Vraag

Foutcode STB NMC 400 met draadloze verbinding via Deco M9 modules

  • 5 January 2022
  • 8 reacties
  • 61 keer bekeken

Hoi Thomas,

 

Ik heb dezelfde problemen, ik gebruik 2 deco m9 modules om het signaal draadloos van de meterkast naar de woonkamer te brengen en heb hier (bedraad) de tv ontvanger op aangesloten. Heb ook al met een utp kabel door de woonkamer wat dingen geprobeerd, maar dat loste het probleem niet op.
Ik blijf last hebben van haperende uitzendingen, traag switchen naar andere zenders en de melding dat de verbinding verbroken is. 
Ik maak ook gebruik van een Amazon Firestick om te streamen (draadloos) en dit werkt zonder problemen. 
Heb de tv ontvanger ook al de nodige keren (hard en zacht) gereset, teruggezet naar fabrieksinstellingen via het menu, software opnieuw geinstalleerd, dan lijkt het weer even goed te gaan en vervalt de ontvanger daarna weer in zijn oude gebreken.
Het lijkt erop dat er iets niet goed is met de tv ontvanger, is het mogelijk om een vervanging aan te vragen?

 

*admin: afgesplitst


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Hallo @Banjo04 ,

Aangezien de UPT kabel ook problemen gaf lijkt me dat het aan het modem of de tv ontvanger ligt.

Welk modem heb je?EN welke tv ontvanger?En heb je wel genoeg snelheid voor itv?

Hoi Martijn,

 

de snelheid mag geen probleem zijn lijkt mij, streaming via firestick werkt prima, itv op ipad en laptop ook. 

Mijn setup : modem - KPN box 12 (sagemcom), tv ontvanger - VIP 5202.

Die apparatuur is i.i.g niet verouderd.

Maar dat zelfs een UPT kabel problemen geeft,geeft wel aan dat er wat goed mis is.

Ik zou 0800-0402 eens bellen voor een nieuwe ontvanger.

 

Nou dat was een interessant gesprek met de (niet) servicedesk :slight_frown:.

Aangegeven wat het probleem was, dat alles al is gechecked, gereset, bekabeld etc., maar de medewerker wilde niet overgaan tot het omruilen van de ontvanger. Ook aangegeven dat ik kennis heb van de werking van netwerken etc, maar dat mocht niet baten. Ik moest eerst alle mogelijke stappen nogmaals uit gaan voeren.

misschien een stomme vraag maar heb je geen buren die ook kpn/budget hebben waarvan je het kastje eventjes mag lenen om te kijken of die het wel normaal doet?

geen idee, zou een optie zijn, maar is toch van de zotte dat een dienst waar je een kleine 1000 euro per jaar voor betaald zo'n slechte service heeft.

geen idee, zou een optie zijn, maar is toch van de zotte dat een dienst waar je een kleine 1000 euro per jaar voor betaald zo'n slechte service heeft.

De KS kan inderdaad wel wat beter:sweat_smile:

Maar de moderators hierdoen hun werk fantastisch:muscle_tone1:

Reputatie 7
Badge +20

Dag @Banjo04 Welkom hier en leuk dat Martijn je al het nodige heeft uitgelegd. Ik begrijp dat je zowel draadloos áls bekabeld problemen hebt met tv kijken. Je hebt met de klantenservice gesproken en die kunnen niet direct de ontvanger voor je omruilen. Zo vat ik het goed samen? 

Het klinkt heel flauw en het is ongetwijfeld ook frustrerend voor iemand die zelf veel kijk heeft op techniek, maar apparatuur wordt inderdaad niet ‘zomaar’ omgeruild. Dat geen onwil van de klantenservice, maar zaken moeten simpelweg worden uitgesloten. Je hebt niets aan een nieuwe tv-ontvanger als daar het probleem niet in zit, tenslotte. Voor ons als moderators (hoe goed we ons werk ook doen ;-) ) is dat niet anders. We moeten uitsluiten waar een probleem aan ligt en dat betekent dat je een aantal zaken moet testen (die je wellicht zelf al een keer getest hebt). Ik wil dus echt met alle plezier meedenken, maar ook ik zal wel eerst de noodzakelijke stappen met je moeten doorlopen. Niet om te klieren, maar om zaken uit te sluiten. Het mag via deze weg, maar je kunt ook alsnog even bellen met de klantenservice (0800-0402): je bent dan waarschijnlijk wat sneller geholpen. 

Mocht je via deze weg hulp willen, dan wil ik graag wat zaken weten. Wat voor ons belangrijk is, is of het probleem dus ook bestaat als je de tv-ontvanger rechtstreeks bekabeld (dus zonder die deco-modules) op de Experia Box hebt aangesloten (dat was het geval, toch?). Ik wil ook graag weten of je de ontvanger al eens een frisse start hebt gegeven? Dat helpt namelijk in verreweg de meeste van dit soort gevallen. Mocht je nog een tweede ontvanger hebben, dan ben ik inderdaad erg benieuwd of dat wel zonder haperen werkt. En heb je de kabels zelf allemaal gecheckt?