Beantwoord

Box valt steeds paar seconden uit, wel internet, geen tv

  • 16 March 2024
  • 4 reacties
  • 63 keer bekeken

Ook wij hebben helaas te maken met een KPN Box 12 die steeds uit gaat. Is al een jaar zo, maar heb helaas niet veel tijd gehad om hier iets aan te kunnen doen.

Soms gaat hij wel 10 keer per avond uit, andere avonden 2-3 keer. 

We hebben alle tests/ resets al gedaan, de laatste update is ook geïnstalleerd.

Als de box/ TV uit gaat blijven de lampjes op de box branden.

Het duurt 2-3 seconden dan gaat alles weer aan.

Ook als we een programma even pauzeren gaat de box uit en weer aan.

De internetverbinding blijft wel bestaan. We hebben geen glasvezel.

Kunnen jullie ons helpen?

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 18 March 2024, 16:23

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Dutch Moni, welkom op onze community! 
Als je verbinding veel wegvalt kun je hier het beste even over bellen op het moment dat je de storing ervaart. Je kunt ons hierover altijd bereiken op 0800-0402

Reputatie 7
Badge +20

Gaat dit om de Box12 of om de KPN tv ontvanger?

Ik vraag dit, omdat je nu in het forum deel van tv zit.

 

  1. Welke KPN tv ontvanger heb je?
  2. Hoe is deze verbonden met de Box12? of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen.

 

Ik begrijp uit jouw verhaal dat alle lampjes op de Box12 groen blijven, klopt dat? 

Heb nu alles goed nagekeken.

We hebben een DIW7022 TV ontvanger. De ontvanger is rechtstreeks aangesloten op de TV en op de Box12.

Het lampje op de ontvanger blijft branden als de TV ontvangst weg valt.

Ook op de Box12 blijven de lampjes branden.

Het moet echt wel of aan de tv ontvanger of aan de box12 liggen daar de TV zelf niet herstart als ik iets via mijn tablet op de TV cast.

Reputatie 7
Badge +20

@Dutch Moni 

Probeer eerst het volgende:

  1. herstart de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box). Zet hem aan en houd de kpn toets rechtsboven ingedrukt totdat je een popup scherm krijgt en kies voor opnieuw opstarten.
  2. Vervang de UTP kabel (deze kan defect zijn, bijvoorbeeld een breuk door een knik of zo)

Als niets helpt, bel gratis 0800-0402 en vraag of ze de DIW7022 willen vervangen.

De Box12 kunnen ze op afstand uitlezen of deze goed werkt. 

Reageer