KPN ( op aanraden van mij) na een jaren lange debacle van ziggo, maar ook zij hebben een bose 321 aan gesloten op het kastje en als ik in de instellingen HDMI wil aanpassen naar Optical en dan bewaar instellingen dan gaat hij gewoon terug naar HDMI en ze moeten de tv aan houden voor de radio. Mijn vraag voor mijn ( in de 70 jaar ) buurtjes hoe kunnen we dit oplossen.

En volgens de monteur was het niet mogelijk om de afstand bediening zo in te stellen dat deze voor de tv en het kastje werkt ze hebben een smart tv van philips 3 jaar nieuw.

 

Ik hoop dat jullie mijn buren hiermee kunnen helpen.

 

vast bedankt groet Sikke

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

De HDMI kan niet op optical, dat zijn 2 verschillende uitgangen. Onder HDMI kun je daar de audio instellen, onder OPTICAL UITGANG kun je die wisselen tussen Dolby en stereo. Wat dat betreft valt er ook niks in te stellen. Alle uitgangen (HDMI; Optical geluid) werken gewoon.

  1. Sluit de tv met de HDMI kabel aan met de ontvanger.
  1. Sluit de Bose 321 met een optische kabel aan met de ontvanger. (Laat optical uitgang op stereo staan in de ontvanger, de Bose 321 herkent Dolby geluid niet).

TV knoppen afst.bed. instellen voor de Philips.

1. Ik denk dat je met tv-code 566 op de Philips direct succes zal hebben. Anders zijn er nog andere, zie onder.
2. Druk 5 seconden gelijktijdig op source en OK . Het rode lampje op de afstandsbediening gaat branden.
3. Toets de 3 cijfers van de tv-code in. Het lampje knippert nu 2 keer. Druk op OK.
4. Controleer of het afstemmen goed is gegaan door je tv uit te zetten (op stand-by) door op het knopje voor tv aan/uit te drukken en druk nogmaals op om de tv weer aan te zetten.
• Gaat de tv niet op stand-by? Doorloop stap 2, 3 (gebruik hier een nieuwe code) en 4 opnieuw.
• Gaat de tv wel op stand-by en daarna weer aan? Dan is het afstemmen gelukt.

Overige Philips codes: 005, 208, 440, 772

Reputatie 3

dank je wel ga het morgen proberen. bedankt voor je reactie

Reputatie 7
Badge +25

Ik ben ook benieuwd of het lukt m.b.v. dat mooie antwoord van Peter. Het instellen van de AB lijkt me ook geen onmogelijkheid eerlijk gezegd. 

Reputatie 3

Iedereen bedankt voor de oplossingen, de buren hebben een audio winkel ingeschakeld en die komt van de week langs dan gaat alles ingesteld worden en de bose aangesloten.

Bedankt

Reputatie 7
Badge +25

Iedereen bedankt voor de oplossingen, de buren hebben een audio winkel ingeschakeld en die komt van de week langs dan gaat alles ingesteld worden en de bose aangesloten.

Bedankt

Top, ik ga ervan uit dat het gaat lukken. :slight_smile: