Beantwoord

Draadloos tv kijken?

  • 26 June 2020
  • 5 reacties
  • 216 keer bekeken

Ik heb vorige maand een abonnement (Kpn+ tv+ widi) aangesloten bij KPN. Na best een tijdje kwam de monteur langs om het te installeren. Maar dit duurde even ivm corona, begrijpelijk.  Nu kwam de monteur en hij gaf aan dat doordat de vorige bewoners Ziggo hadden we niet draadloos tv konden krijgen via KPN.   Dus nu ligt er een kabel door onze woonkamer heen, vanaf de meterkast naar de tv. 
 

Ik dacht dat je sowieso 1 zo’n draadloos kastje gratis in bruikleen kreeg (om de router ofzo met de tv te verbinden). Hoe zit dit precies. De monteur gaf aan dat we zelf een kastje van circa 100 euro moesten kopen. Maar heb niet veel verstand van dit soort zaken en weet niet hoe dit kastje moet heten. Kunnen jullie me hiermee helpen. Krijgen we dit kastje nog via KPN, zo nee hoe heet zo’n kastje. 
 

Ik hoor het graag! 

Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door Anne Z 5 July 2020, 22:10

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Draadloze verbindingsset: https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/437811/draadloze-verbindingsset-1200-2-adapters/?pageCount=1&pos=180

Waar komt de Ziggo kabel bij u binnen? Loopt er geen kabel van Ziggo vanuit uw meterkast naar de tv? Zoja: die zou vervangen kunnen worden door een kabel die geschikt is voor tv van KPN. Dat kon / mocht de monteur niet doen ivm corona. Maar het kan wel.

Reputatie 7
Badge +24

Hi Anne, welkom op het forum. 

Nick legt dit goed uit. Dit kan via een setje draadloze adapter, ze heten draadloos maar het signaal wordt via je elektriciteitsnetwerk doorgegeven naar de locatie van je tv. Dit setje kost € 80.-, zie link van Nick. Dit zit niet standaard in een pakket. 

De beste optie benoemt Nick ook. De COAX kabel vervangen door de netwerkkabel die je nu hebt. Indien mogelijk. Vooral ook omdat een verbinding via een kabel minder storingsgevoelig is. 

Reputatie 7
Badge +24

Anne, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen. 

Yess, het is helemaal gelukt! Bedankt voor de hulp. 💪🏽

Reputatie 7
Badge +24

Top, je weet ons anders hier te vinden.