Beantwoord

Een ontvanger blijft hangen op 70P

  • 25 March 2020
  • 11 reacties
  • 1567 keer bekeken

Reputatie 1

 

nee, mijn netwerk werkt prima. ik denk niet dat ik daar een topic voor hoef te openen. 
het was meer een vraag. betreft hoe nu te dealen met dit soort vragen over kapotte apparatuur. 
ik heb namelijk niet veel zin om de experia box aan te gaan sluiten. aangezien mijn router op een moeilijke plek zit.

 

bijvoorbeeld dat je tv ontvanger op een switch zonder IGMP snooping zit.

laten we het verder bij het onderwerp houden. haha, het geweldige nieuws dat KPN nu mij toestemming geeft om te doen met het netwerk wat ik maar wil. zonder Experia Box.
O.a het vrij geven ook van de SIP gegevens. 

maar kort inhoudelijk wil ik nog wel even ingaan op wat u voorstelt.
ik waardeer het mee denken. Het TV kasje zit op een snooping Switch. 
alle andere kasje werken zonder probleem. en halen ook hun software op.
dit kasje gaat zijn software binnen halen. en vervolgens gaat deze in een BOOT Looop. dus start steeds en gaat uit. vervolgens blijft hangen op 75P. en naar een enkele minuten, gaat deze weer een start poging doen, Plus een leeg zwart TV scherm. 
nogmaals andere kasjes hebben geen probleem met starten. dan wel IP tv Kijken. Via Routed TV. en geven beeld via de zelfde Netwerk kabel, HDMI kabel, en HDMI ingang. 

Admin: eigen topic aangemaakt, in het vrije modemkeuze topic verliezen we dit uit het oog

icon

Beste antwoord door starpc 4 April 2020, 13:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Ik haak hier ook even op in. :) 

Heeft dit kastje wel gewerkt op die locatie, en laadt het wel goed oor als je kastje plaats op de locatie van een ander werkend kastje? Dit om te achterhalen of het aan het kastje zelf ligt of aan de aansluiting tussen het kastje en de modem. Als het kastje op een andere locatie ook niet werkt waar je wel beeld hebt met je 2e, dan is de eerste stap op de software opnieuw in te laden. Welk model ontvanger is dit? 

Reputatie 1

Ik haak hier ook even op in. :) 

Heeft dit kastje wel gewerkt op die locatie, en laadt het wel goed oor als je kastje plaats op de locatie van een ander werkend kastje? Dit om te achterhalen of het aan het kastje zelf ligt of aan de aansluiting tussen het kastje en de modem. Als het kastje op een andere locatie ook niet werkt waar je wel beeld hebt met je 2e, dan is de eerste stap op de software opnieuw in te laden. Welk model ontvanger is dit? 

de lange uitleg. uitraad bedankt voor het mee denken.

het gaat om de HMB2260. 

een ander kasje van mijn buurman. die hij over heeft. en ik even mag testen. en laat dit ook een HMB2260 zijn. heb ik ook gereset. 

de test is als volgt. ik heb van deze plek waar ik test. een werkend kasje waar ik TV op keek. weg gehaald, en geplaats op de plek waar het defecte kasje gestaan heeft. daar werkt de TV zo als het moet. zonder enige problemen.

Het Defecte kasje. gaat aan, het kasje geeft wel beeld na enige tijd geen spanning te hebben gehad. en kan dan de software verwijderen. of de fabriek instellingen doen. als ik dit doe, met de “power” knop aan de boven kant kort in te drukken. dan gaat het kasje zijn software van de KPN server halen. met 2.2 MB/s, wat ik terug kan zien in de interface van mijn router. ik zie dit verkeer terug komen van af de WAN port. via de VLAN 4. die, via Snooping. en IGMP Proxy regels. toegevoegd is aan de Bridge kant van mijn router setup. 
Dit kasje geeft vrijwel direct. zwart beeld na dat ik de software ga wissen. (eerst kort donker paars/blauw en dan zwart). kasje blijft wel zijn software binnen halen. wat ik kan zien op het 8 sigmenten scherm, maar ook nog steeds in de interface van mijn Router. maar blijft dan steken op 75P, en komt dan in zijn doodlopende modus van steeds starten. en weer tot 75P. en weer het circus opnieuw. 

het kasje van de buurman. 
zelde methode. 
door middel van software wissen met de “power” knop aan de boven kant kort in te drukken. en daar na zijn software van de KPN server af downloaden, en kan zien op de zelfde manier die ik net voor het defecte kasje beschreef. (in de interface van de router). dus ook via de WAN VLAN 4 en zelfde netwerk poort. komt dit kasje wel veder. en krijg ik uiteindelijk een aanmeld scherm te zien om mijn Abonnee en PIN nummers op te geven. uitraard ga ik het kasje van mijn buurman niet toevoegen aan mijn abonnement. het is in bruikleen voor deze test. het kasje gaat iig retour en meld ik verder niet aan. 

ik heb zelf 2 kasjes
defect kasje (1) HMB2260
goed kasje (2) Motorola vip 1853
kasje buurman(3)

resume van alles hier boven. 
1, ik had een werkend kasje(1), wat nu defect is. gebruikt op een aansluiting waar nu een ander kasje(2) staat die daar nu ook gewoon werkt. 
2, het nu defecte kasje(1), op de plek gezet waar eerst kasje(2) stond. 
3, kasje(1) kan daar zijn software downloaden. net als kasje (3). maar kasje(1) geeft geen beeld en stopt op 75P. en reboot
4, kasje (3) kan zijn software binnen halen, net als kasje(1) en kan ik aan melden op het netwerk / abonnement. en kan dan TV gaan kijken op deze plek waar kasje (2) stond. 

ik wilde het niet zo lang maken. maar ik hoop dat het nu overzichtelijk is wat de situatie is. 

ik vermoed dat er gewoon een fout in de video chip zit van de defect kasje (1) HMB2260. 
 
 

Reputatie 7
Badge +24

Star, zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan heb ik een beter beeld. :) 

Reputatie 1

Star, zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan heb ik een beter beeld. :) 

gedaan, naam van dit topic klopt niet. but maakt niet zo veel uit voor mijn probleem

 

Reputatie 7
Badge +24

Dankjewel. Als het kastje ook niet op de andere locatie werkt is het kastje de boosdoener. Deze gaan we dan omruilen bij een Post NL punt. Heb je een voorkeur?

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Star, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen. 

Reputatie 1

Star, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen. 

Sorry, gemist. 

Graag bij post NL Deen

Reputatie 7
Badge +24

Geen probleem. De ontvanger is onderweg en zal morgen na 15 uur klaar staan. Mocht het later worden, dan ontvang je een e-mail. Neem dan de oude ontvanger en adapter mee in een doosje samen met je ID kaart. 

Laat je nog even weten of het daarna wel lukt? 

Reputatie 1

Geen probleem. De ontvanger is onderweg en zal morgen na 15 uur klaar staan. Mocht het later worden, dan ontvang je een e-mail. Neem dan de oude ontvanger en adapter mee in een doosje samen met je ID kaart. 

Laat je nog even weten of het daarna wel lukt? 

yes, kreeg all een SMS en Email. zal even een doosje maken.
Dankje wel Alex 

Reputatie 1

@Alex_P het is opgelost. 
vanmorgen een SMS & E-Mail dat het voor 15;00 er zou zijn. 
het was er al voor 10 uur. even kasje ingepakt. en weg gebracht. nieuwe mee gekregen, aangesloten 
en jawel beeld. 

perfect geregeld. alleen rest mij alleen de vraag, waarom wilde de KPN medewerker aan de telefoon mij niet helpen. ik heb deze jongen het zelfde verhaal verteld. geen beeld na 75P. 

maar goed. het is nu opgelost. en werkend. 

Bedankt :)  

Reputatie 7
Badge +24

Dat durf ik niet te zeggen. Geen beeld na 75P was voor mij niet zozeer van belang, dat het kastje op andere locaties ook niet werkte wel. 

Fijn om te lezen dat ales nu goed werkt. :smile: Mocht het in de toekomst nodig zijn, laat het ons hier even weten.