Vraag

DVS 1200 werkt niet meer en blijft rood

  • 19 September 2021
  • 6 reacties
  • 179 keer bekeken

Het is zondag, dus klantenservice van KPN is niet beschikbaar, bizar. Ik ben 1 week weggeweest en nu doen mijn DVS 1200 het niet meer en ik krijg ze met geen mogelijkheid aan de praat. Ik heb alles al geprobeerd wat KPN aangeeft op hun sites. Ik kan de DVS niet updaten want ik heb een Mac computer en ze leveren alleen een update voor Windows computers, ook bizar. Kan iemand mij helpen de boel weer aan gepraat te krijgen?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Badge +19

Misschien vind je op de site van Devolo een oplossing.  Daar staat de devolocockpit waarmee je de draadloze verbindingsets kan beheren. De draadloze verbindingsets kunnen aardig werken maar zodra het mis gaat is het tobben.  Waarschijnlijk is er iets op het electriciteitsnetwerk gekomen waar ze niet tegen kunnen.  Dat kan bij jou zijn maar ook bij de buren. Eigenlijk moet je ze niet willen gebruiken. 

Heb je dit al gedaan:

Trek ze uit het stopcontact. Steek de éérste, die bij het modem, er dan weer in. Zodra die is opgestart de overige.

Het is inmiddels gelukt met de 3-5 seconden op reset drukken. Ik ga wel weg bij KNP want het is iedere keer wat met de TV verbinding als ik een weekje weg ben geweest. Ook de KPN app op een van mijn TV’s moet ik iedere keer opnieuw erop zetten met wachtwoorden. Kabels trekken was onmogelijk. Helaas want internet is wel snel via glasvezel, maar ik ga terug naar gewone kabel, niet meer via KPN

Badge +19

Draadloze verbindingsets hebben niets met een provider te maken. Als het bij KPN niet werkt dan werkt het bij niemand.  Het is het electriciteitsnetwerk wat bepaal of het wel of niet werkt. Data versturen via een stroomkabel kan gewoon niet probleemloos.  Dat moet via een utp kabel. 

Helaas want internet is wel snel via glasvezel

Bij Ziggo kan je in een groot deel van het leveringsgebied wel tot 1000 Mb/s download krijgen . Alleen de upload is nergens hoger dan 50 Mb/s. Daarin wint glasvezel. En ook in stabiliteit.

De vraag is alleen wat je aan zoveel snelheid hebt.

HD video via internet: 5 Mb/s bijvoorbeeld.

Een verbindingsset via het stopcontact is en blijft in mijn optiek een tijdelijke oplossing totdat …. een utp kabel is getrokken.

Draadloos tv kijken gaat volgens mij het best via Chromecast, via wifi dus.

Bij Ziggo kan het alleen via de coax kabel! Moet je dus toch een kabel naar de tv maken.

Verder heb je bij KPN mogelijkheden die bij Ziggo alleen in de 2 duurste abonnementen mogelijk zijn, zoals opnemen. Bij KPN kun je dat al in het ‘laagste’ abonnement toevoegen voor 4,99 en van af 2de decoder zit het er gratis bij.

Reputatie 7
Badge +11

Het is inmiddels gelukt met de 3-5 seconden op reset drukken. Ik ga wel weg bij KNP want het is iedere keer wat met de TV verbinding als ik een weekje weg ben geweest. Ook de KPN app op een van mijn TV’s moet ik iedere keer opnieuw erop zetten met wachtwoorden. Kabels trekken was onmogelijk. Helaas want internet is wel snel via glasvezel, maar ik ga terug naar gewone kabel, niet meer via KPN

De KPN apps op tv is te verklaren, deze zijn namelijk nog in public-beta, een test-versie dus eigenlijk. Dergelijke instabiliteit is hierbij te verwachten.

 

Omtrent de DVS’en is hier al het nodige gezegd. Ook bij andere providers zal er altijd bekabeling aangelegd moeten worden in de vorm van UTP voor IPTV (voor iedere provider die op het KPN netwerk levert) of een coax-kabel voor Ziggo/Delta etc.