Beantwoord

De tv en de wifi vallen steeds uit

  • 13 January 2021
  • 15 reacties
  • 157 keer bekeken

Badge

Tv geeft steeds storing (stb nmc 400) en gelijktijdig valt dan ook wifi uit. Opnieuw opstarten van modem en of tv box helpt soms meteen, soms ook niet. Soms komt alles na 1 of 2 minuten ook vanzelf weer terug

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 26 January 2022, 20:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @mlangeveld en bedankt voor je berichtje!

 

Wat irritant dat je tv steeds storing geeft en dat dan gelijktijdig de Wi-Fi ook nog eens wegvalt. Ik ben voor de zekerheid je verbinding eens door gaan meten en dit ziet er gelukkig goed uit; er komt voldoende snelheid binnen en de lijn is stabiel. Heb je het glasvezelkastje al eens gereset door deze minimaal 2 minuten stroomloos te maken? Wat je verder nog kunt doen, is om ook je Experia Box eens een harde reset te geven. Op de achterkant van je Experia Box zit een klein gaatje met daarbij de tekst 'Reset'. Deze houd je ingedrukt met een paperclip of tandenstoker totdat het lampje 'Power' rood wordt. Laat je me weten of de problemen hiermee zijn verholpen?

Badge

Alles gereset. Leek te helpen. Helaas nu toch weer mis gegaan. Zojuist daarom de wifi versterker (zwart vierkant kastje van KPN) vervangen met reserve exemplaar (,over van mijn bedrijfsaansluiting elders). 

Deze linkt door naar KPN tv kastje en verzorgd de wifi in de woonkamer....afwachten maar weer

 

Reputatie 1

Staat de wifi versterker op AP mode of heeft hij ook een DHCP-server draaiende? Probeer eens in te loggen op de wifi versterker.

Badge

T is gewoon zo'n plug and play ding van KPN... Zou ik niets aan hoeven instellen....

Reputatie 1

Het is inderdaad plug and play als je de input in een normale ingang stopt. Als je de input in de wan poort stops start hij als router is mijn ervaring. 

Reputatie 7
Badge +12

Alles gereset. Leek te helpen. Helaas nu toch weer mis gegaan. Zojuist daarom de wifi versterker (zwart vierkant kastje van KPN) vervangen met reserve exemplaar (,over van mijn bedrijfsaansluiting elders). 

Deze linkt door naar KPN tv kastje en verzorgd de wifi in de woonkamer....afwachten maar weer

 

Houd je me op de hoogte van je eventuele bevindingen?

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @mlangeveld , wat is nu de stand van zaken? Heb je nog problemen ervaren of werkt alles weer zoals je dat zou mogen verwachten?

Badge

We zijn bijna een jaar verder en problemen zijn nog steeds niet opgelost.

Regelmatig (bijna dagelijks) valt de wifi kort weg, maar komt dan vanzelf “weer aan”

(zie dit omdat onze stofzuiger aangeeft dat wifi was weggevallen, idem zichtbaar op thermostaat). Telefoon schakelt bij mij automatisch over naar mobiel internet maar kids hebben er wel last van.

Duur meestal minder dan een minuut soms 2.

2x per maand is het nodig om modem te resetten. is dan normaal?

2x per maand is het nodig om modem te resetten. is dan normaal?

Zeker niet.Ik reset hem bijna nooit.

Welk modem en welke tv ontvanger(s) heb je als ik vragen mag?

Reputatie 7
Badge +30

Beste @mlangeveld excuses voor de late reactie! Hoe staat het er nu voor? Ervaar je deze problemen nog steeds? En heb je momenteel nog steeds de Experia Wifi aangesloten? Heb je deze bekabeld of draadloos aangesloten? De afgelopen dagen zie ik ‘maar’ één keer een wegvallende bekabelde verbinding. Dat zou erop duiden dat er iets in de wifi mis gaat, maar niet op de Experia Box. Ik zie dat jij momenteel een V8 in gebruik hebt, klopt dat? Dan zou ik deze graag voor je om willen ruilen. Als je daarmee akkoord gaat, laat het dan even weten: ik zorg er dan voor dat je jouw V8 bij een PostNL punt in de buurt om kunt ruilen voor een nieuwer exemplaar.

Badge

Dank voor je reactie. De experia boxjes zijn via kabel aangesloten op het modem. Ik wissel die graag om als dat mogelijk helpt bij constanter signaal.

PostNL bij Plus De Greef zou ideaal zijn voor omruilen 

Badge

Ik bedoel dus, ik wissel de V8 graag om, ik neem aan dat ik op een nieuwer exemplaar   die zwarte versterker boxjes kan blijven gebruiken?

 

Badge

Hmmm valt nu ook uit.... Zitten jullie op dit moment er iets mee te doen?

Reputatie 7
Badge +30

Hmmm valt nu ook uit.... Zitten jullie op dit moment er iets mee te doen?

Ik deed niets! Ik heb nu net wel wat gedaan: een nieuw modem voor je besteld. Deze kan je vanaf morgen 1430 uur afhalen bij de Primera in jouw wijk. Alle informatie krijg je in de sms die je zo ontvangt. Jouw huidige V8 moet je in een doos meenemen en dan kan je deze direct omruilen. Neem ook een geldig legitimatiebewijs mee :-). Mocht je, na het aansluiten van het nieuwe modem, toch nog ergens tegenaan lopen: laat het gerust weten!

Badge

Thanjs, ik meld me wel weer als er problemen zijn 😃