Beantwoord

Comfort afstandsbediening wordt niet gratis omgeruild?!

  • 2 April 2020
  • 11 reacties
  • 274 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 1 reactie

Bij aanschaf van KPN-interactieve TV hebben we onze afstandsbedieningen meteen (gratis) om mogen ruilen voor Comfort afstandsbedieningen. Nu is een van de twee defect (één knopje doet het niet meer). Als ik probeer om die te laten vervangen (zoals dat volgens KPN gratis kan) kan ik alleen kiezen voor een originele (platte met kleine knopjes). Na een chat-contact wordt me vertelt dat een Comfort afstandsbediening niet geruild kan worden, maar alleen gekocht op de website apparuurvoorthuis.knp.com a €20. En een "normale” kan gratis worden vervangen. Is dat niet vreemd? Misschien een leuk onderwerp voor Radar of Kassa?

 

icon

Beste antwoord door Nadia 2 April 2020, 10:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7

Waarom gelijk roepen naar Radar of Kassa? Wat denk je hiermee te bereiken?

De Comfort+ afstandsbediening is gewoon geen onderdeel van het basis installatiepakket. Hier zit alleen de normale afstandsbediening bij. Dan heb je gewoon bij de start van je abonnement geluk gehad dat je de Comfort+ meegeleverd hebt gekregen.

Als deze nu defect is, kun je hem inderdaad via de webshop aanschaffen.

Reputatie 7

Hay @LvG, welkom op het KPN forum. Goede vraag. Ik leg het hieronder graag uit hoe het precies zit met apparatuur die je via KPN verkrijgt. 

Nieuwe klanten ontvangen van ons een startpakket met apparatuur en installatiemateriaal in drie categorieën;  bruikleen, huur en gratis. Het modem heb je in bruikleen, de tv-ontvanger(s) huur je en de randapparatuur en installatiemateriaal zoals: kabels, splitters, witte afstandsbediening(en) etc. krijg je éénmalig gratis.

Huur en bruikleen apparatuur zijn niet jouw eigendom, deze vragen we ook terug als je het niet meer gebruikt. Randapparatuur die je gratis van ons krijgt, is meteen bij gebruik je eigendom. Deze hoef je niet meer aan ons terug te sturen wanneer het defect is of als je het abonnement opzegt. Als een kabel of afstandsbediening stuk is kun je deze vervangen op onze site: apparatuurvoorthuis.kpn.com of via een andere (web)shop naar keuze. Uit coulance sturen we wel vaak de witte afstandsbediening gratis op naar klanten. De zwarte comfort afstandsbediening  zit niet standaard in het startpakket, deze kun je los aanschaffen in onze webshop. Uit je startbericht maak ik op dat je de standaard witte afstandsbedieningen meteen hebt mogen omruilen voor twee comfort afstandsbedieningen. Dat is zeer schappelijk. Maar dit doen we niet standaard. Als deze defect is kun je een nieuwe via de webshop aanschaffen. Binnen enkele werkdagen krijg je ze thuis gestuurd :) 

Reputatie 7

Hey @LvG, helaas geen bericht meer van je gehad. Ik neem aan dat je vraag is beantwoord. Toch niet helemaal? Kom hier dan gerust terug, we staan klaar om te helpen :) 

Dag Nadia,

 

Inmiddels is het me helemaal duidelijk. Bedankt voor je uitvoerige reactie.

 

Mvg.

Reputatie 7

Fijn dat het helder is. Graag gedaan, LvG. :) 

snap niet dat niet altijd de comfort ab geleverd word  bij aanschaf instalatie, want de witte is i.d. een waardeloze ab om te bedienen. ik zou hem ook graag willen omruilen., want erg me elke dag bij gebruik.  wilde ik ff kwijt

Het is ook een kwestie van wennen en smaak. De witte afstandsbediening  die kpn met Netflix knop levert vind ik een fantastische  besturing hebben. In het begin moest ik even wennen en nu kan ik niet terug naar het oude model denk ik.

Reputatie 7

Hoi pvh7251, je mag hier altijd je mening geven over onze producten en diensten. Jammer dat het gebruik van de witte afstandsbediening je ergert, ik hoop dat het uiteindelijk went. Anders kun je altijd nog ervoor kiezen om de zwarte comfort afstandsbediening aan te schaffen. 

Twee weken geleden de nieuwe KPN ontvanger gekregen met de nieuwe afstandbediening. Deze is echter kleiner en slanker dan de vorige. Mijn vrouw heeft fysieke beperkingen en kan niet goed overweg met het nieuwe model. Waarom wordt zij gestraft en moet ze zelf het comfort model betalen??

Reputatie 7
Badge +24

@Preinders onzin om het woord "gestraft" te gebruiken. Dat is woord is totaal misplaatst. 

Reputatie 7

Hoi Preinders, in het tv startpakket krijg je: een tv-ontvanger, aansluitmateriaal en een witte afstandsbediening. Hiermee kun je meteen aan de slag. Ik kan me voorstellen dat het voor een aantal mensen met een fysieke beperking net wat lastiger is om de witte afstandsbediening te gebruiken. Het is niet onze bedoeling om iemand te benadelen vanwege zijn of haar handicap. Voor die groep hebben we daarom speciaal een robuuste en duidelijke afstandsbediening ontwikkeld: de KPN Comfort+ 

Deze afstandsbediening is speciaal gemaakt voor onze Interactieve TV klanten die behoefte hebben aan een afstandsbediening met duidelijkere knoppen en stevige handgreep. De knoppen zijn extra groot met duidelijk contrast voor betere leesbaarheid. Deze afstandsbediening wordt niet standaard meegeleverd, maar is te bestellen in onze webshop.