Vraag

Foutmelding STB-zap-03/40462 bij terugkijken opname

  • 12 December 2021
  • 9 reacties
  • 135 keer bekeken

Wij nemen geregeld series op van RTL crime. Dit verloopt niet altijd soepel. De ene keer begint de opname later dan deze is ingesteld waardoor je het einde van een aflevering mist. 

De laatste paar keer krijgen wij bij het kijken de foutcode STB-zap-03 /40462 videoserver niet gevonden. Er wordt dan ook heel leuk bij gezet: “probeer het later nog een keer". We kunnen het blijven proberen, maar de opname kunnen starten ho maar. Ik heb donderdagavond een uur met een hele vriendelijke medewerkster van alles geprobeerd: resetten tv-ontvanger, updaten tv-ontvanger en resetten modem. Helaas geen resultaat. Door de medewerkster nog een kabel opgestuurd om de tv-ontvanger rechtstreeks met het modem te verbinden in plaats van de draadloze verbindingsset. Ook zonder resultaat. Het probleem wordt nu toegeschreven aan de draadloze verbindingsset. Waarom worden deze draadloze verbindingssets gebruikt als deze zoveel problemen veroorzaken? Wat heeft een draadloze verbindingsset met een opname te maken. Het programma wordt opgenomen en ergens opgeslagen. De opnames moeten dan toch gewoon benaderd kunnen worden?

Als het probleem door de draadloze verbindingsset komt dan zou het probleem toch meer voor moeten komen. Soms lijkt het wel of het probleem zich voordoet als het de laatste aflevering van het ene seizoen en de eerste van het andere seizoen opgenomen heeft. 

Ik begrijp dat meer klanten deze foutcode krijgen/hebben gekregen en hier een oplossing voor willen. Graag een oplossing voor dit probleem. Door deze verdomde foutcode kunnen wij 2 afleveringen niet terugkijken. Hierdoor missen wij de cliffhanger van het seizoen. De rode draad van het verhaal is doordat we niet kunnen kijken doorgeknipt. 

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Hoi @Monique-27 . Welkom op het forum.

Wat een vervelend probleem. Als ik het goed lees is er een kabel opgestuurd. Maar daar krijg je ook foutcodes mee? In dat geval zou het los staan van de draadloze verbindingset. Is de opname ook via itvonline terug te kijken? (puur als test?)  https://tv.kpn.com/

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Zie hier, de betekenis van de foutcode.

 

Vaste UTP kabel helpt ook niet begrijp ik?

Want meestal zijn de draadloze verbindingsset de boosdoener.

 

Welke KPN tv decoder heb je?

Wat is jouw echte downloadsnelheid? zie hier om te meten. 

 

 

Hoi @Monique-27 . Welkom op het forum.

Wat een vervelend probleem. Als ik het goed lees is er een kabel opgestuurd. Maar daar krijg je ook foutcodes mee? In dat geval zou het los staan van de draadloze verbindingset. Is de opname ook via itvonline terug te kijken? (puur als test?)  https://tv.kpn.com/

 

 

Er is inderdaad een kabel opgestuurd, maar daarmee is de foutcode niet opgelost. Het is een opname van RTL Crime. Deze is niet terug te kijken via itvonline, helaas. Het lijkt wel of er op het tijdstip van het opnemen van de 2 aflevering die dag iets mis is gegaan. De andere aflevering hebben wij wel kunnen kijken. Echter konden we de aflevering niet doorspoelen of tijdelijk stoppen, want dan werd de opname gestopt en konden we de opname weer van vooraf aan afspelen.

Zie hier, de betekenis van de foutcode.

 

Vaste UTP kabel helpt ook niet begrijp ik?

Want meestal zijn de draadloze verbindingsset de boosdoener.

 

Welke KPN tv decoder heb je?

Wat is jouw echte downloadsnelheid? zie hier om te meten. 

 

 

Nee, de vaste UTP kabel helpt ook niet, helaas. Wij hebben tv decoder V2. Als er een probleem ontstaat is de boosdoener altijd de draadloze verbindingsset. Waarom werkt alles de ene keer dan wel goed, en de andere keer niet?

De draadloze verbindingsset kan storing geven. ( of liever gezegd: Het electriciteitsnetwerk stoort dan meestal ) maar als jij die opname ook niet via een ethernetkabel kan zien staat het daar verder los van. Dan kan die specifieke opname ook stuk zijn.

Je hebt dit alleen bij rtl crime? Neem je ook van andere zenders op? Zo ja, doet het probleem zich daar ook wel eens voor?

Wij ondervinden dat ook😉

maar ook op BBC First is het heel erg mis(soms)😤

@Gebruiker510 : Zijn jouw tuner(s) bekabeld aangesloten? 

De draadloze verbindingsset kan storing geven. ( of liever gezegd: Het electriciteitsnetwerk stoort dan meestal ) maar als jij die opname ook niet via een ethernetkabel kan zien staat het daar verder los van. Dan kan die specifieke opname ook stuk zijn.

Je hebt dit alleen bij rtl crime? Neem je ook van andere zenders op? Zo ja, doet het probleem zich daar ook wel eens voor?

Wij nemen geregeld op bij RTL crime, maar ook wel eens bij een andere zender. Het is echter alleen bij RTL crime dat de opname of niet meer teruggekeken kan worden of dat de opname vastloopt of dat de opname later gestart wordt dan er in de gids vermeld staat.

Zou je de eerstvolgende keer dat dit gebeurt, tijdstip van opname (datum en tijdstip)  en programmatitel hier willen melden? Dan ga ik dit bij onze techneuten navragen.