Vraag

De tv-ontvanger loopt constant vast

  • 25 January 2022
  • 25 reacties
  • 1205 keer bekeken

Mijn tv ontvanger loopt continu vast. Reset het kastje elke keer, maar dat is zeer vervelend. Of ik nu tv kijk of bijv. netflix. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

25 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Beste @MHJ.5,

Vervelend dat je problemen ervaart met tv kijken, hoe is de tv ontvanger aangesloten met de modem? Is dit bekabeld of gebruik je een draadloze verbindingsset? (DVS) En welke merk en type tv ontvanger heb je?

Beste Dennis,

 

Modem is bekabeld. Merk ontvanger is areis

Reputatie 7
Badge +22

Beste Dennis,

 

Modem is bekabeld. Merk ontvanger is areis

Is dat een Arris 2952 of een 5202? (Dat zie je voorop de tv ontvanger staan) Ik heb gelezen dat je dan de tv ontvanger opnieuw opstart, heb je ontvanger eens teruggezet naar fabrieksinstellingen of een frisse start?

Het is modem 2952. Regelmatig reset ik de modem. Ook omdat ik de modem niet altijd kan uitzetten. Heb een aantal x op fabrieksinstelling teruggezet. Blijf het houden

Reputatie 7
Badge +22

Het is modem 2952. Regelmatig reset ik de modem. Ook omdat ik de modem niet altijd kan uitzetten. Heb een aantal x op fabrieksinstelling teruggezet. Blijf het houden

De 2952 is een “tv ontvanger” geen modem. Want een modem kan bij jou de V8, V9, V10, V10a of de KPN box 12.

Het is wel erg vreemd dat je problemen ervaart met de tv ontvanger als je deze reset hebt uitgevoerd. Je gebruikt dus echt geen DVS: 

Sorry dat ik sommige dingen herhaal, maar probeer een beeld te krijgen wat er eventueel aan de hand kan zijn. 

Nee die heb ik niet

Heb laatste tijd veel problemen ook met internet zelfs met versterkers. 

Reputatie 7
Badge +22

Welke modem heb je:

V8:

V9:

V10:

V10a:

KPN Box 12: 

 

Reputatie 7
Badge +22

Heb laatste tijd veel problemen ook met internet zelfs met versterkers. 

Versterkers? Welke type en merk versterker gebruik je? Heb je daar een foto van?

 

Reputatie 7
Badge +22

Dank je wel @MHJ.5,

Heb je de tv ontvanger aangesloten op de V10 modem?

Of is de tv ontvanger aangesloten op de zwarte KPN WiFi versterker?

Ja tv ontvanger is aangesloten op de zwarte kpn wifi. Moest ik doen van een medewerker van kpn

Reputatie 7
Badge +22

Ja tv ontvanger is aangesloten op de zwarte kpn wifi. Moest ik doen van een medewerker van kpn

Vreemde situatie @MHJ.5, sluit de tv ontvanger eens rechtstreeks aan op de jou V10 modem. Zal die het vast beter doen, ITV kijken via een WiFi signaal dat is vragen om problemen. Een tv ontvanger kun je beter rechtstreeks aan sluiten op de modem. Raar dat die medewerker dat heeft gezegd, dan heeft ie er duidelijk niet zo verstand van. 

Ik ga het proberen.

Reputatie 7
Badge +22

Ik ga het proberen.

Ik zie dat de modem in de meterkast staat, dan moet je een lange UTP kabel hebben om dit te testen. 😉

Maar de beste advies wat ik je kan geven is dat je de tv ontvanger het liefst bekabeld en rechtstreeks op de modem aansluit, WiFi is leuk, maar het verstoord het signaal met al die signalen wat er rondhangt. 😉

Ja tv ontvanger is aangesloten op de zwarte kpn wifi. Moest ik doen van een medewerker van kpn

Vreemde situatie @MHJ.5, sluit de tv ontvanger eens rechtstreeks aan op de jou V10 modem. Zal die het vast beter doen, ITV kijken via een WiFi signaal dat is vragen om problemen. Een tv ontvanger kun je beter rechtstreeks aan sluiten op de modem. Raar dat die medewerker dat heeft gezegd, dan heeft ie er duidelijk niet zo verstand van. 

naar mijn weten kan een experia wifi geen wifi naar een tv ontvanger sturen (2x experia wifi,s)

er zitten 2 rj45 poorten op de experia wifi een soort door lus (switch)

en kan een tv ontvanger gewoon achter een experia wifi zitten

dit is bedoeld als je bijvoorbeeld goede wifi in de woonkamer wil waar ook de tv staat dan heb je geen extra switch nodig zeg maar

@MHJ.5 om de experia wifi uit te sluiten kun je die stekker wat in poort 2 van de experia wifi zit eens direct in de v10 proberen

 

 

Reputatie 7
Badge +22

@peter-keetfm Je bedoeld dus dit:

Inderdaad 2 poorten, maar 1 staat in de meterkast van @MHJ.5 met de modem, en de andere staat volgens mij bij de tv ontvanger. Als dat zo is gaat de tv ontvanger via de versterker naar de andere versterker die in de meterkast staat bij de modem: 

Onderaan de foto zie je dat witte ding van de gasmeter. 😉

@peter-keetfm Je bedoeld dus dit:

Inderdaad 2 poorten, maar 1 staat in de meterkast van @MHJ.5 met de modem, en de andere staat volgens mij bij de tv ontvanger. Als dat zo is gaat de tv ontvanger via de versterker naar de andere versterker die in de meterkast staat bij de modem: 

Onderaan de foto zie je dat witte ding van de gasmeter. 😉

met de experia wifi,s kun je niet via wifi door sturen (lan poort tv ontvanger)

wie zegt dat er bij de tv ook een staat ?

en wat heeft het met de gasmeter te maken

dat de experia wifi in de meterkast staat had ik ook gezien

 

 

 

Reputatie 7
Badge +22

met de experia wifi,s kun je niet via wifi door sturen (lan poort tv ontvanger)

wie zegt dat er bij de tv ook een staat ?

en wat heeft het met de gasmeter te maken

dat de experia wifi in de meterkast staat had ik ook gezien

Hallo! Jij bent ook gauw gepikeerd, ik probeer ook maar te helpen. Dan hoef ik niet zo aangesproken te worden, ik kan vanaf hier niet zien of je het wel of niet gezien hebt. En ik doe ook maar een gooi of die bij de tv staat of niet, fijne dag verder. 

met de experia wifi,s kun je niet via wifi door sturen (lan poort tv ontvanger)

wie zegt dat er bij de tv ook een staat ?

en wat heeft het met de gasmeter te maken

dat de experia wifi in de meterkast staat had ik ook gezien

Hallo! Jij bent ook gauw gepikeerd, ik probeer ook maar te helpen. Dan hoef ik niet zo aangesproken te worden, ik kan vanaf hier niet zien of je het wel of niet gezien hebt. En ik doe ook maar een gooi of die bij de tv staat of niet, fijne dag verder. 

Rustig maar :wink:

ik ben helemaal niet gepikeerd je vat het een beetje verkeerd op denk ik :joy:

 

 

Reputatie 7
Badge +22

Rustig maar :wink:

ik ben helemaal niet gepikeerd je vat het een beetje verkeerd op denk ik 😂

 

Ach, het is al laat! 😜

Rustig maar :wink:

ik ben helemaal niet gepikeerd je vat het een beetje verkeerd op denk ik 😂

 

Ach, het is al laat! 😜

dat zal het zijn als TS maar geholpen wordt daar is het ons als kpn forum leden om te doen toch :thumbsup:

Reputatie 7
Badge +22

dat zal het zijn als TS maar geholpen wordt daar is het ons als kpn forum leden om te doen toch :thumbsup:

Off-topic: wat is die “TS” toch steeds? 🤔 Ik zie die vaker voorbij komen. Ik werk niet bij de politie, die gebruiken niks anders als afkortingen! 😂

dat zal het zijn als TS maar geholpen wordt daar is het ons als kpn forum leden om te doen toch :thumbsup:

Off-topic: wat is die “TS” toch steeds? 🤔 Ik zie die vaker voorbij komen. Ik werk niet bij de politie, die gebruiken niks anders als afkortingen! 😂

TS = topic starter

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @MHJ.5, welkom. Balen dat je problemen met jouw tv-ontvanger ervaart. Ik zie dat @Dennis Schreve en @peter-keetfm geprobeerd hebben te helpen, waarvoor dank. Ik lees ook dat er nog enige onduidelijkheid heerst. Kan je ons misschien meer over jouw thuisnetwerk vertellen? Welke apparaten heb je aangesloten en hoe heb je deze aangesloten?