Vraag

De eerste paar minuten steeds zwart beeld bij interactieve televisie

  • 24 June 2022
  • 9 reacties
  • 179 keer bekeken

Sinds een half jaar hebben we problemen na het aanzetten van de TV. De eerste drie a vier minuten gaat het beeld steeds voor ongeveer 2 a 3 seconden op zwart, maar gaat daarna gewoon weer aan. Na een tijdje is dat uit en aan gaan voorbij en is die euvel niet meer aan de hand.

We hebben een switch 3 (2 aansluitingen), Experia box V8, 4K tv-ontvanger en een Samsung TV premium UHD TV 7 serie.

Is er een oplossing voor dit probleem ?

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Badge +19

Het zou met Igmp snooping te maken kunnen hebben.  De switch MOET igmp snooping ondersteunen.  U maakt geen gebruik van draadloze verbindingsets?

geachte Joep 1965.

Dank voor je reactie. Heb switch ertussen uit gehaald, maar probleem blijft. Dus experia box direct op TV ontvanger.

Reputatie 7

Hoi @ROKE48, welkom bij ons op het forum. Dat het beeld eerst even zwart blijft is wel gek. Is de 4K-ontvanger die je noemt de enige tv-ontvanger die je van ons hebt, of heb je er meer? Als je er meer hebt, speelt het dan op de andere ontvangers? En welk type 4K-ontvanger heb je?

We denken graag met je mee, met de antwoorden op de vragen help je ons daarbij.

Hallo Jasper,

Dank voor je reactie. We hebben 2 ontvangers. Waarvan 1 op de eerste verdieping. Verbonden met de draadloze verbinding set (home plug 200 AV plus). Op eerste verdieping geen problemen. We hebben 4K tv-ontvanger ZXV 8001 set-Top Box. Ik heb de beide boxen al een keer gewisseld maar daarmee veranderd het probleem niet. Ik heb wel eens gehoord dat Samsung TV en KPN ontvangers soms niet goed met elkaar communiceren. 

Hopelijk is er een oplossing te vinden.

Reputatie 7

Ook met de andere ontvanger (welk type is dat?) speelt het bij de tv beneden dus? Heb je daarbij alleen de ontvanger omgeruild, of ook de bekabeling zoals de HDMI kabel? 

Hallo Jasper,

Beide ontvangers zijn hetzelfde type. Ik heb alleen de ontvangers omgeruild. Probleem speelt alleen bij de TV beneden. Ik heb niet de bekabeling omgeruild. Ga de kabels nog een keer nalopen. Dank voor de tip.

Reputatie 7

Heb je het inmiddels kunnen testen @ROKE48? Gaat het ook mee met de kabel, of blijft het dan alsnog bij het tv toestel?

Beste Jasper. Dank voor je reactie. Ik heb eigenlijk alles geprobeerd met kabels en ontvangers. Het aansluiten van een andere TV gaf totaal geen problemen meer. Het ligt dus aan de samsung TV en zijn aansluitingsblok. Ik heb een zogenaamde koude start van die TV geprobeerd en toen leken de klachten verholpen, maar na een paar dagen waren de problemen weer terug. Ga nu contact zoeken met de Samsung hulpdesk voor een oplossing. Dank voor je medewerking.

Reputatie 7

Graag gedaan @ROKE48. Mogelijk is er een firmware update beschikbaar voor het Samsung toestel, ik vermoed dat je via de instellingen kan kijken of er een update beschikbaar is. Hoe dat precies gaat zal Samsung kunnen vertellen, en het staat ook in de handleiding denk ik.