Beantwoord

Formule 1 pakket

  • 2 February 2019
  • 3 reacties
  • 145 keer bekeken

Goedemorgen,

Ik zou graag de mogelijkheid hebben een formule 1zenderpakket te kunnen kiezen.
Er bestaat een voetbal pakket voor 10 Eur maar als ik formule 1 wil kost dat direct 15 Eur of 6 Eur per race.

Ik wil niet naar Ziggo verhuizen...

Ik heb deze vraag een paar maanden eerder telefonisch gesteld maar tot nu toe nog geen antwoordt.

MVG


Roland
icon

Beste antwoord door PeterG 3 February 2019, 12:39

Bekijk origineel

3 reacties

Hoi, deze vraag zul je aan Ziggo Sport zelf moeten stellen. Zij bepalen hoe het pakket bij andere providers wordt aangeboden. Tot nu is het het hele pakket (6 kanalen) of niets voor alle providers. Ook Ziggo zelf. Al hebben die nog een 7de kanaal op voorkeuze 14.
Mss als ze vele verzoeken krijgen van kijkers dat het, als het weer nieuwe doorgifte-onderhandelingen moeten komen, ze het ook anders willen aanbieden.
Maar dat zal waarschijnlijk een langjarig proces worden/zijn. Contracten lopen vaak meerdere jaren.

B.T.W.
Als je steeds een race huurt ben je € 5,99 per keer kwijt. Huur je op zaterdag ook de plaatsing dan is dat weer € 5,99. Soms zijn er 2 races per maand. Dan is € 14,99 per maand gedurende 8 maanden per jaar toch niet zo duur? En dan kan je zelfs op donderdag en vrijdag naar de voorbereidingen kijken. Tijdens de winterperiode zet je het Ziggo Sport Totaal pakket dan even uit. Zodra je dat doet heb je 't ook binnen 15 minuten niet meer. Je betaalt alleen de dagen dat het die maand gebruikt is.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen Roland, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Helaas is wat Peter hierboven omschrijft helemaal correct. We kunnen hier niet zomaar zelf beslissingen in nemen, dit zit iets gecompliceerder. Op het moment heb je bij KPN 2 opties, of de losse races bestellen of het pakket 'Ziggo Sport Totaal' in de maanden dat er races zijn afnemen. Wat voordeliger is, hangt af van in welke frequentie je ernaar kijkt 😉
...
Susan_ schrijft: Wat voordeliger is, hangt af van in welke frequentie je ernaar kijkt!

Precies! Als je uitgaat v.h. feit dat je de kwalificatie én de race kijkt (wil kijken) dan is gedurende de 7 à 8 maanden het hele pakket véél aantrekkelijker, ook qua prijs.

Losse afname: € 5,99 per keer in SD. Quali + race dus € 11,98 in SD kwaliteit per keer. Er zijn 21 races en dus evenzoveel qualificaties.
Totaal bij afname losse uitzendingen: 251,99 (en alleen afname races € 125,79)

Eerste raceweekend 16/17 maart; laatste 31-11/1-12. Je zou dus een abonnement kunnen nemen van, zeg, 14 maart (ff iets eerder is wel zo prettig) tot en met 2-12.
Kosten 14 - 31 maart= halve maand: € 7,50. 8 hele maanden: € 14,99=€ 119,92. 2 dagen in december: 2/31 X 14,99: € 0,96.
Totaal bij afname pakket: € 128,38

Dan zou ik 't toch wel weten. Dan zou ik het hele pakket gedurende die periode afnemen. Heb je HD beeld, én je kunt ook nog de trainingen op donderdag en vrijdag voor de race zien. Tijdens de race heb je ook nog een extra kanaal met on board opnamen.

Wel zo: kijk je bij losse afname eens een race niet en heb je die ook niet gehuurd dan kost het niks.

Het zou mooi zijn als we bij andere providers dan Ziggo bv. alleen Ziggo Sport Select kunnen afnemen. Bij Ziggo wordt die bijna 1:1 al aan hun klanten doorgegeven via kanaal 14, wat ze dan ook Ziggo Sport 14 noemen. Dat gaan ze dus voor andere providers écht niet zo aanbieden, want daarmee willen ze júist klanten naar de Ziggo-kabel lokken.

Psst: je kan proberen (in Ziggo gebied) of je nog signaal op je kabel hebt. Er zijn 45 zenders, w.o. Z.S. 14, ongecodeerd. Instellingen.

Reageer