Beantwoord

bij vervanging oudere tv tuner toegestuurd, problemen erger geworden!

  • 2 November 2020
  • 6 reacties
  • 61 keer bekeken

Beste mensen, vanwege de gebruikelijke en bekende problemen met mijn Arcadyan V2 uit 2016 (beeld op zwart) is deze vervangen. Gek genoeg kreeg ik een Arcadyan uit 2014 toegestuurd. De telefonische helpdesk vertelde me toen ik hierover belde dat het allemaal in orde was….

Maar al snel begonnen de problemen weer: beeld op zwart.

Wat moet ik hier nu mee?!?

De vervanging van mijn andere tv tuner is wel goed gegaan. ik kreeg een Arris uit 2020.

Wat een narigheid….

Hartelijke groet, Andries 

icon

Beste antwoord door Lisa 12 November 2020, 19:31

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Andries! Welkom op ons Forum:relieved:. Leuk dat je je ervaring hier met ons deelt. Wat vervelend dat een van de nieuwe ontvangers niet goed functioneert. Omdat mijn reactie relatief laat komt(, excuses het is hier druk!). Vraag ik me af of je mijn hulp nog ergens bij kunt gebruiken? Hebben jullie inmiddels weer beeld? Laat het maar weten!

Beste Lisa, dank voor je reactie.

De problemen zijn kleiner dan vóór de vervanging. Het beeld is nooit meer opeens op zwart gegaan gelukkig. In mijn mail beschreef ik de klacht verkeerd, sorry hiervoor.

De klacht was deze keer: bij opstarten blijft hij hangen bij 95%. 

Inmiddels is dit ook weer gebeurd bij de bekabelde Arris uit 2020.

Opnieuw opstarten helpt dan wel.

Ik vind het wel nog steeds vreemd dat mijn Arcadyan uit 2016 vervangen is door eentje uit 2014. 

Gebeurt dit vaker bij vervanging?

Hartelijke groet, Andries 

Reputatie 7
Badge +24

Hoe zet u de tv ontvanger uit? Gewoon met de afstandsbediening toch? En dan de volgende dag gewoon weer met de afstandsbediening aan? Dan is die toch gewoon gelijk aan? Binnen enkele seconden? Dan hoeft die toch niet op te starten?

Ik had eigenlijk nog maar één onbeantwoorde vraag: hoe kan het dat mijn oude Arcadyan vervangen is door een veel ouder exemplaar?!? Deze vraag was voor de KPN moderator Lisa.

Wat mij betreft kan deze topic verder afgesloten worden.

Hier toch een antwoord op de vraag van Nick 83:

Het stroomverbruik van deze 2 tv tuners (plus de twee tv’s) op stand-by is aanzienlijk, ik kijk weinig TV en vermijd dit stroomgebruik met aan/ uit schakelaars.

Inderdaad betekent dit vóór het kijken opstarten.

Geen probleem, maar soms blijft ie hangen. 

 

Reputatie 7
Badge +24

Tja... daar zijn die dingen niet voor gemaakt, helemaal uitzetten.

Ik had eigenlijk nog maar één onbeantwoorde vraag: hoe kan het dat mijn oude Arcadyan vervangen is door een veel ouder exemplaar?!? 

Bij KPN is het heel normaal dat je een 2de hands exemplaar krijgt bij vervanging van een defect apparaat. Dit is vanwege kostenbesparing en vanwege het milieu. 

Reputatie 7
Badge +17

Andries! Nick heeft de vraag die je voor mij had al beantwoord. Ja! Het komt inderdaad voor dat apparatuur vervangen wordt voor oudere apparatuur. Wél wordt de apparatuur uitgebreid getest alovrens ze toegestuurd worden. Goed, dat je je bewust bent van je energieverbruik!:sunglasses::seedling:
Als de ontvanger blijft hangen bij 95%, kun je het beste de ontvanger één minuutje helemaal stroomloos maken. Dit lost zich meestal vanzelf weer op. 

Reageer