Vraag

Cat6 werkt niet en cat7 wel tussen tv ontvanger en modem

  • 3 January 2021
  • 8 reacties
  • 295 keer bekeken

Mijn KPN installatie is twee weken oud en werkt met de nieuwste modem van KPN. Internet werkt allemaal helemaal prima. Het probleem is mijn tv ontvanger. Als ik die rechtstreeks aansluit met een cat7 kabel dan werkt die prima. Echter als ik mijn muur aansluiting gebruik met daarachter een cat6 kabel naar het modem, en de meegeleverde kabel gebruik óf de cat7 kabel, dan werkt de tv ontvanger niet. Hoe kan ik dit oplossen?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7

Dan is de kans groot dat er iets mis is met die kabel in de muur.

Heb je die al met een kabeltester doorgemeten.

 

Reputatie 6
Badge +9

@Wybren-vk Steek je laptop eens bekabeld in die muuraansluiting :thinking:

@wjb dank voor je reactie. Helaas heb ik geen kabelmeter. Ik heb em nu wel werkend echter niet goed: het geluid is schokkerig en het beeld staat vrijwel stil. Ik kan wel naar andere kanalen schakelen. 
@tonymelony dank voor je tip. Werkt prima via laptop. 
@Kpn wat kan het probleem zijn???

Reputatie 7

Werkt prima via laptop.

Kan je eens bij de proporties van de netwerkverbinding kijken.

Is de verbinding een 1Gbps verbinding of een 100Mbps verbinding?

Reputatie 6
Badge +9

@Wybren-vk Ga jij misschien vanaf je modem via een switch naar je muuraansluiting ? :thinking:

Heeft het ooit met het modem wat je hiervoor had wel gewerkt ?

@tonymelony nee er zit geen switch tussen. En omdat we hier pas een week wonen heb ik hiervoor geen modem gehad. In mijn vorige huis gebruikte ik een Cat7 kabel omdat dit nodig zou zijn. Daar werkte het goed met deze kabel, wel met een veel oudere modem dan die ik nu heb. 

@wjb Eerlijk gezegd kan ik die properties niet vinden op mijn MacBook. Hoe kom ik daar bij?

 

Reputatie 7

Ik zou het niet weten, Apple apparatuur komt er bij ons niet in.

Ik heb het al zo vaak fout zien gaan met het afmonteren van UTP netwerkkabels waarbij er een data-ader geen contact maakt en de kabel direct terugvalt op 100Mbps. Als dat één van de vier data-aders is die door de TV ontvanger gebruikt wordt dan werkt die helemaal niet en dat is precies wat ik dus denk dat bij jou het geval is.

De beste methode om zoiets vast te stellen is met zo'n kabeltester maar als de netwerkverbinding toch al een 1Gbps verbinding blijkt te zijn dan moet het probleem elders gezocht worden.