Vraag

Dolby vision werkt niet bij netflix op TV+

  • 24 April 2024
  • 20 reacties
  • 135 keer bekeken

Ik heb geen dolby vision als ik netflix kijk via de tv +box. Via de app op mijn smart tv wel.

Dolby atmos werkt wel maar geen dolby vision dus. 

Waarom ondersteund KPN dat niet?


20 reacties

Waarom zie ik geen dolby vision als ik netflix via de tv+ box kijk?

Als ik via de netflix app van mijn philips smart tv kijk heb ik wel dolby vision

Ik heb de laatste nieuwe tv+box alsmede alle updates.

Wie kan mij helpen?

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic 

Reputatie 7
Badge +20

Heb je wel het duurste pakket van Netflix?

Want alleen dan heb je bij Netflix Dolby Vision (en dus ook 4K)

Bij Disney+, HBO Max is dit standaard (zoals het hoort).

 

Het ligt niet aan KPN, maar in dit geval aan Netflix. 

Ik heb het duurste pakket want anders kan ik het via de app van de philips smart tv ook niet zien en daar werkt het gewoon goed. Ligt dus wel degelijk aan KPN.

Ik heb sinds eind januari de tv+ box en in het begin had ik gewoon dolby vision en dolby atmos en nu alleen nog dolby atmos. En ik heb geen instellingen veranderd of een ander pakket of wat dan ook.

Dus nogmaals de vraag of iemand hier een oplossing voor heeft?

 

Reputatie 7
Badge +20

Dolby Vision en Dolby Atmos zijn 2 compleet verschillende dingen.

 

Reset de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Houd de kpn toets rechtsboven op de KPN ab ingedrukt totdat je een popup scherm ziet.

Kies daarna voor opnieuw opstarten.

 

Dolby Vision wordt door de DIW7022 ondersteund. 

Reputatie 7
Badge +20

@stevie128

Wat ook kan is dat de instellingen niet goed staan.

 

Zet HDR op automatisch en zet Dolby Vision op voorkeur.

 

(instellingen is boven rechts, het tandwieltje)

Instellingen → Apparaat → Apparaatvoorkeuren → Weergave en geluid → Schermresolutie → HDR instelling.

Hdr staat op automatisch en ik kan geen dolby vision voorkeur aangegeven. Ik kan resetten maar dan komen toch weer terug en is het probleem er weer. 

Reputatie 7
Badge +20

HDR automatisch.

Dan zie je nog een veld (voorkeur) en dat staat waarschijnlijk op HDR, zet die op Dolby Vision. 

Nee werkt ook niet. Maar toch bedankt voor je reactie. 

Reputatie 7
Badge +20

Nee werkt ook niet. Maar toch bedankt voor je reactie. 

Kan je een foto van jouw instellingen sturen? 

Ik moet voor nu afsluiten maar kom hier op een later tijdstip graag op terug. Alvast bedankt voor zover.

Reputatie 7
Badge +20

@stevie128 

 

(instellingen is boven rechts, het tandwieltje)

Instellingen → Apparaat → Apparaatvoorkeuren → Weergave en geluid → Schermresolutie → HDR instelling.

 

Als je op HDR prioriteite klikt, kan je dat aanpassen.

Bij werkt Dolby Vision.

 

Bij mij staat het als volgt:

 

Zo heb ik het ook staan maar geen dolby vision op de kpn tv+ box bij netflix want daar staat dan HDR. Wel via de app van de tv zelf want dan staat er dolby vision. Bij Netflix staat er afhankelijk van het abonnement dat je hebt en ik heb het duurste hoe de film word weergegeven op de tv. Ondersteund de tv geen hdr of dolby vision of bij het geluid geen dolby atmos dan staat het er ook niet bij.

Ik zal je een goed voorbeeld geven , heb je een tv van Samsung dan kun je instellen wat je wilt maar dolby vision zul je niet tegenkomen want de Samsung ondersteund geen dolby vision en mijn Philips wel en de meeste andere merken. Hopelijk snap je nu wat ik bedoel want dolby vision geeft in mijn ogen een mooier beeld dan hdr of hdr 10+. En volgens KPN moet de tv+blox dolby vision ondersteunen maar dat doet ie dus niet.

Reputatie 7
Badge +20

@stevie128 

 

Zoals ik al een paar keer vermeld heb, heb ik Dolby Vision op de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Als ik een film of serie start die Dolby Vision heeft, zie ik dat ook rechtsboven even in beeld verschijnen.

Ook stat het er vermeld.

 

Dus de DIW7022 ondersteund echt Dolby Vison.

 

En wat het is en hoe het werkt, dat weet ik echt wel.

Mijn LG tv ondersteund ook Dolby Vision.

 

Overigens HDR en ook Dolby Vision hebben niets met 4K te maken.

2K (HD) kan deze beide ook hebben. 😉

 

Hert kan ook aan de app van Netflix liggen, daar heeft KPN geen invloed op.

Ik kijk Dolby Vison via Disney+, HBO Max en Prime Video.

 

Hier laat ik het verder bij.

Ik heb niets meer toe te voegen.😉

Je snapt dus absoluut niet waar ik het over heb en probeert steeds de wijsneus uit te hangen .

Maar na de laatste update op de tv+box is er geen dolby vision meer dus het probleem ligt wel bij KPN.

Maar laat het hier inderdaad maar bij want soms zijn dingen aan iemand gewoon niet uit te leggen.

Reputatie 7
Badge +20

@stevie128

Beledigen, ga je daarin over als je je zin niet krijgt.😣

Ik ga hier een melding van maken, zie ook de huisregels.

 

Ik wilde alleen nog vragen of je wel een goede 4K HDMI kabel hebt.

 

Verder laat maar.😣

 

P.S.

Helaas voor u, ik weet wel waar ik het over hebt en wat u bedoelt.

Reputatie 7
Badge +20

@stevie128 

 

Het is wel handig om volgende keer erbij te vermelden dat het na een update is en na welke update.

Mijn glazen bol is al meer dan 70 jaar defect namelijk.😉😊😊😊

 

En dit is een klanten helpt klanten forum.

Een moderator kijkt ook mee en helpt indien nodig ook.😉

Reputatie 7
Badge +24

Hi allemaal. 

@stevie128

Ik ga hier een melding van maken, zie ook de huisregels.

Waarvoor dank Joop. Mag ik jullie vragen om het netjes te houden hier? Het maakt mijn leven ook een stuk makkelijker, heel erg zelfs. 😉

Dit topic pakken we verder vanzelf op, ik gok binnen 1 dag.

dit is niet als een belediging bedoeld maar het komt op mij over alsof ik niet begrepen word.

excuses als u zich beledigd voelt.

Reputatie 7
Badge +20

dit is niet als een belediging bedoeld maar het komt op mij over alsof ik niet begrepen word.

excuses als u zich beledigd voelt.

Wijsneus? Hmmm??? Hoe moet je zoiets anders opvatten?

Ik ben 70+, meer dan 10.000 reacties en heel veel hulp op dit forum gedaan. 

Maar uiteraard excuus aanvaard. 

 

Alleen jammer dat je er niet  bij had vermeld dat het na een update was gebeurd en na welke update.

Dat veranderd veel.

 

Bij mij werkt het gelukkig wel.😉

Hartelijk dank voor uw reactie. Ik weet niet meer na welke update het is begonnen en ik heb de box nu teruggezet naar de fabrieksinstellingen en begin gewoon opnieuw.

Hopelijk komt het weer goed en fijn dat u mijn excuus hebt aanvaard.

Reageer