Elke keer opnieuw inloggen Netflix na stroomonderbreking

  • 21 April 2019
  • 20 reacties
  • 1887 keer bekeken

Ik heb dus 3 van die arris boxen en haal voordat ik naar bed ga overal stroom eraf doormiddel van een aan en uit schakelaar.

Afhankelijk van de duur, maar meestal in de avond eraf voor naar bed en eind middag na werk er weer op, moet ik elke keer helemaal opnieuw inloggen.

Vaker gebeld met KPN maar steeds hetzelfde. Software verwijderen en er weer opnieuw opzetten. Als dat niet werkt dan factory reset. Dit help dus tot nu toe niet.

Heel erg vervelend. Heb zo een arris open gemaakt en er zit helemaal geen 3V batterij in of wat dan ook. Het ligt echt aan het kastje omdat bijv. mijn TV waar ook netflix op staat het wel gewoon vasthoudt.

Ik overweeg om binnenkort over te gaan naar Ziggo omdat het echt super storend is om elke x emailadres en ww te moeten invoeren.

Mvg. Tristan

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Als ik trouwens stroom erop houd dan gaat het wel altijd goed, maar wil graag overal stroom eraf hebben als ik naar bed ga of niet thuis ben.
@BRAINman de TV gaat begrijp ik ook van het stroom af?
Een batterijtje zou dan inderdaad een flinke verbetering zijn. Eigenlijk vreemd dat hier niet in is voorzien zeker omdat gelukkig dus niet alles bij KPN op de eigen servers wordt opgeslagen.
Reputatie 7
Een batterijtje zou dan inderdaad een flinke verbetering zijn.
Ze zouden gewoon eindelijk die energiespaarstand weer eens moeten activeren zoals lang geleden door KPN ook beloofd is.


Weet dat die optie gewoon in de firmware van de TV ontvangers opgenomen is, maar door KPN met opzet onzichtbaar gemaakt is. Zie ook dit bericht.
Dan voldoet de TV ontvanger ook eindelijk aan de Europese richtlijn t.a.v. stroomverbruik in standby mode en hoef je dat apparaat ook nooit meer uit te zetten.
Mee eens maar een knoopcel of andere oplossing zodat tijdens een vakantie de stekkers er fysiek uit kunnen zonder dit inlog gedoe zou fijn zijn.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi Tristan, welkom op het forum! Ik heb dit voor de zekerheid even nagevraagd, en het is in ieder geval geen standaard gedrag van de ontvanger om je uit te loggen bij stroomloos maken. De vraag is dan wat wel de oorzaak is. Je geeft aan dat je drie tv ontvangers hebt. Kijk je ook op alle drie naar Netflix, en log je dus ook op alle drie in?
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Tristan, welkom op het forum! Ik heb dit voor de zekerheid even nagevraagd, en het is in ieder geval geen standaard gedrag van de ontvanger om je uit te loggen bij stroomloos maken. De vraag is dan wat wel de oorzaak is. Je geeft aan dat je drie tv ontvangers hebt. Kijk je ook op alle drie naar Netflix, en log je dus ook op alle drie in?
@Erik_ even een aanvulling:

Als je de TV ontvanger(s) (ook 4K) achterop uit en aanzet, en hij start opnieuw op dan zou die de gegevens moeten onthouden op de chip. Maar ga je de TV ontvanger een harde reset geeft, dan zijn de gegevens eruit. Dan wordt namelijk ook de chip gewist. 😉
Goedendag,

Dit is inderdaad een herkenbaar probleem, ik heb dezelfde issue's met de werkwijze zoals beschreven door BRAINman. Mateloos irritant dat dit niet door KPN goed geregeld is/wordt. De standby optie zou echt een goede functie zijn en snap ook niet waarom dit niet is toegevoegd in de opties voor energie instellingen.

Kom op KPN wees eens vooruitstrevend en zorg dat zulke zaken eens goed gaan werken!
Reputatie 7
Badge +30
Hoi Mar, alsnog welkom op het forum! Zoals ik al eerder aangaf in dit topic is het geen standaardgedrag van de ontvanger om je uit te loggen bij het stroomloos maken. Het is dan ook handig om even verder te kijken om te zien of we erachter kunnen komen waarom dit gebeurt. Brainmain heeft helaas niet meer gereageerd. Het idee dat we hebben is dat het bij hem meer zit in hoeveelheid tegelijk gebruikte schermen. Een standaard Netflix abonnement voorziet in gelijktijdig gebruik van twee schermen. Wordt er daarna op een derde scherm ingelogd, dan wordt een van de andere schermen uitgelogd. Omdat Brainman gebruikt maakt van drie tv's zou het kunnen zijn dat Netflix het ziet als inloggen als je de tv-ontvanger dan weer aanzet na het stroomloos maken. En als dat er dan drie zijn, dat er daardoor problemen ontstaan.

Hoeveel tv-ontvangers gebruik jij, Mar?
Hallo Erik_

Ik heb 3 itv ontvangers in gebruik. Het netflix abonnement is voor 2 schremen tegelijk. Ik heb het e.a.a. reeds onderzocht kwa inloggen.
Als er op één itv ontvanger netflix gekeken wordt kan ik nog wel inloggen op bijv. een tablet of smartphone. Als één van deze weer uitgelogd is kan ik niet op het 2de itv ontvanger inloggen.

Hopelijk kan je hier wat mee.
Reputatie 7
Badge +30
Als er op één itv ontvanger netflix gekeken wordt kan ik nog wel inloggen op bijv. een tablet of smartphone. Als één van deze weer uitgelogd is kan ik niet op het 2de itv ontvanger inloggen.

Kan je dan helemaal niet meer inloggen op de tweede tv ontvanger? Of niet gelijk? Het kan wel zijn dat er een paar minuten of iets dergelijks tussenzit. Netflix kan net even iets meer tijd nodig hebben om goed op te slaan dat je uitgelogd bent op het tweede scherm en dat deze weer beschikbaar is.

Nadat de ontvangers stroomloos zijn geweest, ben je dan ook op alle drie uitgelogd, zoals Brainman beschreef? En kun je dan op dat moment wel op twee van de drie inloggen? Zo ja, zou je dan eens kunnen proberen de derde oningelogd te laten. En dan vervolgens de andere twee stroomloos te maken. Ik ben benieuwd of je dan daarna ook uitgelogd wordt. Zo ja, dan lijkt het toch te maken te hebben met de hoeveelheid aan ingelogde apparaten op het moment dat de stroom er weer op komt.
Als ik van de 3 ontvangers de stroom eraf heb gehaald (woonkamer, slaapkamer en zolder) en deze weer erop zet dan kan ik alleen op in de woonkamer de netflix app direct gebruiken zonder in te hoeven loggen, als ik die van de slaapkamer en/of zolder wil gebruiken moet ik elke keer mijn inloggegevens invullen en dan lukt het wel om netflix te gebruiken. Het ligt mijns inziens niet aan het aantal tegelijk ingelogde apparaten maar het vasthouden van de inloggegevens van de ITV ontvangers.
Reputatie 7
Badge +30
Dank voor de aanvullende info. Dan nog een paar vragen over de ontvangers. Zijn ze alle drie van hetzelfde type? Hoe zijn deze drie ontvangers aangesloten op de Experia Box? Alle drie met een rechtstreekse kabel? Of zit er nog iets tussen (draadloze verbindingsset, switch, access point, etc...).
Hallo Erik_

Het duurde even voor ik kon reageren, maar om te antwoorden op jouw vragen:

Zijn ze alle drie van hetzelfde type?: Ik heb 2x HMB2260 en 1x Arris VIP2952

Hoe zijn deze drie ontvangers aangesloten op de Experia Box?:
  • De HMB2260 in de woonkamer is rechtstreeks op de Experiabox V10 aangesloten.
  • De HMB2260 in de slaapkamer gaat vanaf de Experiabox V10 naar een Switch (Netgear GS605 ) en dan naar de ontvanger.
  • De Arris VIP2952 op zolder gaat vanaf de Experiabox V10 naar dezelfde Switch (Netgear GS605 ) en dan naar de ontvanger.
De Netgear GS605 is door KPN geleverd in het verleden. Ook dient de opmerking gemaakt te worden dat deze setup altijd goed gewerkt heeft tot een update van de ontvangers dit probleem veroorzaakte.

Ik verneem weer graag van je Erik_
Reputatie 7
Badge +30
Dank voor de antwoorden, Mar. Het blijft vreemd. Als het echt aan de ontvanger zou liggen, dan zou je verwachten dat ook de ontvanger in de slaapkamer goed zou werken, immers is dat dezelfde als in de woonkamer. De switch die je hebt zou in de basis goed moeten werken. Maar aangezien dat het enige is dat de werkende woonkamer-ontvanger scheidt van de andere twee wil ik daar eerst nog even naar kijken. Tegenwoordig leveren we deze switch. Het verschil tussen die twee is dat de GS105e IGMP snooping ondersteunt en de GS605 niet. De tv ontvangers werken meestal beter als er een switch tussen zit mét IGMP snooping.

Vul je gegevens in op je profiel, en laat weten als je dit gedaan hebt. Dan stuur ik je een GS105e switch toe. En dan wil ik je vragen om te testen daarmee.
Ik heb mijn adres gegevens ingevuld Erik_
Reputatie 7
Badge +30
Top, dan is hij bij dezen onderweg. Ligt maandag of dinsdag, verwacht ik, in de brievenbus.
Bedankt Erik_, ik wacht het af en hou je op de hoogte.
Als ik trouwens stroom erop houd dan gaat het wel altijd goed, maar wil graag overal stroom eraf hebben als ik naar bed ga of niet thuis ben.


Waarom niet gewoon met de AB in de stand-by modus zetten? En als je voor langere tijd weg bent de schakelaar achter op de ontvanger uit zetten?
Hallo,

Hier hetzelfde probleem. Alleen soms blijft het netflix inlog emailadres wél staan en het wachtwoord niet.

Is er al iemand met een oplossing?

Gr. Rob
Reputatie 2
Badge
Bedankt Erik_, ik wacht het af en hou je op de hoogte.

En.... Mar V. Is het probleem daarmee opgelost?