Vraag

Foutcode 301 - Op twee ontvangers. Kom niet verder

  • 17 April 2024
  • 3 reacties
  • 34 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Interactieve TV stopte er vanmiddag (na jaren zonder problemen) ineens mee. De app er bij gepakt en geprobeerd de storing op te lossen.  Na alle stappen meermaals te hebben gevolgd via de app, (opstarten, stekkers eruit, kabels aansluiten, herhalen) blijft de tv code 301 aangeven. Ik kom ook niet in de volgende stap:

De app geeft als vervolgstap bovenstaande aan (nadat ik dus al diverse stappen vanuit de app heb doorlopen - herstart/kabels aansluiten, andere kabel aansluiten etc) om in het menu naar de instellingen te gaan, maar dat kan ik niet eens, de menu-knop op de afstandsbediening werkt helemaal niet zolang de tv deze schermen weergeeft...:

Tv kastje blijft opstarten en de volgende melding geven:

 

Dit zelfde geldt ook voor de tweede tv-ontvanger in de slaapkamer. Wifi en internet doen het overigens wel gewoon. 

Ik heb nog geen hard reset gedaan (moet nog een naald of zo vinden om in het gaatje te kunnen steken)

 

Wat moet ik nu doen?


3 reacties

Reputatie 1
Badge

Ik wilde eigenlijk geen hard reset doen omdat ik dan de naam en wachtwoord van de modem ook weer moet veranderen, maar heb het toch maar gedaan. En... tv's doen het weer!!! Ze hebben allebei gewoon de download volledig gedaan en doen het weer... alleen... nu kan ik de wifi niet meer terug vinden! Er staan tig namen en codes op de achterkant van de modem, maar geen enkele komt overeen met de wifi netwerken in de lijst van wifi netwerken op mijn laptop of mobiel... enig idee hoe ik hier nu weer uit kan komen?

Reputatie 2
Badge

Heb je de mogelijkheid om een laptop of vaste pc bekabeld aan te sluiten op de LAN poorten van de modem? En dan de web browser te openen en vervolgens 192.168.2.254 in te typen. Dan kom je op de inlog pagina van de modem. Bij V12 modem staat wachtwoord achterop.

bij V10 modem vul je niets in en kan je daarna alsnog een wachtwoord aanmaken.

ben je eenmaal ingelogd kan je naar Wifi overzicht gaan en daar zie je je wifi naam en wachtwoord

Reputatie 1
Badge

Met KPN gebeld, ze hebben modem/wifi netwerk op afstand weer zichtbaar gemaakt! De wifi is nu weer gewoon zoals die moet zijn! 

@Hofma503 bedankt voor de tip, als ik niet had gebeld met KPN had ik het hopelijk zo kunnen oplossen! Nogmaals dank voor het meedenken 👍

KPN; Jammer dat ik (voor een TV-software update?) een paar uur bezig ben geweest, had toch niet gehoeven…. maar het werkt nu allemaal weer en topic kan gesloten worden!

Reageer