Beantwoord

Film springt weer naar begin na live pauzeren

  • 21 June 2020
  • 3 reacties
  • 289 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo, ik voeg me even bij het topic. Het probleem doet zich ook voor nadat ik een film (per ongeluk) even heb gepauzeerd. Na het opnieuw op het play knopje te klikken, springt de film ook weer naar het begin. Ik weet niet of dit altijd gebeurt, maar het is mij helaas nu al twee keer gebeurd tijdens dezelfde film. Niet zo handig van mij, maar dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Tel daarbij op dat je niet kunt doorspoelen, dan raak je hier best gefrustreerd van.

Ter info: ik keek via Safari op macOS (meest recente versies)

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 29 June 2020, 17:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @MK.KPN, ik kan me voorstellen dat je een film gewoon verder wilt kijken nadat je deze gepauzeerd hebt. Klopt het dat je de film via terugkijken bekeken hebt? Bij terugkijken wordt de voortgang niet onthouden nadat je gepauzeerd hebt, en sommige zenders staan doorspoelen inderdaad niet door, waardoor je de film weer vanaf het begin moet kijken.

Misschien heb je iets aan de tip die Maja hier geeft. Als je een film opneemt en de opname pauzeert, kan je gerust later vanaf het gepauzeerde moment weer verder kijken :slight_smile: Ik kan me voorstellen dat dat een hoop frustratie scheelt.

Reputatie 7

Klopt het dat je de film via terugkijken bekeken hebt? Bij terugkijken wordt de voortgang niet onthouden nadat je gepauzeerd hebt, en sommige zenders staan doorspoelen inderdaad niet door, waardoor je de film weer vanaf het begin moet kijken.

Als je op pauze drukt omdat je bijvoorbeeld een telefoontje krijgt dan moet je met het op play drukken toch altijd gewoon verder kunnen kijken?

Reputatie 7
Badge +19

@wjb Je hebt gelijk, mijn eerdere reactie is niet helemaal volledig, zie ik nu.

Het pauzeren en weer hervatten van films en programma's moet geen probleem zijn, zowel bij opnames als bij terugkijken. Het verschil is dat het hervatten bij een opname altijd vanaf het punt kan waar je gebleven bent. Dan wordt de voortgang onthouden. Bij het terugkijken van programma's of films is dat niet zo. Als je een film pauzeert, de tv-ontvanger (of app) afsluit of naar iets anders kijkt en later verder wilt kijken, dan begin je weer bij het begin. 

@MK.KPN Als je dit nog opmerkt of als je vragen hebt, dan hoor ik het graag van je en dan kijken we er naar.